globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pegaso 650 - olej, přelití oleje -> postup
 
10.5.2016 v 20:16
Zdravím,

předem se omlouvám, že zakládám další téma ohledně rotaxů a oleje, ale není mi vše jasné.

Motorka už jede. Jelikož to je táty motorka, nikdy jsem se nijak nezajímal o její servis. Teď, když je to i aktuální, prootže budu mít konečně A2, zajímal jsem se o to více. Jsem ale trochu zděšený ohledně oleje. V předchozím témau jsem psal, že to flusalo olej do airboxu a bylo ho tam docela dost. Snažil jsem se to vytřít ale moc to nešlo.

Teď, když jsem hledal ohledně výměn oleje jsem se zděsil z té "náročnosti" oproti jiným motorům s mokrou skříní, kde se to prostě naleje po měrku.

1. Předpokládám, že se olej měří ve vodorovné poloze (nemáme hlavní stojan, jen boční a táta to asi nalejval když to bylo nakloněné) a že se víčko jen položí při měření - nešroubuje se. Pokud to je takhle správně, na studené motorce (Letos jsem jí ještě zehařál) je hladina silně nad MAX možná o celou jednu škálu jako MIN-MAX. Tzn tak 20mm? Takže to je asi slušně přelité. Zajímavé že s tím táta loni jel.

2. V tuto chvíli se to tedy nějak bojím startovat, protože jsem se dočetl že ti co to přelili byly slušně v zadeli a všechen olej začal chcát někde od motoru asi pumpy? Takže startovat se mi to nechce (Třeba kvuli tomu abych změřil hladinu zahřátého oleje.

3. Co teď? Jaký postup zvolit?

Našel jsem, že: klasika zahřát na provozku a pak vypoustit z rámu a z motoru olej. (Musím sundat i nádrž abych se dostal k výpuštáku z rámu? Hned u krku ho nikde nevidím. ) Pak sundat víko filtru a protočit motor aby to vyfluslo olej. Ocistit šroub od špon a dát novej filtr - složit. Do rámu nalejt tak litr oleje a nechat protočit třeba 20 vteřin.. Pak dolejt zbytek a projet. Zkontrolovat hladinu oleje.

Ted ale, když je ho tolik, co dělat? Mám vypustit olej z motoru zašroiubovat a nastartovat ? že by to vzalo přebytečnej olej z rámu abych to mohl zahřát a olej vyměnil? Samozřejmě táta to udělal nějak špatně když se ho snažil vyměnit ani se ho nebudu ptát jak... Dělal jsem to docela často, ale s tímhle mazáním nemám zkušenost.

Pozn. Vymejšlim píčoviny. Vždyt ten olej může natáhnout stříkačkou na tu správnou hladinu.
I přesto... Hladinu měřit vodorovně a bez šroubování? Kde tedy přesně najít výpušták z rámu?

Pokud by měl někdo třeba čas, zajímalo by mě, proč se vubec toto řešení používá.

Díky moc,

Přeju všem příjemnej večer

Chudys

E: Táta na ní vubec nejezdí. Vždycky chtěl moto, ale když si ji koupil, zistil že ho to nebaví a že nemá čas takže najel tak 1-2tis km za cca 6let co jí má. Navíc co se alespoň motorek týče, moc tomu nerozumí. Tyto věci dělám spíš já.

Naposledy editováno 10.05.2016 20:20:21

2 reakcí na tento příspěvek Pegaso 650 - olej, přelití oleje -> postup

10.5.2016 v 20:59 | Nahoru | #1
.

Naposledy editováno 10.05.2016 21:01:43

(reakce na) Pegaso 650 - olej, přelití oleje -> postup

10.5.2016 v 21:02 | Nahoru | #2
dope42> Čau Super. tak já odeberu tolik, aby to bylo třeba v půlce měrky a pak to zkusi projet a mrknout se znovu Zatim díky moc. Jdu na to

Pegaso 650 - olej, přelití oleje -> postup

10.5.2016 v 21:34 | Nahoru | #3
Tak jsem z toho vytáhl asi 180ml , aby to bylo lehce pod MAX. Zítra to zahřeju, odložím a zkusim znovu. Pak musim přijit na to kde je ten vypustnej šroub an rámu a vymenit olej a filtr. Nejvíc mě sere ta kapotáž. Hrozý to sundavat/nandavat...

(reakce na) Pegaso 650 - olej, přelití oleje -> postup

22.5.2016 v 18:47 | Nahoru | #4
Měl jsem F 650 což má totožný motor. Olej vždy měřit studený a ve vodorovné poloze, měrku pouze nasunout.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist