globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: materiál pro výrobu brzdového pístku
8.2.2016 v 12:53
mám už chycený chrom na zadním brz. pístku a soused se mi nabídl že mi vytočí nový z nerezu ale sám nemůže sehnat který by rád použil (nevím přesný označení) tak si matroš budu muset asi sehnat sám ale netuším jaký. Tak pokud tady už někdo pístky řešil tak mi sem napište co jste použili dík.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 12:55 | Nahoru | #1
Řekl bych,že pístek z nerezu asi nebude to pravý ořechový.

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 12:56 | Nahoru | #2
Já vzal prostě nějaký nerez a vůbec jsem neřešil co má za oznaření a brzdilo to.

Naposledy editováno 08.02.2016 12:58:23

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 13:18 | Nahoru | #3
Jestli si ho budeš nechat opravdu dělat, tak bych se připojil a vzal i jeden pro sebe.

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 13:35 | Nahoru | #4
Merhaut> není problem pošli rozměry, ale musím sehnat co nejtvrdší nerez, mám pocit že něco povídal o 9třídě a že i 8 by šla ale on používá nějaký středověký tabulky podle kterých se dnes už nic nekoupí

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 13:42 | Nahoru | #5
Toto mě taky zajímá, Budu potřebovat asi 3 pístky různých rozměrů. Originální jsou těžko sehnatelné a velice drahé.

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 13:55 | Nahoru | #6
Na soustruhu to neudělá.Aby docílil požadovaný drsnosti povrchu a i rozměrů bude to muset přebrousit.Ve finále to vyjde dráž jak koupit nový.

2 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 14:15 | Nahoru | #7
nechával jsem z nerezu dělat hromadu pístků(na auta) a fungujou samozřejmě výborně
a jsou už na věky.....

edit :a na soustruhu úplně v pohodě-jemnou šponku,pak to jen zaleštit smirkem.......
edit2:ta nerez podle mně jakákoli nemagnetická.....já to dělal s nějaké potraviny..

Naposledy editováno 08.02.2016 14:17:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 14:32 | Nahoru | #8

Dolph-cz píše: nechával jsem z nerezu dělat hromadu pístků(na auta) a fungujou samozřejmě výborně
a jsou už na věky.....

edit :a na soustruhu úplně v pohodě-jemnou šponku,pak to jen zaleštit smirkem.......
edit2:ta nerez podle mně jakákoli nemagnetická.....já to dělal s nějaké potraviny..



V tom případě nechápu, proč se nedělají nerezové již v originálu a přitom by to vyšlo levněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 14:33 | Nahoru | #9
Dolph-cz> tady platí: "hlavně se z toho neposr.." popadnu kus nerezu, trefit se na soustruhu do pár stovek, není problém a zbytek doleštit smirkem, když si pečlivka tak finále pastou a hlavně zaleštit na vnitřním konci rádius (ať si při montáži nepoškodím gumičky) a mám pístky "na vždy"

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 14:40 | Nahoru | #10
Potravinářská nerez je A4, pokud vám to pomůže. Osobně mi to ale přijde měkké. Nechal bych ty staré přebrousit a hodil je do tvrdochromu nebo NiP (fosforového povlaku). Pokud se zvolí správně tolerance, tak už se po tom chromování nebo fosforování už nic brousit nemusí. Tu toleranci ti přesně poví tam, kde ty povrchovky dělají.

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 15:19 | Nahoru | #11
ten týpek má v dílně všechno, že by to byl šmejd toho se nebojím ale když už se s tím srát tak chce pořádněj matroš no

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 16:18 | Nahoru | #12
PETARDAK> jen nevim jestli maji všichni doma soustruh.
A navic si myslim, že když to dělám na svoji mášu tak bych to hodil nekomu na brusku na kulato.přece jen rukama neudělaš to co stroj

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 16:29 | Nahoru | #13
Brousit mi prijde zbytecny, delal jsem je nerezovy a drzi to - to na co nejspis narazi pepa je rozdilnej elechem potencial tech dvou materialu - brzdic vs pistek ale v praxi jsem tam nemel s nejakym zarustanim problemy.
Brouseni a nejaky ultratvrdy materialy mi pro tuhle aplikaci prijdou zbytecny - neni k tomu duvod.
Kdy by chtel bejt nekdo jo puntickar tak udelat nejaky povlakovani - TiN treba...nebo viz ViCi

Nektery motocyklovy brzdice maj piskty i duralovy + tvrdej elox ....

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 16:41 | Nahoru | #14
Kdysi dávno jsem měl nerezové pístky na Ladě 2105 dělal jsem je na soustruhu a chodily bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 16:43 | Nahoru | #15

PEPAFJR píše: V tom případě nechápu, proč se nedělají nerezové již v originálu a přitom by to vyšlo levněji.



levněji?od kdy je nerez levnější než železo???

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 16:50 | Nahoru | #16

V_i_c_i píše: Potravinářská nerez je A4, pokud vám to pomůže. Osobně mi to ale přijde měkké. Nechal bych ty staré přebrousit a hodil je do tvrdochromu nebo NiP (fosforového povlaku). Pokud se zvolí správně tolerance, tak už se po tom chromování nebo fosforování už nic brousit nemusí. Tu toleranci ti přesně poví tam, kde ty povrchovky dělají.



nesmysl,hromada aut i určitě motorek má pístky z plastu.a není to žádný hi-tech kompozit,ale nějaký usmolený termoplast..........

Naposledy editováno 08.02.2016 17:00:24

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:16 | Nahoru | #17
Wemoto - Brzdový pístek, těsnění a prachovka pro zadní třmen (provedení nerez) proč vymýšlet něco vymyšleného? raději koupím něco, co funguje ne?

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:27 | Nahoru | #18
MuselLukas> raději si to nechám udělat za 300 s tim že to přežije motorku a i mě a těch 1200 radši proleju nádrží

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:30 | Nahoru | #19
Pístku z nerezu bych se asi vůbec nebál, když jsem vytáhl pístky z Dodge tak jsem zíral bylo to něco jako pertinax - žádnej kov.

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:35 | Nahoru | #20
katana: jasne tam o pevnost nejde, spis dobre kluzne vlastnosti a problem prave muze byt s tim dotykem dvou kovu s rozdilnym elchem potencialem -vytvari to pak elektrickej clanek a "zaroste to" - problem treba nekterych tokico brzdicu - kde se udajne setrilo a neudelaly elox na vsech plochach a brzdice pokude se necisti pravidelne tak prave zatuhnou timto zpusobem...

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:53 | Nahoru | #21
Hm, ten el. článek, pravda....

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:55 | Nahoru | #22

Katana píše: Hm, ten el. článek, pravda....


teorie - v praxi jsem s nerez pistkama problem nezaznamenal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 19:59 | Nahoru | #23

Katana píše: Pístku z nerezu bych se asi vůbec nebál, když jsem vytáhl pístky z Dodge tak jsem zíral bylo to něco jako pertinax - žádnej kov.



Jj.... tohle je maso pístky u US-cars jsou skutečně z pertinaxu!!! A vlivem vlhkosti+oxidace regulérně kynou, pravidelně po dvou-třech letech přestanou odbržďovat, když je vytlačíš a změříš jsou 0,1-015mm do plusu v soustruhu (naražené na trnu) je smirkem přebrousím a vyleštím na nulový rozměr a zas je na 2-3 roky klid...

materiál pro výrobu brzdového pístku

8.2.2016 v 20:14 | Nahoru | #24
taky opel-například astra G ,ale tam to 10let funguje,pak se začnou bortit.....a dost často pokud je zatlačuje neznalý mechoš,tak se kus odštípne........

brzdy se moc přeceňují....

materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 00:32 | Nahoru | #25
Co řešíš? Kup si použitej třmen a výdej pístek a přelešti.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 10:12 | Nahoru | #26

Dolph-cz píše: levněji?od kdy je nerez levnější než železo???



Nikde jsem nepsal,že nerez je levnější než železo i když rozdíl je tam malý. Ale výrobní náklady na pístek z nerezu budou levnější než náklady na výrobu pístku ze železa a jeho následné tvrdé pochromování. A tudíž se ještě jednou ptám ? Proč to z nerezu již nedělá výrobce. Co takhle jiná roztažnost, atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 10:31 | Nahoru | #27

PEPAFJR píše: Nikde jsem nepsal,že nerez je levnější než železo i když rozdíl je tam malý. Ale výrobní náklady na pístek z nerezu budou levnější než náklady na výrobu pístku ze železa a jeho následné tvrdé pochromování. A tudíž se ještě jednou ptám ? Proč to z nerezu již nedělá výrobce. Co takhle jiná roztažnost, atd.



myslím si,že tvůj názor je špatný.
nerezové pístky se v druhovýrobě při malých sériích běžně vyrábějí.

ty pístky jsou výkovky,takže jedna,dvě rány v lisu a je téměř hotovo,odpad žádný,opracování jednoduché.....
je jasné,že pro pár pístků nemá smysl vyrábět formy na lis a podstupovat celkem složitý výrobní proces chromování.....,ale když se to valí v počtech které budou v řádech 10 tisíc kusů,tak to levnější bude.

a rozdíl jen v surovině železo/nerez je v řádu několika násobků,to mi teda jako "malý" nepříjde.

bavit se o nějaké roztažnosti,tření a pod. je podle mně zbytečnost.
při takhle malých průměrech je rozdíl v roztažnosti materiálu naprosto zanedbatelný,pístky mají ve třmenu velkou vůli,jsou celé ponořené v brzdové kapalině,která je maže i chladí...a jejich pohyb je při zabrždění cca 1mm.

ve všem jde o prachy.kontruktér,který na dílu ušetří byť jen jednu korunu je borec největší a vedení mu tleská......

Naposledy editováno 09.02.2016 10:34:32

materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 18:04 | Nahoru | #28
nerez co sousružník najde je super a navždy Jo a chlapi Scarab Moto Mozi dělal písty z nějaké tvrzené umělé hmoty-ne pertinax měl jsem je tam ,ale ted vyměněny za nerezové

1 reakcí na tento příspěvek materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 19:48 | Nahoru | #29
Když je tady řeč o těch pístkách,nemá někdo zkušenosti z titanovýma pístkama?Chci je nechat vytočit ale nevím jestli je potom jen zkusit vyleštit nebo na nich nechat udělat NiT

(reakce na) materiál pro výrobu brzdového pístku

9.2.2016 v 20:20 | Nahoru | #30
vevixt> škoda kvalitního materíálu,u těch pístků váha nehraje takovou roli nechat titan na jiné díly..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist