globalmoto_duben_nolan





Téma: Osa předního kola-výroba z duralu
 
18.3.2016 v 10:36
Zdarec,přemýšlím nad tim že bych k vůli úspoře hmotnosti vyrobil osu předního kola z duralu 7075 jakost T6511 tyč lisovaná. Máte s tim někdo zkušenost? Průměr osy je 20mm je to pro vidlice z hondy CB 1000 SF









Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 10:39 | Nahoru | #1
mam v planu to same.... pevnostne to urcite nevyjde stejne jako u te ocelove, ale ja to risknu.... to je ale asi tvuj boj....

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 10:59 | Nahoru | #2
musel sem si to přečíst 2X ...ale jo,když tě to baví a máš možnosti,proč ne.
...hlavně pak nezakládej vlákno - Odlehčil jsem osu a teď se pořád staví na zadní,co s tím?
...zkušenosti s tím žádné nemám,tak sorry za of

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:00 | Nahoru | #3
Tak ten dural je nejpevnějši z alu slitin. odolnost min 530Mpa / rp0,2 480Mpa

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:03 | Nahoru | #4
Taky se na to chystám ale jen bych měl dotaz na někoho kdo už to dělal a má s tím zkušenosti.Jezdim hodně často po zadnim a dopady občas nejsou uplně ideální tak jestli ta osa vydrží. Vim že německej Durbahn dělal duralový osy i pro Desmosedici RR a hromadu jinejch bajků.

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:07 | Nahoru | #5
Nebrte to jako rejp, ale zeptat se musim, kolik g to usetri?
a bude to vubec poznat?

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:08 | Nahoru | #6

assassin píše: mam v planu to same.... pevnostne to urcite nevyjde stejne jako u te ocelove, ale ja to risknu.... to je ale asi tvuj boj....



Zkus so domluvit napr. na VUT nebo nekde na zkusebne, at ti zmeri houzevnatost k ohybu toho oceloveho a pak toho duraloveho. Nebo je to klasicky Mo\Wo pokud si to z pruznosti jeste pamatuju. Pak proste budes muset porovnat a pridat material u stredu na mezikruzi.Pri namahani by jsi se nemel dostat k mezi kluzu toho materialu.Pokud ano, doslo by uz k deformaci a neplatil by uz Hookuv zakon.Ale nez se nekde rosvihat typem pokus, omyl zkusil bych fakt nekoho kdo dela mechaniku teles.

1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:12 | Nahoru | #7
Jo jinak jsem delal klukum na zavodni formuli na VUT tehlici z certalu.

1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:16 | Nahoru | #8
nejsem technik, ale nemelo by se spis jednat o pevnost ve strihu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:22 | Nahoru | #9
assassin> kdyz to nadimenzujes spravne (aby ti vysla FEA na unavu mijiveho cyklu), tak je v tehle aplikaci uspora hmotnosti ocel - Al dost mala. Myslim ze dokonce nejlip vychazi nerez.

1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:23 | Nahoru | #10
Nechci bejt rejpavej, ale mam stejnej dotaz jako KubaLC8, jestli jde specificky o hmotnost v tomhle miste tak bychto pochopil. ikdyz kolik usetris na duty ocelovy ose vs plny duralovy. Pokud jde o celkovou hmotnost tak to je kurna rozdil pul litru paliva nebo jesli ses pred vyjezdem dosel vymocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:25 | Nahoru | #11

StiefTomas píše: Jo jinak jsem delal klukum na zavodni formuli na VUT tehlici z certalu.

na jakýho Dragona? Už jsme pro ně těhlice dělali taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:25 | Nahoru | #12
gugo> mantra techto zmen je snizeni neodpruzene hmotnosti. Ma to neco do sebe, ale osa neni efektivni misto. Pokud je stale moznost, zameril bych se na rotujici neodpruzenou hmotu.

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:30 | Nahoru | #13
jasně, kup pořádný kola here, je to sice o malinko dražší, ale tohle Ti hmotnost aspoň ušetří

Naposledy editováno 18.03.2016 11:31:08

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:34 | Nahoru | #14
tak tak Rotující jsou násobky váhy (cca4x pokud si dobře pamatuju)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:34 | Nahoru | #15

Dawe02 píše: assassin> kdyz to nadimenzujes spravne (aby ti vysla FEA na unavu mijiveho cyklu), tak je v tehle aplikaci uspora hmotnosti ocel - Al dost mala. Myslim ze dokonce nejlip vychazi nerez.



je mi to jasny, ja to vidim spis tak ze vyrobce se pohybuje hodne na bezpecne strane a ja mam v planu tu bezpecnost trochu stahnout.. s mejma 1000km za rok tech unavovejch cyklu neni uz moc :) navic s tim jak blizko jsou loziska k "podperam" mi prijde ze je ta osa stejne skoro jen strihana...

navic zatezovaci stav bych taky tezko zjistoval a sel bych zase reverzne z te seriove...

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:36 | Nahoru | #16
assassin> chapu, ale i kdyz vyjdes z toho serioveho desighnu v oceli, tak ekvivalent (nejsem si jisty zda jen na strih) bude stejne podobny. Takze snizeni hmotnosti jen na ukor rizika .. a to rovnou muzes vyhrabat vice tu seriovou trubku - ona je to slusne legovana 14ka (pokud si dobre pamatuju ze SRADa) a to ti ani 6061 nebo neco takoveho moc benefitu neprinese..

Naposledy editováno 18.03.2016 11:39:47

1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:56 | Nahoru | #17
Dawe: no ja prave musim udelat novy osy protoze davam kovany kola z RSV factory - maj mensi prumer osy (jeste se zkusim podivat jestli by se nenasly nejaky atyp loziska) tak ze uz bych tu novou osu udelal z Alu, mam tu kus ergalu, ocel tu nemam zadnou lepsi a navic se to z neceho ala 14xxx dst blbe obrabi :)

jinak jedno OT, znas Schenck vibroport? poridil jsem si to na dynamicke vyvazeni valce na brzde... chci zvysit pracovni otacky :) clovek co to od nej mam vyvazoval prumyslove stroje, ventilatory atd, tak jen jestli to je pravek, nebo se to da jeste pouzivat... kdybych k tomu sehnal bezdotykove snimace muzu vyvazovet i soucastky pod 3kg coz by bylo fajn ....

Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 11:59 | Nahoru | #18
Je to 7075 a tuším že na gsxr 1000 jsem měl osu z alu už originál,ale mají větší průměr. A ta osa i z alu by měla být dutá protože profil je pevnější než kus materiálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:03 | Nahoru | #19

Rebel83 píše: na jakýho Dragona? Už jsme pro ně těhlice dělali taky



Jj tak nejak se to jmenovalo.Myslim dragon 2 bo tak nejak.Ted by snad meli mit trojku s nejakym jinym motorem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:09 | Nahoru | #20

KubaLC8 píše: nejsem technik, ale nemelo by se spis jednat o pevnost ve strihu?



Urcite ano, ale ten bude v hranach lozisek.Hridel bude namahana ohybem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:18 | Nahoru | #21

StiefTomas píše: Urcite ano, ale ten bude v hranach lozisek.Hridel bude namahana ohybem.



jasne ono to vzdy bude slozene namahani, ale ohybat se bude pomerne "velkej" prurez a na velice male delce...

ikdyz - kdyz nad tim tak premyslim tak ono vzhledem k tomu ze "podpery" nejsou pevne spojene tak to bude docela zajimavej priklad - ve chvili kdy na kolo nepusobis presne v ose :) ale zas to je prevazne pripad padu nebo projeti fakt osklive nerovnosti a pak je poskozeni osy to posledni co cloveka trapi...

3 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:34 | Nahoru | #22
Ocelová osa váží 600g alu vychází cca 250g

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:38 | Nahoru | #23

assassin píše: jasne ono to vzdy bude slozene namahani, ale ohybat se bude pomerne "velkej" prurez a na velice male delce...

ikdyz - kdyz nad tim tak premyslim tak ono vzhledem k tomu ze "podpery" nejsou pevne spojene tak to bude docela zajimavej priklad - ve chvili kdy na kolo nepusobis presne v ose :) ale zas to je prevazne pripad padu nebo projeti fakt osklive nerovnosti a pak je poskozeni osy to posledni co cloveka trapi...



Mno to mas recht.To me nenapadlo.Jinak jsem tak cumel po netu a daji se sehnat duraly s pevnosti az 600MPa. Nejlepsi by bylo, kdyby byla moznost nekde hridel otestovat na cykly.Protoze jakmile u duralu porusis vlakna, okamzite se ohne.Zrovna to predni kolo je takova dost choulostiva vec.Jednou jsem tady v praci videl nejakou ukazku, jak nase sesterska spolecnost v japonsku metodou konecnych prvku tyhle namahani pocitali.Zkusim pohledat, jestli neco nenajdu.Bylo to primo pro yamahu neco k ABS.

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:39 | Nahoru | #24

Keša píše: Ocelová osa váží 600g alu vychází cca 250g



Tak to bych si dal radsi v nedeli ke svickovy o jeden knedlik min a nechal origo.

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 12:40 | Nahoru | #25
Dawe02> chapu

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 13:18 | Nahoru | #26

Keša píše: Ocelová osa váží 600g alu vychází cca 250g



OK, rekne se polovina, ale vazne tech 350g byt neodpruzene kmoty za to (vsechno) stoji?

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 13:34 | Nahoru | #27

assassin píše: Dawe: no ja prave musim udelat novy osy protoze davam kovany kola z RSV factory - maj mensi prumer osy...
jinak jedno OT, znas Schenck vibroport? poridil jsem si to na dynamicke vyvazeni valce na brzde...



Jo tak pokud uz delas nejakou zmenu tak to dava smysl. Ale neprezen to, za deset usetrenych deka rozbita huba nestoji.
Schenck je v prumyslovem vyvazovani No.1 Delali nam 100krpm stacionarni vyvazovacky na turba (tzv. VSR, asi znas). Ten prenosny cajk neznam, ale specifikaci a celkove kvaite urcite muzes verit.

1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 14:46 | Nahoru | #28
pochopil bych to u nějakýho supersportu, ale u týhle těžký mrchy to snad ani nemá význam....

(reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 15:24 | Nahoru | #29
Humusus> Není to na CB 1000...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu

18.3.2016 v 15:25 | Nahoru | #30

StiefTomas píše: Jj tak nejak se to jmenovalo.Myslim dragon 2 bo tak nejak.Ted by snad meli mit trojku s nejakym jinym motorem.

však my už děláme díly na 5-ku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist