1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babis ven!!!
1100Virago píše: Na první dotaz odpovídám následovně: Jde o to, že na vykonávání takového zaměstnání není zapotřebí nějaký nevídaný talent a schopnosti. Je to něco, co po zaučení zvládne kdekdo. V zahraničí "točí kolcem" ve velké většině případů gastarbeitři z jiných zemí, protože místní to prostě dělat nechtějí. V Londýně nebo New Yorku je občas problém sehnat taxíkáře, který rozumí anglicky
Na druhý dotaz odpovídám "nepřímo" - jeden kámoš provozuje spedici, další dva jezdili, jeden jezdí doteď. Takže mám zprostředkované zkušenosti.
Nějak si nejsem vědom, že bych kamioňákům přisuzoval nějakou kolektivní vinu. Morální stránku neřeším - jasně, že třeba Rath je doktor a morálně je to prostě špína. Řeším náročnost a prestiž profese. Jak "náročné" je taxíkaření dokonale ukázal Uber, pro který může jezdit bez zvláštní kvalifikace každý, kdo dokázal získat řidičák.
Add 1: měřítko talentu a schopností je velmi individuální. Z toho titulu nejsou žádná "podřadná" zaměstnání. Existuje jen tržní hodnota práce. Já osobně si myslím, že minimálně polovina chytrolínů, co se tady takhle opovržlivě třeba o kamioňácích vyjadřuje, by to zaměstnání nebyla schopná dělat. Prestižní má u mě rovnítko se slovem snobské. Pokud si na tom někdo zakládá, je to snob. A je mi při tom fuk, jestli je to při tom doktor, nebo taxikář. Kdyby nebyly třeba uklízečky a popeláři, fakt bych byl na ty ostatní "prestižní" zaměstnance zvědavej, jak by se naparovali na hromadách svých sraček.
Add 2: Kámoš kámoše u piva povídal, kámoš jezdí. Na tohle je jednoduchá odpověď. Pokud někdo považuje své podřízené nebo kolegy jen za bandu čuráků, tak na to odpovídám jednoduše. Svůj k svému, a vedoucí je svých podřízených obrazem. Buď úroveň podřízených umí změnit a řídit, nebo je na jejich úrovni. Tečka.
Add 3: Tak si přečti, co tu píšeš. Pušalizuješ lidi podle zaměstnání? Fakt? Náročnost profese? Co to je? Pro někoho může bejt lehký řídit jadernou elektrárnu a těžký vysypávat popelnice, jiný to má obráceně. Je to jen otázka ceny práce, schopností a osobních preferencí. Ten popelář by ani té jaderce šéfovat nechtěl. A přitom jeden bez druhého bude těžko žít. UBER jen prokázal neschopnost reakce státní moci na rozvoj technologií, nikoliv že by taxikáře podle debilních podmínek magistrátu mohl dělat každý. Valná většina řidičů UBERu by netrefila bez navigace a té aplikace pomalu za nejbližší roh, a nebyla by to schopná při normální administrativě dělat, účtovat, plnit legislativu. To že státní aparát nedokáže reagovat na nové technologie a sdílenou ekonomiku, a pomocí zástupných důvodů se pokouší regulovat zločinné taxikaření různých vychcanů pomocí debilních testů a podmínek pro taxikaření, které nejsou k ničemu při dnešních technologiích prospěšné, to je úplně jiná kategorie státní debility a taxikáři za ní nemůžou. Naopak různí fízlové a úředníci, kteří jsou s touhle mafií jedna ruka na tom ještě profitují. Takže UBER ukázal jen že ryba dycinky smrdí od hlavy.
To všechno nic nemění na tom, že mezi taxikáři a kamioňáky jsou hovada, a že je jich dost, kterým bych ani ruku nepodal. Ale do jakékoliv škatulkování podle profese nebo jednotlivých profesí a naparování se prestižností toliko pro hovado dobré jest. Kdo to dělá, je u mě debil.