globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba versus neschválené změny motocyklu
 
24.5.2016 v 10:48
Ahojte....tak jsem si prostudoval zveřejněnou 130ti stránkovou dokumentaci od PČR o neschválených úpravách motocyklu. V únoru jsem byl na STK s kapotovanou verzí Suzuki SV (celokapotáž) esvéčko jsem pak přestavěl na naháče, který vypadal jako klasická nahatá verze. Vše homologováno. Od policie i na STK mi bylo řečeno, že když mají na STK fotku celokapotáže a já tam přijedu o 2 roky později s naháčem tak neexistuje! I když je vše homologováno. Pokud mě zastaví police, která má udajně přistup k fotkám z STK (celokapotáž) a uvidí naháče neexistuje nezajímá! Zajímá mě k čemu je ta 130ti stránková dokumentace, kterou se mám řídít když to nemůžu přestavět? Jestli má někdo nějaké zkušenosti díky. dokumentace pčr zde

"> http://uloz.to/x5h4...8_dsc5718.jpg][/img]

Naposledy editováno 24.05.2016 10:48:44

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 10:53 | Nahoru | #1
Ta modrá je celokapotáž? A kde je to "celo"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:01 | Nahoru | #2
mito7> tady



1 reakcí na tento příspěvek Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:05 | Nahoru | #3
Teď už jo. A nešlo by to nechat na základě papíru od servisu zapsat do techničáku?
Ten tlumič výfuku je nějaký kratší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:07 | Nahoru | #4
Peter33>

Proč ses nechal u STK a PČR odbýt pouze jejich tvrzením "neexistuje" ???

Kontaktuj je znova a ptej se znova a chtěj odpověď na tvou otázku PROČ to tak je a nech si to zdůvodnit...

Naposledy editováno 24.05.2016 11:07:53

(reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:09 | Nahoru | #5
mito7> no výfuk je tam Leo Vinci ale technik mrknul na homologaci a řek v pořádku. Jestli by to šlo zapsat nevím, právě tady zjišťuji nějaké možnosti. Policajt mi řekl, že když je kapota na fotce z STK má být i na silnici....že prej to má vypadat, tak jak to vyjelo z fabriky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:10 | Nahoru | #6
soccer> no já právě zjistuju jak postupovat, kde presne mi reknou ,,ano muzete si to prestavet kdyz budete mit homologovane svetli blinkry atd... a nebo opak. Jestli zajit na stk nebo za policajtama.

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:11 | Nahoru | #7
Myslím, že největší problém bude v té barvě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:14 | Nahoru | #8
Peter33> Na STK, ale oni se podle VTP a VIN mrknou na typový list motorky a řeknou co tam má nebo nemá být... to že tam máš věci homologovaný ještě nemusí hrát roli, když máš celou koncepci jinak (model S přestavěný na N)... Přestavbu ofiko diskutuj s STK a tvým úřadem, kde máš moto registrovanou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:15 | Nahoru | #9
soccer> dobrá tak zajedu na STK snad budou schopní mi říct něco víc než ,,neexistuje" dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:18 | Nahoru | #10
Peter33> Nemáš za co, ale nečekej, že ti tu přestavbu odkývou jako houpací koník... připrav si tu kapotu zpátky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:25 | Nahoru | #11
soccer> hele ja pocitam i s tim ze reknou ,,nejde to" jen proste neco potrebuju vedet. Vsude motorkari pisou ze policajt pri kontrole vi prd jak vypada verze S a verze N ale kdyz teda maj fotku kapotovane verze na stk a ppolicie k tomu ma pri kontrole pristup, tak si myslim ze uz by to mel mit clovek tak jak to ma byt.

(reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 11:38 | Nahoru | #12
Peter33>

Jo, to se dá pochopit... ale ono to není jen o policajtovi, co neví jak má kterej model motorky vypadat...

Když nastane průser (havárka), může se na takové věci "točit" pojišťovna a pak držíš v ruce černýho petra ty a i kdybys měl stokrát pravdu, žes přestavbou nevyvedl nic špatného, budeš si tu pravdu muset draze obhájit (právníci, možná soudy)...

(reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 13:36 | Nahoru | #13
Peter33> Kdysi jsem koupil VW Vento a na evidenčce mi řekli že je tam jiný typ motoru a nedali mi ji takže jsem musel napsat žádost do VW Group Praha a oni mi poslali za 2500,- schvalovací protokol od výrobce a bylo to vyřešeno.Jak je to dnes přesně nevím ale píšu aby jsi měl vodítko.Každopádně bych zajel někam do Suzuki a mohli by ti pomoct a poradit.

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 14:14 | Nahoru | #14
Parada chlapy...moc dekuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 14:49 | Nahoru | #15
upřímě pochybuju že bude někdo porovnávat fotky, spíš bych viděl problém že v tp bude kapota a na motorce ne. nechápu proč sis nekoupil rovnou nahatou verzi když kapotu nechceš

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 16:22 | Nahoru | #16
Na STK se teď dějou věci. Osobně, pokud máš platnou technickou, bych to neřešil a doufal bych, že se během dvou let situace zklidní.

Z vlastní zkušenosti STK neprojde v současný době nic, co není napsaný ve velkým TP (ať už jde o jakoukoliv ptákovinu), takže pokud bys potřeboval teď udělat STK, tak máš smolíka. Na druhou stranu, pokud máš platnou STK, tak bych se hodně divil, kdyby PČR v rámci rutinní kontroly řešila fotky z poslední (bezproblémový) STK.

Každopádně, pokud to chceš řešit, tak musíš hledat způsob jak přestavbu nechat zapsat do TP (jak už tu píšou ostatní). Jak to přesně udělat, to nevím, může to být tak jednoduchý, jako zajet na STK, nechat si potvrdit změnu a nechat to zapsat na úřadu (stejně např. jako změna barvy) nebo to může být taky naprosto nemožný. Trochu bych se bál tý druhý varianty.

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 17:28 | Nahoru | #17
Ohledně přestavby je dobrý nedávno zveřejněný článek od DK CAFE RACER (viz. http://www.dkcaferacer.cz/news/stk/#.V0BgNCdU1yo.facebook )

Problém bude s tou kapotaží, že je zapsána v TP a na motorce není. Jinak bych se připravil, že na STK bude potřeba argumentovat s papírem v ruce (ať ti doloží co všechno odporuje zákonu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 20:23 | Nahoru | #18
Humusus> protože byla za moc dobrou cenu a v době kdy jsem ji kupoval ještě nikdo nevymýšlel kraviny s fotkama na STK a 130ti stránkovým návodem jak a co dělat. Ale na druhou stranu máš pravdu, kdybych koupil naháče, nic ted neresim.

(reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 20:39 | Nahoru | #19
Peter33> no bóže, tak tam nahul zpátky tu kapotu, prodej to a pořiď si pak Nko...

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 21:15 | Nahoru | #20
Přestavba není to, že si doma něco namontuješ nebo demontuješ z motorky. Oficiální přestavba se řídí zákonem 341/2014 Sb. a žádá se na úřadě (klasický dopravní inspektorát, kde přihlašuješ vozidla). Tam si zažádáš, předložíš změny a díly, které hodláš použít atd. co po tobě budou chtít doložit (dle toho co chceš dělat).
V konečném důsledku proběhne kontrola, zda máš všechno udělané jak jsi předložil a provedou ti zápis do technického průkazu. Tím máš přestavbu legalizovanou a schválenou a můžeš vesele jezdit a nikdo ti neřekne ani půl slova ani STK ani PČR .

§ 30
Povolení přestavby
(K § 74 odst. 1, § 74 odst. 2 zákona)
(1) Při povolování přestavby jednotlivého vozidla se postupuje obdobně jako při schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného vozidla a při povolování hromadné přestavby vozidel se postupuje obdobně jako při schvalování technické způsobilosti typu vozidla.
(2) Obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ministerstvo přestavbu vozidla povolí, jestliže přestavěné vozidlo nebo jeho systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky, do nichž přestavba zasáhla, splňují i po přestavbě technické požadavky stanovené podle § 29 odst. 1.
...."

odkaz na zákon Klik
PS: přestavba kterou ti schválí musí být v souladu s metodikou pro schvalování do provozu dle EU viz. přílohy
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorie L






Naposledy editováno 24.05.2016 21:31:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 21:16 | Nahoru | #21
soccer> Nepodívají se na typový list, ale ZTP a to žádné fotky ani nic jim podobného NEOBSAHUJE

(reakce na) Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 21:26 | Nahoru | #22
hrnous> jak se to jmenuje je fuk, bude tam napsaný že má kapotáž a budou ji po něm chtít...

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

24.5.2016 v 21:39 | Nahoru | #23
vem flexu a poradne vse odrezat z moto co je navic se bojis fizlu nebo co?

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

25.5.2016 v 21:36 | Nahoru | #24
Já měl před STK obavu ze stejného důvodu. Můj Bandit se zrodil jako polokapota, ale už jeden z předchozích majitelů jej po pádu „ze stojánku„ překopal na N-ko. Mimo malého štítku Puig žádnou kapotáž nemám a STK jsem prošel bez problému. Ale je pravda, že teď proběhlo první focení.

Přestavba versus neschválené změny motocyklu

12.5.2019 v 13:33 | Nahoru | #25
.

Naposledy editováno 12.05.2019 15:57:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist