globalmoto_kveten





Téma: OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
9.6.2016 v 10:26
Ahoj,

Předem se omlouvám, že se můj problém netýká motorek. Teď k věci.

Jelikož brzy budeme tři, chtěl bych nějaké rodinné kombi. Srdce by chtělo e46 320d 110kw touring, ale zlý jazykové tvrdí, že je moc nákladná na servis a všechno drahé a tomu podobné.

Potom tu máme passata B5.5 1.9tdi 96kw. To je takový "sňatek z rozumu" a to by chtěla hlava, jenže prostě to kombi je strašně škaredé. Je tu ovšem osvědčený motor. Alespoň tedy pro mě. Měli jsme ho v rodině (superb) a byl k neutahaní a jezdil za pár. Jenže já chci od nového auta, aby se mi i trochu líbilo.


No a tím se dostáváme k audi a4 B6 1.9tdi 96kw. Líbivý vzhled, osvědčený motor, ale jelikož je to koncern, nemůžu se ubránit dojmu, že je to jen taková "načančaná oktávka".



Velice by mi pomohlo, kdyby majitelé těchto aut přidali nějaké své zkušenosti z praxe. BMW jsem nikdy neměl, ale strašně bych ho chtěl, jen se bojím těch povídaček. Je to pravda, nebo to jsou předsudky závistivých majitelů škodovek?


Rozpočet: +/- 120 tis.


Předem díky za případné poznatky z praxe.

1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 14:04 | Nahoru | #31
To by bylo ideální, ale takových je málo a předělávat to je dle mého na tak staré káře nerentabilní.

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 14:05 | Nahoru | #32
to neni teda malej najezd.....
to uz by fakt stalo uvazovat o nafte

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 14:06 | Nahoru | #33
Pokud málo jezdíš, tak rozhodně benzín(menší náklady) a vyhnul bych se koncernovým naftám PD velkým obloukem. Když neodejdou střiky tak turbo, spojka, dvouhmota, je to hodně kradený a vetšinou přetočený.
Já teď koukám po Berlingu, vím je to hnusný, ale je to fakt velkej a spolehlivej pracant.

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 14:16 | Nahoru | #34
No abych Vám to trochu přiblížil. Chci se v tom vrtat, koupit pěkný kola, doladit to co bývalí majitel podělal a šlechtit ho. A to by se mi s berlingem asi moc nechtělo a popravdě ani s tím passatem. Proto chci něco co je i trochu pěkné. Ten passat v highlinu není špatný, ale kombi je špatný. Vypadá jako pohřebák. Jak jsem již psal, měli jsem v rodině koncernový 1,9 tdi 96 kw a 300tis bez poruchy. Odešel spotřebák a alternátor na motoru vše původní. Teď to má od táty ´kámoš z práce a pořád vše původní.

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 14:18 | Nahoru | #35
Já jsem loni prodával Pašíka 2004 96kw. Měl namotáno 380000 se serviskou. No a pomalu se loučila dvojhmota a byly vytlučený pouzdra vstřiků, tudíž to chtělo opravu, která by v nákupu přišla na cca 27000,- (plus pár dorbností). No tak jsem ho dal na inzerát za 70000, s tím, co mu všechno je a proto je ta cena tak nízká. Borec si ho hned ten den odvezl no a světe div se, za dva dny jsem ho našel na bazošu s 230000 na budíku a v top stavu za 100000,- takhle to funguje všude :D :D :D

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 14:45 | Nahoru | #36
Tomu veřím, ale nejsem úplný idiot a nepojedu na to auto mrknout sám. Dávám přednost soukromým inzerátům před bazary.

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 15:09 | Nahoru | #37
100k nepoznáš na octavce i pašiků, to mi věř. Pokud si dají s tím práci, tak to poznat nejde.
Mě už naštěstí investice kromě drobností do auta přešli, protože to nikdo při prodeji nezaplatí :(

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 15:17 | Nahoru | #38
kolega z práce koupil oktávu s 260 tisíc km na tachu z Německa, servisované jen ve škodovce(dohledali si to přes známého, co dělá ve Škodě), ale dovozce tam něco vyměnil, protože po 1 tis km mu vylítla klikovka blokem motoru, oprava se vším všudy (turbo, altík, blok, spojka, dvojhmota, rozvody atd) na 60 tis Kč, byl pro to se svým mechanikem, který to prolezl a všechno dle něj bylo v pořádku

edit: Š Octavia I kombi 1,9TDi 81 kw r.v. 2002

Naposledy editováno 09.06.2016 15:18:44

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 15:19 | Nahoru | #39
Když už se tu rozjela tipovačka, co benzínovej avensis v kombíku?
třeba něco takovýho?
http://www.sauto.cz/...16577525?goFrom=list

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 15:22 | Nahoru | #40

shewcza píše: To by bylo ideální, ale takových je málo a předělávat to je dle mého na tak staré káře nerentabilní.



Říct, že je jich málo nejde..
Jinak já bych se bmw nebál...,

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 15:29 | Nahoru | #41
Slechtit 15 let starou E46 v kombiku a slabe nafte s najezdem 40t/rok a celkovym najezdem 400t ? Zajimava myslenka ale nedava vubec smysl ekonomicky, ani srdcem...

Kdyz slechtit tak "vikendovku" na benzin a s motorem. Nebo se na to vykaslat a vzit pracanta (treba octavia). Jinak se z toho zblaznis, kdyz to budes slechtit a velkyma kolama kazdej rok vymlatis podvozek, ob mesic ti to nekdo oparkuje apod.

Naposledy editováno 09.06.2016 15:51:47

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 15:54 | Nahoru | #42
Tak teď jsem koukal na autokelly a vsechny ty nahradni dily jsou +/- stejně drahý. Kde se berou ty zvěsti že BMW je předražené?

SVSkritek: myslel jsem šlechtit v tom smyslu, že ji dopřeju péči kterou si zaslouží a něco navíc. Né že to budu tunit. Auto bude stát v garáži. Ty kola co jsou na foto by šly hned pryč.

George: nepsal jsem že poznám stočenou keplu, ale dá se poznat jestli je před smrtí. Klidně koupím auto se 400tisíci když tam bude vše vyměněno.

Dave: díky za tip, ale to se mi ani trochu nelíbí.

Tady příklad to první je na bmw e46 320d touring
Druhý obrázek na passat 3B6 1.9tdi variant










2 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 16:00 | Nahoru | #43
Kdy kdo naposledy menil napravu?
Mel jsem ruzne ojetiny ruzne ojete, ale jedine co jsem menim byly kosti stabilaku.
Pokud na to nemas zrovna moc penez, jako ze na to nemas moc penez, tak bych predesel mozne investici do takovych veci jako jsou napravy tim, ze bych vybral auto ktere treba zrovna timto netrpi

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 16:26 | Nahoru | #44

KubaLC8 píše: Kdy kdo naposledy menil napravu?



Tak treba ja, co tam mas dal?
Jinak na e46 jsem delal vymenu pulky predni napravy pred dvema mesici (z jeste origo stavu, podotykam).

Apropos, ktere ze auto na ceskych (podtrhuji) cestach nedostava co se tyce napravy na prdel?

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 16:30 | Nahoru | #45
Kazdy dostava na prdel. Ale na ne kazdym se musi menit naprava.

Tim chci rict jen to, ze v jeho pripade kdyz nema moc penez by se mel vyhnout potencionalnim moznym investicim

Naposledy editováno 09.06.2016 16:32:50

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 16:42 | Nahoru | #46

ElFidel píše: Ochcávka kombajn v TDI, takovej ten českej rodinnej sen.

Taková osmá generace accordu v combi...


Ma taky malej kufr
Kdyby mel poradnou skrin,tak bych ho i vzal,ale radsi jsem dal zase prednost libivejsimu sedanu

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 16:44 | Nahoru | #47

KubaLC8 píše: Kdy kdo naposledy menil napravu?
Mel jsem ruzne ojetiny ruzne ojete, ale jedine co jsem menim byly kosti stabilaku.
Pokud na to nemas zrovna moc penez, jako ze na to nemas moc penez, tak bych predesel mozne investici do takovych veci jako jsou napravy tim, ze bych vybral auto ktere treba zrovna timto netrpi



to je prave ono, dily na bmw nejsou nejak zasadne drazsi - ale casteji se meni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 16:51 | Nahoru | #48

Dr.Houba píše: accord má taky malej kufr...hlavně při porovnání s koncernem
Jinak k passatu, tchánovi už rezne 4 letej s 80 tísícema na tachu, sice jen trochu v podběhu, ale stejně je to smutný



souhlasim, ze accord neni extremne velkej, ale pozadavek nebyl na stehovak. ta e46 je co se tyka kufru na urovni te fabie, nebo dost mozna i mensi...

ta rez bohuzel, mercedesy treba na to trpi vic nez VW... u toho passata je dle me spis smula na kus.

Shewcza : PD motorum u koncernu bych se vyhnul. v mem okoli 2 auta se 103kW PD, obe motor na kasi, dvojhmoty, hlavy, vacky, prevodovky... obe najeto kolem 200tis.

jo asi bych do toho sveho vyberu zaradil jeste mondeo a pokud by bylo opravdu potreba velkej prostor tak Smax ... z meho pohledu auto o nekolik trid jinde nez sharan, alhambra atd. mel jsem sluzebni 2,0tdci jezdilo furt, nezralo, jelo docela pekne (pocitove lip nez 2,4d V70 co mam ted) a i se 400tis na tachu vrnelo jak novy. chce to ale si dat pozor jakou elektronikou je motor osazenej siemens vs delphi ....

s V70 mam zkusenost jen s novejsi generaci, tak nevim jak je na tom ta starsi se servisem, ale me to rozhodne jako auto s malejma servisnima nakladama neprijde...

Naposledy editováno 09.06.2016 16:53:02

2 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:08 | Nahoru | #49
Díky kluci. Jedu se podívat na tu černou e46 a dám vědět. Kdyby do mě každej už 4 dny nesolil, že v bmw utopím hromadu peněz, tak bych ho prostě koupil a potom by se vidělo. Ani bych nemusel zakládat tohle vlákno, ale dnes v den prohlídky se celý den klepu a je mi špatně od žaludku. Psychika je mocná :-/

Kubo, nikde jsem nepsal kolik mám peněz. Jen jsem napsal kolik chci investovat do auta. Na servis samozřejmě peníze mám.

Jen v tom ty peníze nechci topit zbytečně. To je vše.

Naposledy editováno 09.06.2016 17:13:14

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:22 | Nahoru | #50
shewcza> na tvem miste bych zvazil tu naftu, respektive benzin... chapu ze chces rodinny poskakovadlo, ale starsi nafta je proste pruserovejsi nez benzin, kde je toho na vysypani o poznani min (a taky se to neklepe jak fena).
Svez se sestivalcem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:35 | Nahoru | #51

shewcza píše: Díky kluci. Jedu se podívat na tu černou e46 a dám vědět. Kdyby do mě každej už 4 dny nesolil, že v bmw utopím hromadu peněz, tak bych ho prostě koupil a potom by se vidělo. Ani bych nemusel zakládat tohle vlákno, ale dnes v den prohlídky se celý den klepu a je mi špatně od žaludku. Psychika je mocná :-/

Kubo, nikde jsem nepsal kolik mám peněz. Jen jsem napsal kolik chci investovat do auta. Na servis samozřejmě peníze mám.

Jen v tom ty peníze nechci topit zbytečně. To je vše.



Hele docela to chapu, ja mam taky pro vrtuli slabost a pri vyberu bych ji uprednostnil ikdyz rozum rika neco jineho - jen z meho pohledu, pokud te to tahne k bmw dost mozna po koupi zacnes posilhavat po silnejsim, po vybave .. Do bawa jde zahucet dost penez, ale sypat je do nejaky top kary je radost, do socky zlost...

Pokud to musi byt bmw a ma to mit jakz takz naklady na provoz + nejakou "zaruku mobility" tak bych hledal tu e46 benzinovou - 328i

Nekde na klubu nebo na foru e46 je pribeh typka co do 320d zahucel neuveritelny prachy, z toho bys vycetl aspon na to co si prohlidnout pri koupi. Z tech motorvejch veci uz si nevzpomenu, ale urcite zkoukni korozi kastle/podvozku - hlavne ulozeni zadnich ramen, tam to bejva sezrany, to same ulozeni tlumicu, popraskany ulozeni diffu atd atd.

Naposledy editováno 09.06.2016 17:39:57

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:40 | Nahoru | #52
Co třeba Fiat Croma? Tady i v plynu Croma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:42 | Nahoru | #53

assassin píše: Hele docela to chapu, ja mam taky pro vrtuli slabost a pri vyberu bych ji uprednostnil ikdyz rozum rika neco jineho - jen z meho pohledu, pokud te to tahne k bmw dost mozna po koupi zacnes posilhavat po silnejsim, po vybave .. Do bawa jde zahucet dost penez, ale sypat je do nejaky top kary je radost, do socky zlost...

Pokud to musi byt bmw a ma to mit jakz takz naklady na provoz + nejakou "zaruku mobility" tak bych hledal tu e46 benzinovou - 328i

Nekde na klubu nebo na foru e46 je pribeh typka co do 320d zahucel neuveritelny prachy, z toho bys vycetl aspon na to co si prohlidnout pri koupi. Z tech motorvejch veci uz si nevzpomenu, ale urcite zkoukni korozi kastle/podvozku - hlavne ulozeni zadnich ramen, tam to bejva sezrany, to same ulozeni tlumicu, popraskany ulozeni diffu atd atd.



Nebylo to tady na fóru do 330i? Nebo 328i nevím, jestli má pofl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:51 | Nahoru | #54

MedWed píše: Nebylo to tady na fóru do 330i? Nebo 328i nevím, jestli má pofl



Ten ma 330i a je to kolenovrt, z jeho tematu to vypada kolik tam nasypal, ale to fakt jsou drobny proti ty 320d z te storky :)

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:55 | Nahoru | #55
Já si tímhle už prošel, měl jsem 2 auta. Jedno do Prahy na cukani a druhý na víkendové popojizdky a tahání vleku. Jak to stojí, kor venku, tak se to šíleně sere. Už to nechci, koupím si už jenom pracanta s kouli na tahání vleku, když mi to otlucou u nakupaku a podobně mě tolik mrzet nebude. Kup si raději další motorku a nebo kabrio do garáže na leštění a pro rodinu nějaký rozumný kombi v nafte s takovým najezdem. Každý si tím musí projít, holt škola života.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 17:58 | Nahoru | #56

assassin píše: Ten ma 330i a je to kolenovrt, z jeho tematu to vypada kolik tam nasypal, ale to fakt jsou drobny proti ty 320d z te storky :)



Kolenovrt??
Zkus najít ten link...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 18:06 | Nahoru | #57

assassin píše: souhlasim, ze accord neni extremne velkej, ale pozadavek nebyl na stehovak. ta e46 je co se tyka kufru na urovni te fabie, nebo dost mozna i mensi...

ta rez bohuzel, mercedesy treba na to trpi vic nez VW... u toho passata je dle me spis smula na kus.

Shewcza : PD motorum u koncernu bych se vyhnul. v mem okoli 2 auta se 103kW PD, obe motor na kasi, dvojhmoty, hlavy, vacky, prevodovky... obe najeto kolem 200tis.

jo asi bych do toho sveho vyberu zaradil jeste mondeo a pokud by bylo opravdu potreba velkej prostor tak Smax ... z meho pohledu auto o nekolik trid jinde nez sharan, alhambra atd. mel jsem sluzebni 2,0tdci jezdilo furt, nezralo, jelo docela pekne (pocitove lip nez 2,4d V70 co mam ted) a i se 400tis na tachu vrnelo jak novy. chce to ale si dat pozor jakou elektronikou je motor osazenej siemens vs delphi ....

s V70 mam zkusenost jen s novejsi generaci, tak nevim jak je na tom ta starsi se servisem, ale me to rozhodne jako auto s malejma servisnima nakladama neprijde...


máš s tou E46 nějak větší zkušenosti? Kamarád má 2.0 benzín s přestavbou na LPG a hrozně mu to žere olej, je to nějaká obvyklá závada?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 18:09 | Nahoru | #58
Dr.Houba> kolik je hrozně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 18:11 | Nahoru | #59

MedWed píše: Dr.Houba> kolik je hrozně?


přes litr na 1000km

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

9.6.2016 v 18:26 | Nahoru | #60
Nečetl jsem vše, co se zde píše. Ale pokud chceš baworáka, tak do něj jdi. Ten servis není tak hrozný, když to nebudeš vozit do prvního servisu vedle k Čendovi z Horní Dolní.
Jen počítej s tím, že nemůžeš srovnávat Passat s e46... e46 je takový malokombík. Ale pokud bude vše v pořádku, bude Tě určitě bavit více než VW. A to i s 110kw...
Osobně bych ovšem taky doporučil šestiválec, o tom žádná
Mám třetí .30d...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist