Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Vozidlo přihlášené na již neexistující firmu - jak na přepis?
28.5.2016 v 19:27
Zdravím vespolek. Kolega shání pro syna fichtla a vzhledem k většinou přehnaným cenám "papíráků" našli jedny "živé" papíry (dle prodejce ověřené na STK, že jsou platné) a dalšího pincka bez TP, barva a typ odpovídá, tak se prostě předělá štítek a nazdar. Dohromady to vyjde levněji, jak "papírák". Jenže háček je tom, že ony "živé" papíry jsou psané na firmu, která zanikla někdy v polovině 90. let a narychlo se jim nepovedlo na netu vyhledat, kam případně přecházely pravomoce a případný kontakt na současně "zodpovědnou" osobu. Otázka tedy zní, jak postupovat při přehlášení? Může prodejce (který zřejmě kdysi pincka od firmy koupil, ale nepřepsal jej na sebe) s plnou mocí (a dokladem z EK) od kupujícího převést vozidlo, jako obvykle, nebo by to znamenalo anabázi obdobnou s dědickým řízením v případech, kdy vozidlo je psané na již zemřelého člověka, nebo jaké řešení je na místě? Nebude to nakonec nákladově tak, že bude nakonec lepší koupit rovnou pincka s platným TP? Na fóru jsem odpověď nenašel a ani nikdo z kolegů si neví rady, proto se obracíme sem.

Předem děkujeme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozidlo přihlášené na již neexistující firmu - jak na přepis...

29.5.2016 v 14:38 | Nahoru | #1
oldbajker> Takže prodejce nejspíš kecá, ohledně toho "ověření". Abych tedy uvedl na "přesnější míru", dle fotek je TP ještě původní knížečka, jako majitel je tam psán jeden Agrozet, o kterém jsme zjistili, že někdy v polovině 90. let zanikl. K dokladům je prý i SPZ a štítek, což teoreticky by bylo snadné - štítky by se jen přehodily a pokud bude sedět barva, nebude na EK a TK problém. Takž prodejce zřejmě po létech pincka od Agrozetu odkoupil, ale nepřepsal jej na sebe. Pincka si údajně chce nechat (asi na díly/přestavbu) a papíry prodává.
Zarazilo nás ale právě to, že pokud plná moc k přepisu musí být od majitele psaného v TP, tak by byli namydlení. Popravdě - furt niěde nacházím něco, tak nemám ani jistotu, jak to vlastně dnes je - může i kupující dát plnou moc prodávajícímu, že ten vozidlo přehlásí v místě svého bydliště? Nebo jen prodejce může dát plnou moc k přepisu kupujícímu? V prvním případě, jak tu někdo zmínil, by mohl tedy být problém, že vozidlo by pak musel přehlásit ten, kdo je praný v papírech jako majitel, ne onen Franta, co si kdysi pincka na sebe nepřepsal a teď chce papíry prodat, ne?

Začalo se nakonec uvažovat i o variantě, že by se nic nepřepisovalo, ale kluk má v merku pincka přelakovat (do jasné barvy, aby byl na silnici lépe vidět), takže mohl by pak sám na DI nechat přepsat barvu v TP, nebo to musí udělat (popř. dát k tomu plnou moc) opět majitel, psaný v papírech? V druhém případě by opět bylo po ptákách.

Zatím to tedy začíná směřovat k tomu, že chlapi se smiřují s tím, že bude lepší raději si trochu připlatit za "papíráka", klidně v horším stavu, že si jej opraví.

Všem díky moc za rady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozidlo přihlášené na již neexistující firmu - jak na přepis...

29.5.2016 v 14:44 | Nahoru | #2
J.M.K.> Firma Agrozet nezanikla funguje pořád. např. Pelhřimov či České Budějovice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist