bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Er6 - klouže zadek v zatáčkách
 
13.6.2016 v 16:26
Ahoj, chtěl bych se zeptat, mám nově ER6F a na silnější moto jsem nejezdil. Nechci říct že jsem začátečník ale ani žádnej frajer. Jde mi o to, že kdy když motorku nakloním víc (zbývá mi cca 1cm nesjeté gumy do strany) tak cítím jak mi v zatáčce ustřelí zadek..sice jen kousek a nijak mě to nerozhodí ale je to nepříjemný pocit. Gumy zahřáté, silnice bez hrbolů a nečistot. Jde mi o to..dělám špatně něco já, nebo bych měl začít štelováním podvozku nebo v čem jiném může být problém??
Zkoušel jsem nastavit podvozek dle hodnoty SAG (vychází mi cca 3 dílek před nejtvrdším, tudíž téměř na polovině možností). Předtím bylo nastaveno o jeden dílek tvrdší. Řekl bych že změnu na měkkčí nějak nepociťuji. Gumy používám dvousměsové Michelin Pilot Road 2.

Díky za postřehy a nápady. Nechci si rozbít hubu ale rád bych se nebál motorku naklopit.

Předchozí
1 2 3
Následující

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:35 | Nahoru | #1
Těžko takhle od klávesnice spolehlivě poradit, ale toto vypadá, že je to jen v hlavně a motorka si zatím v pohodě a s velkou rezervou zatáčí. Pokud jsi ještě nikdy na velké motorce nejel, tak hodně z jejích projevů ti může připadat špatných, ale přitom je to normální.
Kdyby ti skutečně klouzlo kolo, tak to zaručeně poznáš .

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:42 | Nahoru | #2
já si myslím že určitě ujede..je pravda že moc zkušeností nemám...ale na druhou stranu je mi 32 a jezdili jsme jako kluci na kdečem takže zkušeností pár je. A minulou sezónu než jsem pořídil svoji jsem jezdil na přítelkyniné YBR250 a ta šla až na stupačku bez problému..nikdy jsem tenhle pocit na ní nezažil.

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:44 | Nahoru | #3
nemas moc stare pneu? blba otazka, ale niecim treba zacat

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:45 | Nahoru | #4
nn, gumy jsou 2015..na jaře nově obuté

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:53 | Nahoru | #5
musíš postupně v zatáčkách ty gumy ohřát a až po chvíli jet ostřeji mě ze začátku taky trochu kloužou

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:55 | Nahoru | #6
já měl např. včera najetých cca 15-20km než se mi to stalo..takže předpokládám že už je guma ohřátá

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:56 | Nahoru | #7
máš tam dobrý tlak?

1 reakcí na tento příspěvek Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 16:58 | Nahoru | #8
jj, přesně jak je uvedeno... 2,5 vzadu 2,25 vepředu

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 17:04 | Nahoru | #9
zkus ten zadek trošku ufouknout ...

1 reakcí na tento příspěvek Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 17:09 | Nahoru | #10
To asi nemá stavitelné tlumení a odskok, že? Tím by to určitě šlo doladit.

(reakce na) Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 17:10 | Nahoru | #11
psenap> dle mě jen nastavení tvrdosti pružiny nic víc. Právě kámoš mi tvrdí že ať to přitvrdím..sice vážím 96kg ale na druhou stranu když jezdím téměř pořád sám je nesmysl mít nastavený podvozek úplně natvrdo... nebo se pletu?

Naposledy editováno 13.06.2016 17:11:56

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 18:04 | Nahoru | #12
Já si zadek nastavil podle těchto stránek a jsem spokojený.
http://www.countrycr...to-technika-pruzenia

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 18:05 | Nahoru | #13
Nemáš tu zadní gumu sjetou místo do kulata tak že naprostředku máš plošku?Ono to pak pocitově dělá že v určitém bodě to jako by podjede...

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 18:13 | Nahoru | #14
Máš blbě sjetý gumy, placatej střed. Když nakloníš víc tak to tam jakoby spadne a ty máš pocit klouznutí.

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 18:20 | Nahoru | #15
no ja kdyz mel plosku na stredu, tak jsem mel spis pocit, ze se ji nechce do naklonu a pak to slo az moc. Nikdy jsem necitil prokluz. Ale jsem mrdal, takze je to mozna jinak

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 19:53 | Nahoru | #16
Taky bych tipoval, že to žádná věda nebude a máš prostě jen nerovnoměrně ojetou gumu a v momentě kdy přecházíš přes hranku, máš ten blbý pocit...

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 20:01 | Nahoru | #17
Buď ti nefunguje tlumení nebo je gumou a nebo se ti to jen zdá. Těžko říct, jeď se s někým projet, jeď první a ten druhý ať má zapnutou kameru.

1 reakcí na tento příspěvek Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 21:03 | Nahoru | #18
Taky je tu možnost , že ta guma je naprd . Měl jsem tyhle gumy obutý několikrát a poslední sada mi klouzala . Jinak jak tu bylo psáno .

(reakce na) Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 21:16 | Nahoru | #19

motovlk píše: Taky je tu možnost , že ta guma je naprd . Měl jsem tyhle gumy obutý několikrát a poslední sada mi klouzala . Jinak jak tu bylo psáno .



Jj, pamatuji si, ze par lidi si tu na klouzani Pilot Roadu stezovalo.

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 22:05 | Nahoru | #20
Tuhle gumu jsem sjel tak blbe,ze jsem mel dokonce plosky tri. Jakmile si me zacaly delat plosky na boku uz s tim neslo nic delat. Behem par stovek kilometru v Alpach... Za me tyhle gumy nee

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 22:38 | Nahoru | #21
je treba zacit od gumy ... PR2 jsou IMHO sracky .. mas je nove nebo oejte s ploskou uprostred? Nafoukani jednoznacne podle vyrobce motorky, na nejake upousteni se vyprdnout. Gumy je treba zahrat.

Az budes mit v poradku gumy, pak je cas si hrat s podvozkem. Ale, aby ti to klouzalo pri normalne jizde, musel bys mit podvozek uplne uplne uplne uplne blbe, takze si nemyslim, ze tam bude problem

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

13.6.2016 v 22:51 | Nahoru | #22
Na svých 96 kg to máš moc měkce nastavené.
Teď to máš dle Tvého popisu na pozici 4.
To je pro sólo jezdce 68 kg!!!
Takže ty musíš dát 5 nebo možná až 6.
Na svých 96 kg.
A se spolujezdcem za 7.
Spolujezdce raději nějakého lehkého.
Já mám K. Z750S a je to podobné.
Taky musím na 5 ze 7.
A to mám jen 78 kg.
Že by kawa specifikum?
Na Y. FZ6 to bylo na 3, příp. 4 ze 7.
Prostě větší rezerva v nastavení pružiny u Yamahy.
U kawy je to jakési poddimenzované.

1 reakcí na tento příspěvek Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 05:41 | Nahoru | #23
zvětši si předpětí předku, tím Ti jakoby motorka půjde víc nahoru a tím pádem posuneš težiště víc dozadu a zlepší se Ti trakce. Ale asi to nebude tolik aby jsi to nějak výrazně poznal, raději na motorce nech projet někoho kdo má něco najetu a ten Ti řekne co by bylo lepší nastavit. Jinak zadek dej do defaultu, a pak si s tím postupně hraj, ale základ jsou gumy, pokud jsou gumy fakt špatné, tak nic nanaladíš optimálně.

(reakce na) Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 06:11 | Nahoru | #24

Sonicek píše: zvětši si předpětí předku, tím Ti jakoby motorka půjde víc nahoru a tím pádem posuneš težiště víc dozadu a zlepší se Ti trakce. Ale asi to nebude tolik aby jsi to nějak výrazně poznal, raději na motorce nech projet někoho kdo má něco najetu a ten Ti řekne co by bylo lepší nastavit. Jinak zadek dej do defaultu, a pak si s tím postupně hraj, ale základ jsou gumy, pokud jsou gumy fakt špatné, tak nic nanaladíš optimálně.


Předek se nedá nastavovat.
Ani u staré ER6N - f, ani u nové.
Jen zadek.
Dej ten zadek, jak píši výše.









Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 07:00 | Nahoru | #25
já jen tak všeobecně, neznám ER6.

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 08:04 | Nahoru | #26
tohle je zbytečné laborování.
půjč tu motorku někomu,kdo jezdit umí a ten ti řekne,jestli to ujíždí,nebo ne.

podle mně se ti to jen zdá -je to v hlavě,jak už psali jiní.

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 09:07 | Nahoru | #27
Nic neměň a buď rád, naučíš se skvělý powerslidery

Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 10:23 | Nahoru | #28
asi by to na té gumě mělo být znát že má plošky což mi nepřijde...dělám mi to prakticky tak nějak od nova bych řekl. Mám na ní ted najeto asi 3tkm. Co se týče nastavení pružiny zkusím ji teda přitvrdit na těch 6. Protože 5 jsem měl předtím, teď mám 4... i když to vypadalo ze začátku že je to lepší stalo se mi to právě předevčírem znovu. Nic nebudu to víc obkecávat, přitvrdím, vyzkouším a dám vědět :)

3 reakcí na tento příspěvek Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 10:27 | Nahoru | #29
Taky mám s PR2 blbý zkušenosti, první 2t km dobrý, pak začly klouzat. Ale to bylo v roce 08 (to se fakt ještě PR2 dělaj?)

Ed.: A vůbec s michelinama všeobecně mám samý blbý zkušenosti včetně jednoho držkopádu, horší byly už jen continental contiforce nebo co to bylo za puk

Naposledy editováno 14.06.2016 10:29:44

(reakce na) Er6 - klouže zadek v zatáčkách

14.6.2016 v 10:41 | Nahoru | #30
FiZzeR> oni ani PR3 nebudou žádná hitparáda. Strašně pomalu se ohřejvaj. Zlatá Sportmaxa....
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist