1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
Děkuji Vám.
Juhas 200
Jinak nejde o žádné "přečipování" (tj. změnu programu v řídicí jednotce, která navíc v těchto případech je jednoduchá a nijak programovatelná není), ale v případě "z 50 na 72ccm" se jedná o výměnu válce, hlavy a pístu za sestavu s větším vrtáním, což u čtyřtaktu sice pak nevyžaduje takové přísné sladění sání a výfuku, jako u dvoutaktu, ale výkon to nijak razantně nezvýší a navíc se zvýší zatížení ojnice a kliky, které pak budou mít o dost sníženou životnost.
Takže na padesátku, kor ve čtyřtaktu, bych se rozhodně vykašlal koukal po 125ccm čtyřtaktu. Mívají 12 - 15 koní a to už malou, lehkou motorku dovede slušně rozpohybovat. Pokud to bude víceméně jen "ježdění pro rohlíky", tak ohledně pohodlí mně přijde nejlepší GN125, ovšem pokud se bude jednat o trasy kolem 100km (tady už 50ccm opravdu nepřichází v úvahu), tak spíš bude lepší a pohodlnější Eliminator 125, nebo Honda CA125 Rebel. Ta má navíc dvouválcový motor, takže má hladší průběh. Čínská kopie Rebela se u nás prodává jako "Yuki Tine125" a je to rovněž dost riziko - záleží na ročníku, u starších praskala nádrž v místě kohoutu, trhaly se šrouby, držící motor a hlavně vlivem vibrací často praskala žárovka v předním světle a byla tam Ba20d 35/35W, která se častokrát dost těžko shání, a motor při rychlosti nad 80km/h tak vibruje do stupaček, že je to jako mít nohy na vibrační brusce.. Takže Rebela raději též originál od Hondy. Rebel je navíc opravdu pohodlný, lehký a snadno ovladatelný jak za jízdy, tak při manipulaci na místě. Navíc spotřeba kolem 2l/100km. Padesátka, u které bude motor neustále přetěžován, bude paradoxně žrát více. Ještě je možnost Yamaha XV125, je též malá, lehká a pohodlná, navíc vidlicový motor má lepší zátah od spodu a lepší projev. Pokud Vaši přátelé jsou s čínskými motorkami spokojeni, mají zřejmě štěstí na povedené kusy a mohou si gratulovat a bouchnout šampus. Ale já osobně bych jakoukoli čínskou motorku skutečně neriskoval. Jsem mj. též v důchodce, takže pochopitelně peněz není tolik, bych je mohl přehazovat vidlemi - natož sypat do oprav a vyrychtovávání nedodělků na čínské motorce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cvaknuti Romet Division 125 | Honzíínek | 2 | 18.8.2020 v 20:58 Honzíínek |
Prodej motocyklu [1, 2] Romet Division 125, Romet Zetka 125/120 | motorkarek123 | 34 | 27.1.2019 v 17:54 Massakra |
Vyndání baterie z motocyklu Romet Division 125 | motorkarek123 | 22 | 11.11.2018 v 20:50 prackarr |
Sklouznuti motorky a ram v pohode Romet Division 125 | motorkarek123 | 8 | 24.3.2018 v 13:25 fatman |
Výměna rámu a ostatních dílu - cena... Romet Division 125 | motorkarek123 | 22 | 9.3.2018 v 14:42 motorkarek123 |