globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Testy nabíječek - jakou nabíječku - výběr nabíječky moto
 
1.3.2016 v 07:39
Někomu by se mohlo hodit - test nabíječek


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Testy nabíječek - jakou nabíječku - výběr nabíječky moto

2.3.2016 v 16:43 | Nahoru | #1

keto píše: mariano> ono všechny ty elektronické vychytávky mají své výhody, ale i nevýhody. U staré baterie se to může projevit, baterie musí mít alespoň nějaké napětí, pokud je baterie hluboce vybitá, tak ji tyhle nabíječky nenabijí, na vzpamatování pak stačí jakýkoli adaptér za 149kč co dá alespoň těch 12V nebo připojit starovacími kabely na jinou baterii na chvíli, jak už se baterie chytne, pak už ji nabije i chytrá nabíječka
Osobně mám trafko co má 28V střídavých, které jsem koupil za 49kč někde ve výprodeji, usměrňuji to přes jednu diodu, do hodně vybité baterie to dá necelou ampéru a jak napětí na baterii stoupá, tak i klesá automaticky proud a při 14V tam teče nějakých 30 mA, používám to jako živičku i na auta a nikdy jsem neměnil baterii dřív než po 7 letech, většinou vydrží 8 roků.
Podle mě je nabíječka z Lídlu až až a je zcela zbytečné kupovat něco víc. Důležitější je baterii udržovat hlavně v zimních měsících dostatečně nabitou
Jo a moje nabíječka má už 20 let bez poruch



je to 80 ah (700 a startovací proud) baterka v dodávce. navíc je o číslo slabší, než má být (origo 90 ah, 750 a). dokud jezdila každý týden, nebyl problém.
přes zimu moc nejezdí. v září 2x, začátkem listopadu, v prosinci 2x (mezi svátky jsem ji nechal den na nabíječce z lidlu). když auto stálo déle než 3 týdny, startoval jsem přes kabely z 60 ah baterky osobáku - a v únoru už startérem neotočila ani s touhle pomocí.

ctek se chytil, ukazoval, jak nabíjí, jak baterku nabil...donesl jsem ji do auta a sotva otočila startérem (motor ani neškytl).

nevím, jak je baterka stará, dodávku znám 3 roky, poslední 2 roky je moje, a tahle baterka už tam byla.

(reakce na) Testy nabíječek - jakou nabíječku - výběr nabíječky moto

3.3.2016 v 11:23 | Nahoru | #2
Taky mám lídlovku, 7let starou, nutné vyměnit mikrospínač /řešil to asi každý tehdy) a funkční, motorka, auto, ale:

Každopádně výherce by měla být jakákoliv nabíječka co umí nabít i hluboce vybitou baterii = zapomenuté světlo, auto dva měsíce a alarmem.
Takže optimálně nabíječka co má výstup na 12V sólo mimo nabíjení, co dokáže baterku trošku probudit na třeba 7-8V a pak začne nějakým chytrým programem dobíjet.

Já sám dost nadával, když při připojení se nabíječka ani nezapnula u vybité baterky, nebo mě řekla že má 6V a dobila na 6.

Pak je nutné externě čarovat a klasická trafo s 1-4A se hodí na ty totálně odpadlé baterky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Testy nabíječek - jakou nabíječku - výběr nabíječky moto

4.3.2016 v 10:33 | Nahoru | #3
mariano> Když už baterka nemá kapacitu a není úplně po ní, tak při nabíjení na ní rychle stoupne napětí a tváří se nabitá za krátkou dobu, jednoduše by se dalo říct, že proud + doba, což je i dáno v jednotce, kterou se kapacita baterie udává Ah (ampérhodina).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist