globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Romet Ogar 125
25.5.2016 v 22:00
Jsem první rok v důchodu a chtěl bych koupit motorku, nejraději 125 na občasné vyjížďky do okolí. Nechci skůtra s variátorem. Chci vědět názor uživatelů ROMET OGAR 125. Jsem v rozhodování, zda koupit nebo ne. Poraďte mi prosím. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

27.5.2016 v 13:46 | Nahoru | #1
J.M.K.> Děkuji za Váš názor. A jestli se mohu zeptat. Kdybych byl trochu usedlejší důchodce a smířil bych se s tím, že půjdu do nějaké 50tky (nechci už dvoutakt ) , tak máte nějaký návrh ? Víte, už nemám na to jezdit na motorce po Evropě. Já si potřebuji zajet na nákupy tak v rádiusu 100 km. Proto bych šel i do toho. Ale přeci jen mít omezení na 45 km/h a řadit na "2" v každém kopečku se mi zdá zase dost málo. Možná přečipovaná 50tka na 72ccm by mi vyhovovala. Na druhou stranu mám pár nenáročných přátel, kteří si tu Čínu koupili a jezdí bez problémů. Těch peněz, které bych na to chtěl vyčlenit moc nemám .
Děkuji Vám.
Juhas 200

(reakce na) Romet Ogar 125

27.5.2016 v 23:50 | Nahoru | #2
Juhas200> V těch padesátkách je dneska dost mizerný výběr, na popojíždění na nákupy je teoreticky jen Jawa" "Betka", která je prezentována jako "nástupce babetty", ale to je učiněná drzost - dobrý je tam jen motor (jelikož je to kopie motoru Honda Monkey), ale zbytek je katastrofa - elektrika se sype, praskají špajchny v kolech, brzdy jsou, jako když nejsou, a stupačky se ohnou, nebo ulomí už jen převrácením mopedu na bok, někdy praskne i rám - zkrátka vše je poddimenzované a měkké. Natož šrouby - zažitým pravidlem u čínských motorek je hned po koupi všechny šrouby povyměňovat - jelikož ty originální z fabriky jsou snad z plastelíny. Takže Betku v žádném případě nebrat, je to někdy doslova o život, na tom jezdit. Občas se tento paskvil objeví i pod značkou "Kentoya" a cokoli od této "značky" (je to jen privátní značka českého importéra) je taktéž aušus.
Jinak nejde o žádné "přečipování" (tj. změnu programu v řídicí jednotce, která navíc v těchto případech je jednoduchá a nijak programovatelná není), ale v případě "z 50 na 72ccm" se jedná o výměnu válce, hlavy a pístu za sestavu s větším vrtáním, což u čtyřtaktu sice pak nevyžaduje takové přísné sladění sání a výfuku, jako u dvoutaktu, ale výkon to nijak razantně nezvýší a navíc se zvýší zatížení ojnice a kliky, které pak budou mít o dost sníženou životnost.

Takže na padesátku, kor ve čtyřtaktu, bych se rozhodně vykašlal koukal po 125ccm čtyřtaktu. Mívají 12 - 15 koní a to už malou, lehkou motorku dovede slušně rozpohybovat. Pokud to bude víceméně jen "ježdění pro rohlíky", tak ohledně pohodlí mně přijde nejlepší GN125, ovšem pokud se bude jednat o trasy kolem 100km (tady už 50ccm opravdu nepřichází v úvahu), tak spíš bude lepší a pohodlnější Eliminator 125, nebo Honda CA125 Rebel. Ta má navíc dvouválcový motor, takže má hladší průběh. Čínská kopie Rebela se u nás prodává jako "Yuki Tine125" a je to rovněž dost riziko - záleží na ročníku, u starších praskala nádrž v místě kohoutu, trhaly se šrouby, držící motor a hlavně vlivem vibrací často praskala žárovka v předním světle a byla tam Ba20d 35/35W, která se častokrát dost těžko shání, a motor při rychlosti nad 80km/h tak vibruje do stupaček, že je to jako mít nohy na vibrační brusce.. Takže Rebela raději též originál od Hondy. Rebel je navíc opravdu pohodlný, lehký a snadno ovladatelný jak za jízdy, tak při manipulaci na místě. Navíc spotřeba kolem 2l/100km. Padesátka, u které bude motor neustále přetěžován, bude paradoxně žrát více. Ještě je možnost Yamaha XV125, je též malá, lehká a pohodlná, navíc vidlicový motor má lepší zátah od spodu a lepší projev. Pokud Vaši přátelé jsou s čínskými motorkami spokojeni, mají zřejmě štěstí na povedené kusy a mohou si gratulovat a bouchnout šampus. Ale já osobně bych jakoukoli čínskou motorku skutečně neriskoval. Jsem mj. též v důchodce, takže pochopitelně peněz není tolik, bych je mohl přehazovat vidlemi - natož sypat do oprav a vyrychtovávání nedodělků na čínské motorce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cvaknuti Romet Division 125 Honzíínek 2 18.8.2020 v 20:58 Honzíínek
Prodej motocyklu [1, 2] Romet Division 125, Romet Zetka 125/120 motorkarek123 34 27.1.2019 v 17:54 Massakra
Vyndání baterie z motocyklu Romet Division 125 motorkarek123 22 11.11.2018 v 20:50 prackarr
Sklouznuti motorky a ram v pohode Romet Division 125 motorkarek123 8 24.3.2018 v 13:25 fatman
Výměna rámu a ostatních dílu - cena... Romet Division 125 motorkarek123 22 9.3.2018 v 14:42 motorkarek123


TOPlist