Jen dodávám že se to stalo na rovném asfaltovem úseku v rychlosti cca 40 km/h.
Po kontaktu s asfaltovou silnici se hříbek rozlouskl jako ořech, tak že za ty prachy peknej shit
Navíc už jsem viděl i další případ kdy to dopadlo úplně stejně viz. foto
Tak že za sebe nikomu nedoporučuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více
1. problém se týkal jedné série hlavic protektorů o objemu cca 100 kusů
2. při prvním crashtestu, který dopadl blbě se řešilo co je špatně a dodavatel materiálu připustil možnost, že se mohly v dodávce materiálu přimíchat i tyče jiné šarže (tvrdší typ materiálu POM s menší rázovou houževnatostí). Mnoho argumentů tu vychází z neznalosti faktu, kolik typů technických plastů je na trhu.
3. Při obrábění to rozeznat nelze a kdyby to bylo možné, tak se to logicky nedostane do oběhu. Rozeznat takto lze pouze pórovitost materiálu, což není tento případ, navíc kupujeme výhradně rentgenovaný materiál (původ Německo - GEHR)
4. Materiálové zkoušky vstupního materiálu si neděláme vzhledem k tomu, že s každou dodávkou dostáváme materiálový list. Nemluvě o tom, že to je v této sféře sci-fi, časově a nákladově neproveditelné. Sharpyho kladivo (pro ty, kdo ví co to je) si kupovat za statisíce nebudu.
5. Vzhledem k tomu, že do oběhu se před likvidací zbytku zásob dostalo cca 50 hlavic a mnoho crashtestů, které dopadly dobře bylo ze stejného období je hodně pravděpodobné, že se vada projevila rozlomením hlavice jen u několika případů. takže to není o tom, že by takto zafungovalo vše!
6. nápravná opatření byly kompletní předělání konstrukce hlavic a zesílení stěny protektoru o 50% + se preventivně vyházela velká část zásob
toto téma je tady z mé strany uzavřené.