globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na některých kruháčích se změní přednosti
 
19.3.2016 v 22:57
1. 1. 2016 začala platit vyhláška 294/2015 Sb., která nahradila vyhlášku 30/2001 Sb..

Jednu z důležitých změn je obsažena v příloze č. 4, týkající se dopravní značky C1 (dopravní značky, o kterých mluvím, i s názvy, kódy a obrázky jsou níže):

„Značka přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených. Je-li značka doplněna značkou Dej přednost v jízdě! nebo Stůj, dej přednost v jízdě!, musí řidič vjíždějící na kruhový objezd dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu“.



Zatímco ve vyhlášce 30/2001 Sb. se uvádělo, že značka C1 musí být doplněna P4 nebo P6, nově je rozhodnutí na správci veřejné komunikace.

Co to znamená: Tato úprava ovšem nezajišťuje konzistentní značení na celém k. objezdu a je tak možné, aby se měnila přednost pro každý sjezd.* Zákon přistupuje ke každému sjezdu k. objezdu jako ke křižovatce ve tvaru T a značka C1 tak pouze určuje směr jízdy.

Dobře označený kruhový objezd: Pokud se uvnitř k. objezdu použije před sjezdem značka P2, znamená to velké množství značek, ale situace je jasná a řidič ví, že má přednost.

Málo označený kruhový objezd: Například řidič jedoucí z Prahy ve směru Hradec Králové/Jaroměř na tomto k. objezdu při vjezdu na k. objezd podle značky C1 doplněné značkou P4 ví, že má dávat přednost vozidlům na k. objezdu. To, že má přednost i když míjí první sjezd, ale zjistí až pohledem do protisměru, kde vidí zadní stranu značek C1 a P4.







Tímto problémem se také zabývají články na tn.cz a iDnes.

* Pokud najdete vyhlášku nebo zákon, který říká, že musí být na celém k. objezdu jednotná přednost, pošlete mi ho prosím a doplním to sem. Úvodní příspěvek pravidelně aktualizuji.

Aktualizace 11.4.
Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn díky kterému se kruhové objezdy s pravidlem pravé ruky budou vyskytovat jen velmi zřídka. No, na těch dvou kruháčích, kde bude u každého nájezdu jiná přednost bude asi celkem sranda, když to nikdo nebude čekat .

Naposledy editováno 11.04.2016 19:39:39
Anketa: Kdo vás na kruháči sejme dříve.
Řidič na kruháči, který neví, že máte přednost.
77%
62
Řidič, který nečeká, že dáváte přednost zprava.
6%
5
Seru na to, budu chodit pěšky.
17%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti

26.3.2016 v 22:46 | Nahoru | #1

Kamour píše: Vůbec nechápu proč u nás vůbec vznikla tato debata. Kruháč je křižovatka a buď je označená značkami a nebo není, a podle toho se na ní dává přednost.
Taky nevím proč by při přednosti z prava mělo daocházet k zácpám. Přednost z prava má význam hlavně na rychle průjezdných kruháčích velkého průměru. Je to mnohem plynulejší. Při frekvenci dávání blinkrů našimi řidiči při opouštění kruhového objezdu musím zateaceně spomalit nebo zastavit při každém najíždění do kruháče.
Jezdím často jedním neoznačeným v Holandsku a věřte že to je mnohem lepší. Plynule vjedete a pak dáváté přednost každému z prava. Nemusím přemýšlet jako u nás jestli auto odbočí nebo ne ( narážím na ty blinkry).



No, to tě musím upozornit, to, že někdo dává blinkr, neznamená, že můžeš jet. Odbočování bez blinkru je přestupek, ale nezbavuje tě viny za dopravní nehodu. Do křižovatky vjížděj, jen když už víš, že ten člověk skutečně odbočuje.
Větší kruhové objezdy mají větší sjezdy, které jsou udělané tak, že když někdo odbočuje, musí sjet, ještě než projede vozidlo před ním, na menších se jezdí tak pomalu, že se opět stíháš zařadit za auto před tím, které odbočuje. Pak jsou samozřejmě některé prapodivně navržené kruhové objezdy, ale stále je to lepší, než pouštět ty, kteří na kruhový objezd najíždí až do chvíle, než se celý zaplní a neprojede nikdo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti

26.3.2016 v 23:11 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> Nebudu se hádat. Jsem z Prostějova který je kruháčů plný a vím co to je dávat přednost autům kterým vůbec nemusím protože opustí kruháč bez blinkru, a když tam tedy vjedu tak zrovna tomu který po kruháči pokračoval a já mu tedy přednost nedal.
Mám ujeto mnoho set tisíc km po celé Evropě a obecně mám raději na velkých kruháčích, kde jsou minimálně 2 pruhy přednost zprava. Je to rychlejši.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist