Téma: Úprava pístu
22.4.2016 v 19:45
Dobrý den, zvýší výkon když vyříznu černě zabarvenou část v pístu podle sacího kanálů? Diky.






Naposledy editováno 22.04.2016 19:50:10

1 reakcí na tento příspěvek Úprava pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2016 v 21:36 | Nahoru | #1
jako kluci jsme ladili pionýry- Já měl Jawa Mustang. Zkoušel jsem ubrat asi 1,5-2mm na spodní hraně pístu kde píst otevírá a zavírá sání. Mělo to vliv prodloužení doby sání a tím na zvýšení výkonu. Ten motor točil dnes pouhých cca 6700 ot/min.
Ubráním hmoty pístu u dnešních motorů se bude zvyšovat nevyváženost a tím nedosáhneš maximálních otáčel.
Boční plochy pístu se nesmí leštit a musí zůstat porovité, protože v nerovnostech pláště pístu zůstává olej. Olej píst maže, aby se ve válci nezadřel a utěsňuje píst ve válci. Pokud by byl plášť pístu vyleštěný, olej se nebude mít kde zachytit a olejový film se přetrhne. To bude znamenat zadření pístu.
Leští se však písty, ale jen u nejvýkonějších 2 T motorů. V MX a podoně to nemá smysl.
Leští se vrch pístu a spalovací prostor v hlavě válce protože, vyleštěnín se snižuje usazování karbonu ( vrstva karbonu- uhlíku se při hoření rozžhaví a zůsobuje samozápaly.)
Dále... karburátotr rozpráší směs vzduchu a benzínu na mlhovinu, kde jsou ve vzduchu co nejmenší kapičky benzínu. To je proto, aby směs v horní úvrati co nejrychleji hořela a tím ve válci udělala co nejvědší tlak (výkon) Na hrubém povrchu kanálů, pístu válce se srážejí kapičky benzínu které pak následně ztrhává proud směsi do spalovacího prostoru.Velké kapičky benzínu prodlužují dobu hoření. Čím je kratší doba hoření, tím dosáhneme s násátě směsi větší výkon. Okamžité zhoření směsy je jen terorie a prakticky nemožné, proto se směs zapaluje před horním úvratí (předstih), aby největšího hoření (tlaku) dosáhla krátce po horní úvrati. Pohyb pístu od horní úvratí k spodní zvětšuje objem prostoru kde směs hoří a tím se snižuje tlak - výkon.. Nejsložitější je to správně vysvětlit..
Snad jsem to napsal srozumitelně, protože ono je to ještě složitější....

-

Naposledy editováno 24.04.2016 21:36:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava pístu

24.4.2016 v 12:25 | Nahoru | #2

IvoTregr píše: jako kluci jsme ladili pionýry......... Nejsložitější je to správně vysvětlit..
Snad jsem to napsal srozumitelně, protože ono je to ještě složitější....

-



ty vole,vysvětli mi,proč máš v profilu uvedeno,že jsi ženská??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist