bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?
21.2.2016 v 21:46
















Ahoj , potřeboval bych pomoct. Co mám všechno sehnat pro to abych nastartoval (aby házela jiskru) .
potřebuji nejednoduší schéma nebo kdo je z prahy nebo okolí aby my pomohl samozřejmě zaplatím !!
je to MZ 150 ETZ .

1 reakcí na tento příspěvek ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

22.2.2016 v 14:00 | Nahoru | #1
Jeden vývod baterky na kostru a druhý na cívku / pro začátek je celkem jedno na který její kontakt / a z druhého kontaktu cívky na kladívko - nebo na ten krásně lesknoucí šroubek na kondenzátoru. Toť vše.

(reakce na) ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

22.2.2016 v 22:15 | Nahoru | #2
hrnous> díky mockrát :)

1 reakcí na tento příspěvek ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

29.3.2016 v 13:31 | Nahoru | #3
Zdravím. Funguje to zapojenie? Hádže ti to iskru ?
Prerábam MZ 150 na CROSS (žiadné svetlá blinkre NIČ) Bude mi toto zapojenie stačiť aby motorka fungovala ?
Bude to dobíjať baterku ?
Ďakujem :)

(reakce na) ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

3.4.2016 v 00:21 | Nahoru | #4
Banovčan> Baterku ti to dobíjet nebude a až jí zapalování vycucne tak potlačíš.
Musí tam být minimálně regulátor do něj přijdou zapojit svorky od alternátoru U, V, W,
MZ jsem nikdy neměl, tak ti víc neporadím, ale co píšu tak je pravda

ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

3.4.2016 v 20:52 | Nahoru | #5
Ono to je tak, alternátor je buzen z baterie přes regulátor. To je červený kabel přivedený ke + svorce uhlíku na foto (tady je nejspíš přímo z baterie). Svorky U, V, W jsou od altíku spojeny se svorkami U, V, W usměrňovače s tím, že je naprosto lhostejno jakou kombinaci připojení zvolíš. Klidně ale písmeno k písmenu...
Z usměrňovače jsou tři vývody. Jeden na kostru (D-), jeden na baterii (D+), jeden na regulátor (61+, tři válcové diody na vrchu usměrňovače). Ani mechanický, ani elektronický regulátor nepracuje se střídavým proudem, střídavý proud z altíku je potřeba nejprve usměrnit...
Regulátor snímá napětí z pomocných diod usměrňovače a dle toho budí alternátor - zvyšuje či snižuje napětí v rotoru altíku.

1 reakcí na tento příspěvek ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

30.5.2016 v 14:23 | Nahoru | #6
Já mám opačný problém. Chtěl bych bezkontaktní zapalování předělat na kladívkové, tak bych chtěl vědět, co z toho původního zapalování může zůstat. Na mašině normálně jezdím, ale oproti fichtlu mi chybí to věčný šťourání se v tom. Pak mi přibržduje kotouč i přes to, že je brzda zrepasovaná. Chci se zeptat jak velký legislativní problém je, dát tam buben, když ho Etz normálně měly. Myslím, že by mi to mohlo snížit spotřebu, protože za 6.5l, i když jezdím kolem 4tis. otáček a moc to nehoním, fakt jezdit nebudu. Se spotřebou si fakt nevím rady, motor se mi nechce generálkovat, má najeto jen 28800 km a tahá docela dobře. Možná za to můžou vytahaný řetězy nebo já nevím, ale ten kotouč se mi zdá nejpravděpodobnější. Karbec je nastavenej podle příručky.

(reakce na) ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

30.5.2016 v 19:12 | Nahoru | #7
Koprkam> S kladívkovým zapalováním zkušenosti nemám, ale sehnal bych to, co je vidět na obrázku: vačka, plsť na olej, kondenzátor, kladívko a spolu s indukčkou a dobíjením by to mělo makat.
Kotouč přibrzďuje proto, že je křivý. To mám taky - odhadem cca 0,2 mm. Nemám hodinky na změření. Taky jsem spáchal repas a nic. Kolo se otočilo 1,5 krát a stálo. Při nandávání pojistné pružiny - křížová - mi tato praskla. Abych ji objednal a dal čtyřnásokek ceny za poštovný - tak to ani náhodou. vyhodil jsem čepy. Díry pro čepy jsem provrtal 5-tkou vrtákem a přední ještě 6-tkou. Do zadních děr jsem vyřízl M6 závit prvním a druhým závitníkem. Přišrouboval jsem třmen na vidlici, nasunul destičky, našrouboval imbusy M6 x 60 a nasadil kryt destiček. Ještě jsem u destiček pilníkem lehce líznul opěrné hrany - tím jsou malinko užší a v třmenu hrkají.
Zmáčknu brzdu a zatočím kolem a to se točí a točí a točí...
Destičky sice na křivým kotouči dělají trochu kravál, ale to se dá přežít. Kotoučovky bych se nezbavoval.
Spotřeba 6,5 litru je dost. Já jezdím za 4,5 - 5 litrů v kopcovitým terénu a neslevím jí ani náhodou. Vážím s áncámblem přes 100 kg. 150dina se na 3000 probouzí, na 4000 začíná jet a jede dle kvaltu do 6500 až 7000 otáček. Zkus ji trochu osolit.
S karburátorem se můžeš, ale nemusíš inspirovat na Youtube pod mým nickem. Mám na tomhle nastavení najeto asi 1500 km.
Vážně tam chceš dát kladívko?

ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

30.5.2016 v 21:15 | Nahoru | #8
No dívej. Kladívka se mi celkem líbí. Naštelovat to umím a rejpu se v tom rád, jde to jednoduše, je v něm se vlastně nemá co pokazit, na rozdíl od poruch halovy sondy u bezkontaktu. S tím kotoučem je to asi v čudu. Nový se sehnat nedají a nekopnutej asi taky ne. Zjednodušení je ten buben v předu. Odpadají tekoucí brzdový pumpy, pracný předělávání jawáckejch pump, nemožnost si koupit novej kotouč. Takže asi tak, ale asi by bylo lepší prodat Mz a koupit Jawu, ale to se mi nechce, výkon Mz mi krásně stačí na tu moji páprdovskou jízdu a s prodejem jsou starosti.

ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

31.5.2016 v 20:31 | Nahoru | #9
Já Ti nechci kladívka rozmlouvat. Hallovu sondu jsem si vyměnil za "nezničitelnou" a mám pokoj. Kotouč se dá zbrousit na nějaký rotační brusce, soustruh s tím nic nevyvede.Pumpu mám origo a neteče.
Pokud přejdeš na buben, tak zkus zkrátit brzdové obložení na úběžné čelisti, pokud bys měl dojem, že to nechce moc brzdit.

ahoj , pomuže my někdo ze zapalováním na MZ 150 ETZ ?

31.5.2016 v 21:12 | Nahoru | #10
No ještě uvidíme, tuto sezónu snad nějak překlepu, pak se pustím do G.O. (snad)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist