paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar
Ahoj,
chci si pořídit stroj do práce v lese i pro občasné svezení a zábavu. Z toho co trh nabízí se mi nejvíc zamlouvá Yamaha xt660r a BMW F 650 GS Dakar. Chci mít hlavně 21" přední kolo a trochu výkonu, když budu jezdit po kopcích. Co se Vám zdá jako vhodnější investice vůči spolehlivosti, dostupnosti dílů, náročnosti, atd.? Plánovaný rozpočet mám 80 000 Kč. Budu rád i za další návrhy strojů. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

22.2.2017 v 11:15 | Nahoru | #1
 

VagusVetus píše: Dakara mám a míval jsem i malý GS a nic z toho, co tu popisuje Dovi, jsem nepozoroval ani u jedný.


Já z těch závad pozoroval "jenom" špatný (nespolehlivý) studený starty za chladného počasí. Stejně tak dva moji kolegové. Jeden to dal do autorizáku a dozvěděl se z úst nejpovolanějších, že to je "vlastnost", že za studena jsou s tím občas trochu problémy i přes přidání druhé svíčky.

Ostatní chronické závady mě naštěstí nepotkaly - byl to tehdy poměrně nový stroj, ročník 04' nebo 05' a měl jsem ho před 7-8 lety, čili byl starý asi 4 roky (od 1. majitele) a s nájezdem tuším jen něco okolo 20 tkm.

 

VagusVetus píše: Chuděra baterka? Zajímalo by mě jak přesně se projevuje to, že ta chudinka trpí horkem? Jako že by se nedměrně odpařovala?


Jo, klasická nalívaná se horkem nadměrně odpařuje, a všechny baterky (klasika, AGM i vzácná gelovka) vysokými teplotami trpí (snižuje se jim životnost)

 

VagusVetus píše: Nemožná kontrola hladiny oleje za studena? Nesmysl


Jenže návod, autorizovaný servis i logika věci říká něco úplně jinýho.

Ten motor má totiž "vanu" mimo motor, a když motor dlouho stoji, tak to steče dolu a nic tam není.
A za chodu je tam zase napěněný olej a opět nic přesně nenaměříš (opakuji - za chodu).
Takže měřit bohužel nelze před startem motoru.
Ale až po jízdě, a pak ještě to nechat malou chvíli stát, až pěna spadne.

Dle mechanika z BMW servisu:
- projet motorku, až bude motor s převodovkou ohřátý na provozní teplotu
- zastavit a počkat, až na volnoběžný otáčky sepne ventilátor (to je teplota pro měření hladiny optimální)
- nechat motorku stát na rovině, vypnout motor a po chvíli zkontrolovat hladinu oleje

Jinak ještě obecné info - do roku 03' (asi Tvůj případ) tam je vepředu na olejové nádržce (pod kapotáží) olejoznak, a potom už šetřili a tak dali tam jako součástí víčka nádržky měrku MIN-MAX.

 

VagusVetus píše: Vibrátor? No je to jednobuch, takže trochu víc vibruje. Když je člověk slečinka tak rozhodně tuhle motorku nebrat. Ale ty vibrace nejsou zase tak hrozný a vibrujou i mnohem "kultivovanější" motorky.


Já jsem napsal jen svoji zkušenost, kdy se mi ten motor jevil jako (cituji) výrazně silný vibrátor.

Jasně že je to otázkou pohledu, zkušeností a srovnání s jinými stroji. Čili je to velmi subjektivní, a nadšený majitel leccos svému stroji odpustí. Takže plně chápu, když v recenzi na svém profilu píšeš: "Tolik zmiňovaný vibrace nejsou tak hrozný jak se všeobecně říká a dá se na ně zvyknout. Přeci jen je to jednobuch, takže s tím člověk musí trochu počítat." A souhlasím plně s Tvým konstatováním ohledně vibrací, že "dá se na ně zvyknout".

 

VagusVetus píše: Teda nerad bych Dovimu křivdil, neznám ho, ale nemůžu si pomoct na mě to působí jako námitky někoho, kdo tu motorku chce prostě za jakoukoliv cenu pohanit. Každá motorka má něco a Dakar, potažmo malý GS určitě není vyjímka, ale tohle rozhodně není objektivní.


Je to už dlouhých 7-8 let, co jsem to malý GS Báwo měl, a určitě nejsem objektivní, to sebekriticky přiznávám. On žádný člověk v těchto věcech není objektivní (to jenom - snad, doufejme - Pán Bůh je zcela objektivní). Veškerá takováto zpětná hodnocení na základě preferencí a zkušeností jsou hodně subjektivní, tak to je.
 

EDIT 22.2.2017 v 11:21
Odpovídal jsem na Tvůj původní dlouhý ranní příspěvek a k odeslání odpovědi jsem se kvůli svým pracovním povinnostem dostal až teď (a už tu odpověď měnit nebudu). Mezitím sis možná pozjišťoval některé informace o F650GS/Dakar a raději jsi to výrazně zredukoval. OK

Naposledy editováno 22.02.2017 11:21:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

23.2.2017 v 05:32 | Nahoru | #2

Dovi píše:   Mezitím sis možná pozjišťoval některé informace o F650GS/Dakar a raději jsi to výrazně zredukoval. OK


To ani tak ne, za tím co jsem napsal v původním příspěvku si stojím, jen jsem přesně věděl co bude následovat a bylo mi jasný, že jako "větší odborníci" na tuhle motorku mi budete moji osobní zkušenost mermomocí vyvracet a já se akorát naseru
Pokud je tedy Dakar taková mrdka, tak to mam vlastně štěstí, že jsem narazil na výjmečnej kus a to samý se dá říct i o malým GS který jsem měl předtím.
Beru to teď čistě z pohledu běžnýho uživatele, kterej se snaží dát motorce co potřebuje a ona mu prostě funguje. Kdyby mě to co popisuješ potkalo, tak se můžeš spolehnout, že bych ti dal za pravdu a v takovým případě bych asi jen těžko po malým GS kupoval Dakara za docela nehorázný prachy. Takovej vokurka zase nejsem A mimochodem, dokonce ani nadměrný odpařování chuděry baterky se ani u jedný nekonalo. Jak to bylo u malýho GS už si přesně nepamatuju, ale třeba u Dakara jsem po 12 tis. kiláků dolejval do levejch dvou dílků u olejový nádržky asi cca cenťák a do třetí asi půl. Je to moc?
Prostě já jsem s tou mrdkou spokojenej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R diskoun-1 16 18.6.2024 v 13:15 davidas
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 11 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed


TOPlist