bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
1.4.2016 v 01:14
Zdravím motobando, mám na Vás dotaz. A prosím slušně, hovada.

Akorát jsem zrenovoval Čz 125c z roku 1953. Fotky milerád doplním avšak mám menší problém...po kompletní restauraci, složení dílů, nové elektroinstalace, složení motoru mi nastal menší zádrhel... nalil jsem 5litru benálu 95okt. a 110ml. oleje M2t.. po ujetí cca 10km se mi stále dělá pecka na kladívkách/ hlavně svíčce. Motorka má seřízenou karburaci, předstih, odtrh tak jak má být, kondikem a ani ničím to být nemůže... svíčka je krásně cihlově zabarvená. Avšak jsem vedl dlouhou diskusi s mým dědou který hodně pamatuje, když tyhle stroje v mládí proháněl..řekl mi toto ,, dřív byl benál s okt. číslem okolo 60 ..čím menší stupeň oktanu, tím kratší doba zážehu.. postupem času začli zvyšovat číslo oktanu aby zvýšili kompresní poměr a zvýšili dobu zážehu ..tudíž novodobý natural 95´´ ...dědy rada zněla.. motor je nízkootáčkovej starej poctivej dělník, co jezdil na nízkooktanovej benál a lil se do něj ,,ropák´´..olej m2t který je pro tyhle agregáty jak stvořený.. tudíž mi řekl ať vezmu 1litr technického benzínu a 4litry naturalu 95 ..smíchám jej a tím docílím snížení oktanovýho stupně.. poté do toho nalít jedině M2t a mělo by to být to nejlepší pro tento motor.
Já četl mnoho diskusí a co jsem tak postřehl..každý má svou pravdu .. někdo by ani do techto motoru natural 95nenalil..někdo razí pravidlo jedině m2t (fichty na to přece jezděj i přes 40let bez zadření) a někdo tvrdí pravý opak. Dám na rady zkušených a mile rád se poučím :).. hlavně abych svému mazlíkovi ušetřil trápení avšak let tam nějakou syntetiku do vysokotáčkovejch agregátů mi přijde za vlasy přitažený.. na druhou stranu M2t mám za pěknou sračku.

Ikdyby to nemělo nic společného s mým problémem se svíčkou, tak mi prosím napiště vaše rady a tipy..co lejete do svejch babiček vy jaké typy olejů/aditiv atp? Předem díííííky a kolama dolůůůůů!





2 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:32 | Nahoru | #1
Za pecku na kladívkách a na svíčce určitě nemůže benzín. Zkus vyměnit kondenzátor, možná i kladívka. A co se týká benzínu, tyhle stroje jezdily na cokoliv, co se dalo zapálit, to bych nedramatizoval. Těch pár procent lihu a vyšší oktanové číslo nemá znatelný vliv, ale jestli chceš to oktanové číslo snížit, trochou technického benzínu nic nezkazíš, děda má pravdu. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:57 | Nahoru | #2

splasenytrubky píše: Za pecku na kladívkách a na svíčce určitě nemůže benzín. Zkus vyměnit kondenzátor, možná i kladívka. A co se týká benzínu, tyhle stroje jezdily na cokoliv, co se dalo zapálit, to bych nedramatizoval. Těch pár procent lihu a vyšší oktanové číslo nemá znatelný vliv, ale jestli chceš to oktanové číslo snížit, trochou technického benzínu nic nezkazíš, děda má pravdu. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.

v zásadě máš pravdu,ale až na ten olej. To, že se na něj jezdilo 60 let není argument. Nic jiného nebylo. Tak holt byla M6. Dnešní oleje dokáží mazat lépe a při menší spotřebě oleje. Nejde o cenu, ty oleje jsou dražší, čili provoz se spíše prodraží,ale nemáš na rozdíl od M2T či M6 zapečený výfuk a kroužky. Já bych tam lil normální benál bez techničáku, a dával nějaký nový moderní olej. Něco jako castrol TT nebo Motul M510 a výš. Na oktsny, jak jsi psal bych se vykašlal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 09:35 | Nahoru | #3

splasenytrubky píše: ................. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.



Jasně. A protože je M2T a podobné sračky nejlepší, musí se pak provádět dekarbonizace, co pár tisíc výbrus, protože tam píst lítá jako cikán v hospodě a v garáži podkládat výfuky hadrama, aby se člověk na naolejované podlaze nezabil.

Má kývačka šla díky kvalitnímu dobovému mazání po 16 000km z originálu rovnou na 4. výbrus.

S přístupem, že to jezdí osvědčeně 60 let se nabízí otázka proč se vůbec jezdí na motorkách, když se několik století jezdilo v pohodě na koních?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 JirkaPařez 11 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 Jany1985 2 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 krystofvelecky 2 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak


TOPlist