globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Materiál rámu GSX-R 1000 K4
28.4.2016 v 17:39
Dneska jsem potřeboval něco vyšívat na podsedláku u GSX-R 1000 K4 a protože mám vedle v baráku mimořádně šikovného svářeče s TIGem, myslel jsem si, že to bude brnkačka. A ono ne. Protože nevím přesně co to je za slitinu (a Google mlčí), vyzkoušely se na vzorku matroše všechny dráty co měl k dispozici, ale žádný se nebyl ochotný spojit, jen to různě kapalo nebo se lepilo a nic z toho. Kdo s tím máte nějakou zkušenost, nevíte, co přesně je to za slitinu? Bude to něco 7XX, ale co?

Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 07:38 | Nahoru | #1
Ono svařovat slitiny je vždycky problém, nechci Ti nějak kazit radost, ale podlě mě přídavnej materiál stejného složení stejne nenajdeš. Jinak jen taková blbá otazka, vařil to střídavým proudem, protože na hliník nemůžeš stejnosměrným jako když vaříš ocel. A co se týče samotného svařování, tak odlitek stejně nikdy pořádně nesvaříš, pouze to jako zalepíš a pevnost žádná. Pošli foto o co se jedná.....Pokud je to nějaká trubka, tak asi bude lepší přeříznout a vložit do ní trubku menšího průměru a nějakým způsobem zafixovat.

1 reakcí na tento příspěvek Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 07:43 | Nahoru | #2
Jestli myslis AW7xxxx tak ten to nebude urcite, spis 6xxxx
Myslim ze problem je v tom ze celej podsedlak je eloxovanej, tzn aby to slo svarit, musis to misto peclive obrousit...

Sonicek : odlitek samo svarit jde, vzdyt vsechny ramy suzuki jsou svarence z odlitku a valcovanejch/tazenejch profilu .. Ja mam na TL varenej ram i kyvku ... Normalne "mekkym" dratem kterym varej v reklamce hlinikovy svetelny reklamy...

Naposledy editováno 29.04.2016 07:44:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 07:57 | Nahoru | #3
assassin> Je rozdíl v tom, že když si to budeš svařovat doma, tak nikdy nemáš jistotu, že je to dobře provařeny. Ve fabrice pokud se vaří samotnej rám, tak přídavnej materiál je stejnej jako zákadní na 100%. Nevím jak to ve skutečnosti je, ale podle mě jde každej rám pod rentgen, případně ultazvuk. A taky nemalou roli hraje to, že se do rámu poustí taky ochraná atmosféra, pro provaření kořene a je udělaný postup svařování (WPS) v tomto postupu je uvedeno jak se to má vařit a s jakými parametry . Tohle doma zavaříš, na tom nic extra není, ale o pevnosti a mechanických vlastnostech můžeš jenom spekulovat.

Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 11:10 | Nahoru | #4
mám obavu,že problém bude právě v tom strašně šikovném svářeči.
to co popisuješ zní jako nesmysl,jestli ten materiál jde svařovat je vidět už po zapálení oblouku-jak se to taví,jestli to pění,prská a pod.
přídavný drát je až to další...,kdy jistě má vliv na pevnost a kvalitu svaru,ale né až tak zásadní na to,jak to jde svařovat...

nechci z něho dělat blbce,ale nechce se mi věřit,že by K4 byla z až tak nezvyklého materiálu.

(reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 11:24 | Nahoru | #5

Sonicek píše: assassin> Je rozdíl v tom, že když si to budeš svařovat doma, tak nikdy nemáš jistotu, že je to dobře provařeny. Ve fabrice pokud se vaří samotnej rám, tak přídavnej materiál je stejnej jako zákadní na 100%. Nevím jak to ve skutečnosti je, ale podle mě jde každej rám pod rentgen, případně ultazvuk. A taky nemalou roli hraje to, že se do rámu poustí taky ochraná atmosféra, pro provaření kořene a je udělaný postup svařování (WPS) v tomto postupu je uvedeno jak se to má vařit a s jakými parametry . Tohle doma zavaříš, na tom nic extra není, ale o pevnosti a mechanických vlastnostech můžeš jenom spekulovat.



no jen moje kyvka odpadla ve svaru, bez jakekoliv deformace, bylo to slepeny jak vlastovci hnizdo, rozhodne nebyl ten svar ani provarenej ani rentgenovanej...
ty motorky jsou levny vyrobky, krap za 200-300tis, tam nic takovyho jak pises neprobiha, neni to letadlo...

ram mi zase praskl kvuli bublinam v odlitku, v miste kde prasknul byla stena asi 3mm - jinde kolem 7mm - v prvnim roce kdy se TL vyrabely meli nejakej technologickej problem v liti a ty ramy praskaji pomerne casto - dalsi dukaz o tom ze to nikdo nerentgenuje....

Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 15:36 | Nahoru | #6
No jak to přesně vařil upřímně nevím, ale nastavoval docela dlouhou dobu proudy, proud na začátku, uprostřed i na konci, předfuk a ještě spoustu čehosi dalšího. Ta svářečka má funkcí jak Miloš Jakeš. S hliníkem má hromadu zkušeností, ale prostě se bohužel nezadařilo. Navíc jsem ho celou dobu buzeroval, aby tam spíš cpal drát než aby to pořádně provařil k sobě, protože to bylo na podsedláku a nestojím o to, aby se to prohřálo moc, následně to v nejlepším ruplo a já pak drhnul prdelí o zadní kolo.
Jinak děkuju všem za rady, zatím to nějak posmrkaný je a časem se uvidí. Přidávám pro představu pár fotek, už jsem to teda zase nastrojil zpátky do kapot, ale vidět to je.

Jedna strana ještě docela dobrá






a ta druhá teda nic moc.




1 reakcí na tento příspěvek Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 17:38 | Nahoru | #7
no........,jako svařovat to na barvu,neobroušené,kolem hořela barva.....,pokud by to byl skutečně profík,tak tě s takovýma kecama pošle do prdele,vezme brusku,řádně to očistí...atd.
nic ve zlém,ale hliník je na čistotu velmi citlivý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 19:11 | Nahoru | #8
Dolph-cz> jak říká dolph, svářec si to nenachystal, do barvy nezavaříš, a vůbec ne tigem, na barvu leda elektroda, tam ta barva vyhoří. Vem flexu a pořádně to vybruš až na čistej kov, pak bych to tam zavařil COčkem, Tigem by jsi to tam patlal dlouho a zbytečně by jsi to tam vyhříval s možností nějaké deformace....ale v tom místě je to docela jedno myslím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 19:19 | Nahoru | #9
Sonicek> my se bavíme o hliníku....

Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 19:40 | Nahoru | #10
No ono to sice vypadá že ne, ale předtím to flexou brousil, ale na moje lamentování to vzal jen v nezbytně nutné míře. Možná kdybych mu u toho nestál za zadkem, že by to dopadlo dobře
Takže jaký je podle vás result, kdybych tomu dal ještě jednu šanci? Pořádně obrousit, nesrat se s tím a pořádně prohřát?

Materiál rámu GSX-R 1000 K4

29.4.2016 v 19:45 | Nahoru | #11
To není přivařený, ale přilepený. Uříznout, pořádně očistit a pořádně přivařit.... Když se kácí les, lítají třísky. Bych tě s těma kecama za zádama vykázal a bylo by. Nebo bych ti to dal do ruky ať si to uděláš sám když to tak umíš
A neber to zle. Nejhorší je když ti někdo čumí pod ruce a ještě kybicuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

30.4.2016 v 09:42 | Nahoru | #12
Dolph-cz> jj vím, já jsem to uvedl jen jako příklad. Ale CO na hliník by bylo asi lepší v tomto případě než Tig. Taky hlavně rychlejší, tady bych měl asi strach, že tím profilem projdu durch, než si to prohřeji na Tiga, nevím jaká je tam síla materiálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

30.4.2016 v 10:23 | Nahoru | #13

Sonicek píše: Dolph-cz> jj vím, já jsem to uvedl jen jako příklad. Ale CO na hliník by bylo asi lepší v tomto případě než Tig. Taky hlavně rychlejší, tady bych měl asi strach, že tím profilem projdu durch, než si to prohřeji na Tiga, nevím jaká je tam síla materiálu.



CO svářečka na hliník není právě běžná věc a kvalitě svaru se nemá smysl bavit.....

(reakce na) Materiál rámu GSX-R 1000 K4

30.4.2016 v 10:50 | Nahoru | #14
Dolph-cz> nikde neuvádím kvalitu, tady se jedná o navaření oka, do kterého se zasune sedátko, a druhá strana se prošroubuje s plasty a rámem....není potřeba žádné velké pevnosti, není to nějak mechanický namáhané. A jebat se s Tigem, kde byla barva a ještě k tomu nemáš přídavnej mat. tak budeš leda měnit wolfram, nic víc. S CO uděláš dva body a jdeš jezdit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1188, 1189] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35669 Dnes v 00:36 psenap
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist