Téma: ČZ 150
19.5.2016 v 04:46
Ahoj mám takový problém mám motor s ČZ 150 v motokaru vše sem složil jak má bejt ale když se to roztlacuje dopředu tak to nehazi jiskru ale když dozadu tak to sou blesky jak kráva nevíte někdo co s tim

ČZ 150

19.5.2016 v 11:54 | Nahoru | #1
když si nastavoval předstih, dbal si na to, že to je levotočivej motor?

ČZ 150

19.5.2016 v 15:31 | Nahoru | #2
neměnil někdo nýty na rotoru??

ČZ 150

20.5.2016 v 08:34 | Nahoru | #3
Nýty to nevím proč myslíš

ČZ 150

20.5.2016 v 09:55 | Nahoru | #4
Presnejs dik

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

20.5.2016 v 09:58 | Nahoru | #5
i magnety vůči vačce mají své místo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

20.5.2016 v 12:21 | Nahoru | #6

ja1 píše: i magnety vůči vačce mají své místo..



A copak mají magnety společného s vačkou ? Akorát to, že jsou společně snejtovaný, jinak nastavení magnetů vůči vačce je úplně jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

20.5.2016 v 23:13 | Nahoru | #7

PEPAFJR píše: A copak mají magnety společného s vačkou ? Akorát to, že jsou společně snejtovaný, jinak nastavení magnetů vůči vačce je úplně jedno.



magnetické pole dělá proud v cívce...a magnet má 2 poly...záleží kde je jakej pol a podle toho vyrobí proud. takhle mi přenýtovali stadiona a mohl jsem to vyhodit...a taky mi to přišlo divný.

(reakce na) ČZ 150

21.5.2016 v 10:32 | Nahoru | #8

ja1 píše: magnetické pole dělá proud v cívce...a magnet má 2 poly...záleží kde je jakej pol a podle toho vyrobí proud. takhle mi přenýtovali stadiona a mohl jsem to vyhodit...a taky mi to přišlo divný.



Nevím jak to má stadion, ale u ČZ 150 je to nesmysl, neboť tam magnety nejsou nejtovaný.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

21.5.2016 v 10:35 | Nahoru | #9
magnety nejsou nejtovaný, ale je nejtovaná vačka na celej rotor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

21.5.2016 v 12:08 | Nahoru | #10

kuba350 píše: magnety nejsou nejtovaný, ale je nejtovaná vačka na celej rotor



Což ovšem s magnetama nemá nic společnýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

21.5.2016 v 12:48 | Nahoru | #11
PEPAFJR> Uvedl bych to na pravou míru - samozřejmě z hlediska mechaniky je to úplně jedno v jaké poloze je snýtovaná vačka s rotorem. Faktem je, že je to snýtováno do takové polohy, kdy jsou magnety v rotoru v nejoptimálnější poloze nad indukční cívkou a tady v tu chvíli +- nějaký stupeň je jiksra nejsilnější, protože magnetické pole v cívce je nejsilnější ve chvíli, kdy se rozevřou kontakty. Když se vzájemně vačka s rotorem přesadí, magnety už nad cívkou nemusí být v tak optimální poloze a jiskra je slabší.

K tématu: Podívej se, ve které je poloze píst, když to hodí jiskru. To pomůže v další diagnostice. Tipuju ustřižený klínek na čepu, špatně sesazený čep v setrvačníku a tím pádem pootočené magneto. Předstih ti jinak vychází jak má? Ten motor je levotočivý (když koukáš kolmo na magneto, točí se proti směru hodinových ručiček), takže je třeba na to myslet při seřiování. To je častá chyba, že lidé to seřizují jako fichtly a jawy na druhou stranu...

(reakce na) ČZ 150

22.5.2016 v 07:47 | Nahoru | #12
Kynklačka> Ano máš pravdu, většinou je to seřízený obráceně, vliv špatně nanejtovaný vačky je minimální a téměř neznatelný, zdali vůbec nějaký.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

22.5.2016 v 15:18 | Nahoru | #13
No, ten vliv je docela zásadní. Stalo se mi to. Nově namagnetovaný rotor, nově převinutá cívka a jiskra nebyla pomalu vidět, jen slyšet. Po dlouhém přemítání kde je problém jsem zjistil to, že je špatně slisovaná klika a čep je pootočený asi o 70° na stranu. V první chvíli mi přišlo divné, že předstih nešel upravovat, protože deska byla v koncové poloze, ale vzhledem k tomu, že vycházel dobře, tak jsem to moc neřešil. Po zjištění jak se věci mají, jsem vyhodil klínek, magneto natočil tak, jak má být a vida, jiskra létala na pootáčení motorem půl centimetru daleko.

Jestli mi pořád nevěříš, tak se stačí podívat na magneto z prvních pionýrů 550/555. Tam můžeš otáčet celým statorem, ale i destičkou s kontakty. A právě při nastavování předstihu se nesmí otáčet samotnou destičkou s kontakty - je tam ryska, která jednoznačně určuje její polohu -, ale otáčí se celým statorem. Pokud si někdo tradičně nepřečetl návod, pohnul s tou deskou jako u velké jawy, tak se mu docela zásadně zhoršila jiskra. Je to právě založené na maximálním indukčním toku v daném okamžiku.

(reakce na) ČZ 150

22.5.2016 v 16:28 | Nahoru | #14
Kynklačka>

Tak u magneta ČZ 150 je 6 magnetů a také 8 možností jak nanýtovat vačku, z toho jsou čtyři naprosto stejné a další
čtyři posunuté asi o 5 stupňů, což je zanedbatelné.

Ale je to zajímavé a v zimě udělám testík se všema možnejma pozicema a zkusím změřit voltíky.

Naposledy editováno 23.05.2016 08:26:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Neřešitelný problém hoši [1, 2, 3] ČZ 150 FiZzeR 84 1.7.2019 v 20:20 Kohlstein
pružina startování ČZ 150 1Marten1 3 30.4.2019 v 17:32 1Marten1
Problém předního sedla ČZ 150C ČZ 150 ČZ 500 Henry1879 1 19.2.2019 v 17:29 jawarmaniak
ČZ 150, zapalování ČZ 150 mira592 18 19.2.2019 v 17:20 jawarmaniak

TOPlist