globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

6.7.2016 v 13:35 | Nahoru | #271
pech.> můj první motor co jsem v životě dělal by mohl o kladivové metodě vyprávět, ale každopádně za tu dobu už mám stahováky, tak není potřeba a roztažnost materiálu vlivem teploty už je taky na mé straně, tak do toho mlátit není třeba jen lehce poklepávám na hřídele při skládání, to je dobré udělat i se to doporučuje.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

3.8.2016 v 22:07 | Nahoru | #272
Kynklačka> A pravda je venku!!Konečně někdo ,kdo ví o čem to je.Vzal jsi mi to z jazyku.Jawáci nedejte se,japonce má kde kdo,kejvajdu jen pár vyvolených.Dík za super názor!!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

4.8.2016 v 08:36 | Nahoru | #273
Dnes je všetko naopak v porovnaní s minulosťou. Nemci obchodujú, Židia bojujú a jawu majú len vyvolení

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

4.8.2016 v 12:24 | Nahoru | #274

jean192 píše: Dnes je všetko naopak v porovnaní s minulosťou. Nemci obchodujú, Židia bojujú a jawu majú len vyvolení



A co teprve ČZtu? To je terno! :D

Jawa 250 kývačka vs. panelka

4.8.2016 v 14:01 | Nahoru | #275
Čzťák, mám obe, som vyvolený 2, alebo rovno boh?

Jawa 250 kývačka vs. panelka

5.8.2016 v 12:24 | Nahoru | #276
kejvu jen vyvolení??? a na to jsi přišel kde? v reálném provozu je moc nepotkáš, to je pravda, protože to nemá moc smyslu, ale jakmile se někde sjedou veteráni, tak je tam kejvaček jak když nasere....

Jawa 250 kývačka vs. panelka

5.8.2016 v 14:44 | Nahoru | #277
Je veľa vyvolených

Jawa 250 kývačka vs. panelka

5.8.2016 v 17:38 | Nahoru | #278
souhlas s Pech... Sám mám doma 6,5 ks :D

Jawa 250 kývačka vs. panelka

9.8.2016 v 13:43 | Nahoru | #279
Já se zamlada odklonil k rejžím a po čtyřicítce se zase vrátil zpátky k nedokonalé Jawě, plné výzev. ;)
Pravda, Jawa u mě končí kulatou panelkou a krom snad kalifa bych nic mladšího domů asi netahal,
nicméně projet se na tom kolem komína a nebo i dál je bezva relax. ;)
A takové Alpy se mi ze sedla kejvy líbily víc jak ze sedla moderní motorky. ;)
Jezdím kochačky a na hltání kiláků mám auto.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

10.8.2016 v 00:31 | Nahoru | #280
Já kulaté nerad, protože to prostě nejede..... Hranaté jsou na tom po stránce výkonu i jízdních vlastností mnohem líp a ty atributy starého werglu jsou zachovány..

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

10.8.2016 v 06:09 | Nahoru | #281
pech.> No hranatice už vypadají o dost jinak jak kulatice. A jedou skoro stejně naho...
Ten rozdíl ve výkonu či jízdním projevu není až tak markantní oproti nějakému 4T japonci.
Takže pokud budu chtít pelášit, určitě to nebude s Jawou.
To je jako bys navlíknul starou bábu do legín a tílka a hnal jí do kopce klusem. To snad ani nejni hezký.
Těm motorkám sluší víc bubly bubly.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

10.8.2016 v 08:08 | Nahoru | #282
Záměrně jsem se o japoncích nezmínil, to je jiná písnička, ale na poměry českých strojů je to markantní rozdíl.

Naposledy editováno 10.08.2016 08:12:57

Jawa 250 kývačka vs. panelka

10.8.2016 v 23:19 | Nahoru | #283
mam cz 175/477 a jawu 634 640. cz 175 je tak dobra na jizdy po okoli do 50 km od baraku a vubec se nehodi na jizdu ve 2 lidech. na 634 640 jsem jezdil i na moravu do vyskova 230 km a jizda byla dobra hlavne se necha na ni jezdit i ve 2 lidech krasne

Jawa 250 kývačka vs. panelka

10.8.2016 v 23:32 | Nahoru | #284
477 ve dvou trpí, toje pravda, protože je to taková lehká sportovnější motorečka, ten lehký podvozek co váží cca metrák,když na hrb vyfasuje dva další leží v dorazech.... Těžší motorka je samozřejmě méně ovlivněna tím, že na ní sednou dva... Nicméně 634 je taková čechie nové doby, dlouhé jhe to jako tejden, těžké jak půllitr a chová se to tak že se to moc nenechá vyvést z klidu.. žádná velká zábava....Na dlouhé cesty je to sice ulevující ale tohle já nerad...

Když už mermomocí 350ku, tak 472 která je jízdně agilnější a výkon stejný...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 08:00 | Nahoru | #285
Stopětasedma je silnější fichtl. Pro jízdu ve dvou celkem utrpení.
Mám dvě (450 a 356) a spotřeba tady v kopcích stejná či vyšší jak u třipade.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 09:08 | Nahoru | #286
Mě velice příjemně překvapila Fichtlrajdrova stopětadvacítka sportka, stará kulatice.
Na ten oslnivý výkon, kerý má (neco okolo šesti koní) to pelášilo pěkně.
Kdysi mě kamoš půjčil skoro to samé, ale na malých kolech.
Výkon motoru néni bůhvíco, takže maximální rychlost nic moc - ale - průběh krouťáku je příjemnější, než u novějších modelů...líp se s tů motorků jede a taky moc nevadí, že ty kvalty sů tam enom čtyři...
Na kývačce se mě blbě jede, je to nepohodlné, páč se na tem sedí, jako bys lezl do kopce. A bolí mě z nich záda. Hranatice a nebo Jawa od typu 634 mají jinou ergonometrii, jak by řekl laik .

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 09:41 | Nahoru | #287
Idální je dát na kulatou panelku řidítka ze sportky. Je to dobová úprava a snese to i testace veterána. Hnedle máš ruce výše a posaz je perfektní. Co se týče výkonu, tak 559 ujede každé 477. Mám to několikrát vyzkoušeno. Naopak já jsem vždy neměl rád posez na 477. Tam jsou ruce hrozně nizko. Naopak na posleních ČZ 180 už se sedí dobře.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 09:56 | Nahoru | #288
Verdom: nesrovnávej kulaté lenochody se 477, která má výkon o polovinu vyšší, ve dvou s tím má problém víc podvozek než motor.

Ed250: 559 neujede, ta je tak akorát ráda že jí stačí, reálně dosahované jízdní výkony jsou totožné... Stejně jako neujede 559 477 neujede ani 477 té 559 po strínce výkonu... jediné kdy se 559 dokážu zbavit je větší množství náročnějších zatáček, kde se projeví podvozek... jedinou podmínkou je to, že jezdec na 477 musí chápat k čemu slouží převodovka a že ten motor není stabilák jak kulaté wergly, ale malá turbína

Ohledně posazu nejlíp hodnotím první 487 a čz současníky, nohy OK, řídítka už jsou dál... problém 477 s ergonomií je ten, že řídítka jsou především blízko, nízko jsou taky, ale to už se dá řešit... Poloha nohou je OK

Problém kulatých je, že tam se sedí zadřepnutý jak na nočníku, vyšší říditka tu emryonální polohu řeší jen částečně, protože vyřešíš ruce a nohy jsou pořád na nočníku....

Naposledy editováno 11.08.2016 10:08:30

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 10:29 | Nahoru | #289
Ono pokud se jede se stopětasedmou po rovině, peláší to slušně s každou, ale do kopců ten objem prostě nenahradíš a ve dvou to rychle ztratí dech.
477 nemám a výkonově je výše, takže asi to bude o něco lepší, ale potřebuje víc točit a do kopců to s tím objemem asi taky nebude žádná hitparáda,
ale na pohodovou kochací jízdu v pohodě a lepší jak šlapat na kole. :)

Co se týče posezu na kejvě, není to nic moc extra, to souhlas, ale tak po měsíci mám tak nějak přivyknuto. ;)
Na jedné jsem zkoušel dát jakoby předkopy a jezdit s pazuchama dopředu. No nějak se mi to nelíbilo a šlo to dolů.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 10:42 | Nahoru | #290
Záleží na čem se kdo svezl (v jakém to bylo stavu). 175 na které já jel nejela vůbec, ale viděl sem kluka, který svou (477) dával na rozjezd konopnici (edit: ne konopnice, byla to 638, už si vzpomínám) na 100 metrech tak cca o 2 délky. Můj pionýr nejel vůbec v kopcích měla dvojka co dělat, ale zase, někomu docela letěl, moje 5 rychlostní škoda 120L jela 150 km/h a měla slušnej tah, kluci mi jí záviděli, furt se někdo ptal, jestli tam mám motor z favorita atd atd...

Naposledy editováno 11.08.2016 10:44:15

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 10:45 | Nahoru | #291
Máme doma ČZ 180 i ČZ 175 - obě v dobrém stavu a máme taky 559 a 592 a obě kulatice ty ČZ položí i na rovině - pomalinku se jí vzdalují. V kopcích nemluvě. Onehdá když jsem ještě 559 neměl a lítal na ČZ 180, tak jsem prohrál sázku..

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 10:46 | Nahoru | #292
A to nemluvím o tom řinčivým zvuku 477. 559 má alespoň inteligentní hlas motoru.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 10:52 | Nahoru | #293
Naposledy jsem se vsázel se sousedkou o bednu Bohemky. Pořád mi tvrdila, že její fungl nová Yamaha YBR 125 ccm, ketrá má 5 kvaltů, je lehoučká a má bez mála 10 koní ujede 559. Sousedka má 65Kg a já 85Kg. Hádejte kdo vyhrál. Jeli jsme po letišti a na všech 5 pokusů jí bravurně 559 ujela.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 11:05 | Nahoru | #294
ED250 180 už nejede tak jak 477, protože je tam pár malých změn, které tu vachrlatou rovnováhu zkazí. 559 inteligentní zvuk motoru? stabilák bum - 5 minut nic..... bum to ne-e dvoutakt musí zvonit jak motokros.

Kopce? mluvil jsemo převodovce, ten motor není ubručená teta jawa, jakmile topadne na kilo - tu máš trojáka a ona ho udrží i v tom kopci, jakmile jseš váhavej jak luděk sobota a necháš to spadnout na 70 jak na stabiláku a tu 4 tam necháš, tak jsi v píči.... Ono se na tom prostě jezdí dnešním způsobem.

Petr: z fleku umí 477 mooc pěkně, dvouválec je na prvních metrech pomalejší, to je pravda...

pětikvaltovou škoduli jsem míval taky a byl jsem spokojen - 150 taky dávala a dálnice jsem s tím jezdil dost, nicméně chtělo to tam taky v kopci zavčasu strči t 4 a točit....

Tajemství tahu není v motoru, ale v tom, že ta 4 v pětikvaltu je kratší a proto pětikvalt líp tahá do kopců. Protože ty motory jezdit uměly, a tahle krátká 5q převodovka bylo to co potřebovaly.

Edit: YBR125 - CBF125 apod... takových vsázek jsem taky pár udělal, když mi mladí klucí tvrdili že ten starý sráč přece nemůže jet líp, než jejich fungl nová bakelitka a že si mně dají k svačině... To nebylo že jsem ujel panelce horko těžko až v zatáčkách, to byl rozdíl třídy, s těma jsem si mohl úplně hrát jak kočka s myší co má zlámaný nohy Na YBR jsem se svezl i osobně a to nejede ale absolutně vůbec... po rovině to dodejchá po 27letech tejrání na to kilo, jakmile to zahlídne kopec, tak je to v prdeli, protože vytočit se to moc nenechá...

To je skutečně takový lepší pionýr, který nedělá zbytečný kravál a líp se na něm sedí....

10k vs 15k jsou jasné počty - k tomu navíc ta číza taky není zrovna těžká váží jen málo přes metrák... k tomu podstatně větší objem a projev dvoutaktu... to už ten 4kv nepřekazí ani kdyby chtěl...

Naposledy editováno 11.08.2016 11:11:28

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 12:35 | Nahoru | #295
Jsme byli zalehnutí a dávali si to po rovině - prostě na výkon motoru. Hmotnosti jezdců podobné a ještě jsme si měnili stroje. Neříkám, že se panelka úplně ztratí, ale po chvilce se mírně vzdaluje a nabírá náskok. Alespoň tedy ty naše stroje. ta 477 má klasický rozvod, poměrtně dlouhý sací kanál, apod. Na volnoběh se taky převaluje. Ostrej dvoutakt zní jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 12:43 | Nahoru | #296
Kdysi jsem měl též 477 a byl jsem s ní spokojenej, pak jsem pořídil funglovku 639 a moc spokojenej jsem nebyl. Na ježdění okolo jsem si radši vzal čízu. Nakonec jsem vše prodal a myslel si, že už na žádnou motorku nesednu. Ale dcera (16 let) to změnila, když chtěla jezdit na silniční zalehávačce. Vzpomněl jsem si na dvoutakty a koupil jsem jí Mito. Jak to nádherně jede je až neuvěřiitelný. Motor mě dostává ve všech směrech - pružnost, výkon, bez vibrací, točivost - neuvěřitelné. Podvozek je úplně jinde, než jsem byl zvyklý z tehdejších motorek a brzdy samozřejmě též. Už bych na čízu ani jáwu asi nesedl. Pouze jako spolujezdec je to utrpení. Pravda nikdy jsem jako spolujezdec nejezdil, až teď, co udělala dcera řidičák, už mi to nechce půjčovat. Tak dělám údržbáře a ladiče.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 13:00 | Nahoru | #297
mito7> já koupil auto a to je ti tak pohodlný, táhne odspodu, jede 230km/h, podvozek jinde, než sem byl zvyklý u mita...neuvěřitelné.
...už bych na mito asi taky nesedl.

A takhle můžeme pokračovat až k letadlům

My ty jawy/čz nemáme kvůli tomu, že by měli konkurovat moderní produkci.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 13:16 | Nahoru | #298
Přesně tak. Já nakonec jako ti dědulové skončil u sajdkáry a jízda s ní mne neuvěřitelně baví. vysedávání do zatáček a adrenalin už od 40Km/h.. když mne chytne rapl (to už se moc nestává) protáhnu po silnici Pragu. Dal jsem na ní silniční převod 13-44z a jede i 150. S jawským vodníkem se parádně jezdí. Ve finiši ale nejvíce km za sezónu dám se sajdou a na pohodu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 14:16 | Nahoru | #299
Mě jen udivuje, že ten malej dvoutakt dokáže takový věci, který tenkrát nebyly představitelný. Jede to klidně už od 3 tis., ale v 9 to nastoupí takovej "kalup", že by tomu objemu nikdo nevěřil a drží to až do 12,5 tis silnej tah. Poleví to až za 13 tis. otáček. Tenkrát s čízou jsem si říkal, kdyby to tak táhlo ještě kousek za 6 tis. to by bylo A teď vidím, že to jde i o hodně dál.

To není nějaká moderní produkce, Mito začali vyrábět někdy v 90-tých letech, Frecii ještě dříve.

Naposledy editováno 11.08.2016 14:19:04

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 14:24 | Nahoru | #300
však výkonnou 125 jsi mohl mít i v těch 70. letech, i českou, jen nešla koupit a nebyla silniční....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3883, 3884] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116519 Včera v 22:48 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist