chci si pořídit stroj do práce v lese i pro občasné svezení a zábavu. Z toho co trh nabízí se mi nejvíc zamlouvá Yamaha xt660r a BMW F 650 GS Dakar. Chci mít hlavně 21" přední kolo a trochu výkonu, když budu jezdit po kopcích. Co se Vám zdá jako vhodnější investice vůči spolehlivosti, dostupnosti dílů, náročnosti, atd.? Plánovaný rozpočet mám 80 000 Kč. Budu rád i za další návrhy strojů. :)
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar
Když ale ono to malý GS Báwo (BMW F 650GS) obestavěný okolo rakouského motoru Rotax se vstřikováním je jenom mírně inovovaným následovníkem předchozího BMW F 650 s karburátorem, a to vlastně bylo zase dvojčetem nic moc italského motocyklu Aprilia Pegaso. Ve zkratce vyhodili karbec, dali vstřiky a hasili se pak hlavně nejhorší vady okolo zbytečně velké spotřeby paliva prvních verzí a ohledně nespolehlivosti startování hlavně u studených startů.
Toto podle mne neprávem glorifikované malé GS Báwo je takovou směsicí italsko-rakousko-německé "ekonomické tvůrčí invence", kterou soudruzi v BMW zaštítili svým jménem a navíc ještě motorkářsky chytlavým přídomkem "Dakar" u dražší verze s o něco vyššími zdvihy v atraktivnějším barevném provedení. Takže s reklamní masírkou v zádech to pak několik prvních let pochopitelně slavilo prodejní úspěchy mezi zazobanou západní klientelou, přestože uživatelé u toho postupně začali objevovat víc a víc nedostatků, nedomyšleností a slabých a problémových míst. A pak se to zase pod jinými dobrodružně-exotickými názvy, tuším snad G 650 GS "Sertao" nebo tak nějak (podle jihoamerické pouště), pokusili Němci tlačit dál pro změnu zase ve výrobním holportu s Číňanama.
BMW F 650GS jsem měl a jezdil, a bohužel u mne to poměrně rychle přešlo do vystřízlivění z celkem pochopitelného počátečního očekávání ze "značkového motocyklu". Byla to tedy už stříkačka a ten údajně lépe startující poslední model (dvojsvíčka), ale i tak byly starty skoro na heslo - sice to po pár sekundách točení chytlo, ale zase zdechlo. Takže znova, a někdy až napotřetí nebo napočtvrtý. A nebyl jsem vůbec sám - to je dost běžný jev u tohoto Báwa. Taky baterka trpící horkem je tam chuděra naražená prakticky hned na horkou rozměrnou hlavu motoru. A hlavně přístup snad úplně ke všemu u toho malýho GS Báwa je slovy jednoho kolegy "jako k penězům a jako ke kolečkám v kapesních hodinkách". Převodovka má docela zbytečně těžký (dlouhý/rychlý) převody a motor je opravdu výrazně silný vibrátor. A k tomu koncepce s olejem v rámu (suchá nebo polosuchá kliková skříň), takže mj. složitější výměna oleje a hlavně nelze preventivně (před nastartováním a zahřátím motoru) zjistit hladinu oleje, ovšem v zájmu objektivity, toto je společné více motorkám s mazáním této koncepce. Zkrátka k srdci mi to malý GS Báwo nepřirostlo a byla to nakonec pro mne jenom taková přestupní stanice ke dvouválcovému BMW boxerovi (sice taky "Gelende/Štráse", ale s ještě menšími terénními ambicemi). Chronickými bolestmi u F 650GS/Dakar je i podle ventilovaných diskusí/stížností majitelů jen tak namátkou volnoběžka, vodní pumpa, regulátor palubního napětí, vzduchová klapka a její rozštelovávání atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar
Dovi píše: BMW F 650GS jsem měl a jezdil, a bohužel u mne to poměrně rychle přešlo do vystřízlivění z celkem pochopitelného počátečního očekávání ze "značkového motocyklu". Byla to tedy už stříkačka a ten údajně lépe startující poslední model (dvojsvíčka), ale i tak byly starty skoro na heslo - sice to po pár sekundách točení chytlo, ale zase zdechlo. Takže znova, a někdy až napotřetí nebo napočtvrtý. A nebyl jsem vůbec sám - to je dost běžný jev u tohoto Báwa. Taky baterka trpící horkem je tam chuděra naražená prakticky hned na horkou rozměrnou hlavu motoru. A hlavně přístup snad úplně ke všemu u toho malýho GS Báwa je slovy jednoho kolegy "jako k penězům a jako ke kolečkám v kapesních hodinkách". Převodovka má docela zbytečně těžký (dlouhý/rychlý) převody a motor je opravdu výrazně silný vibrátor. A k tomu koncepce s olejem v rámu (suchá nebo polosuchá kliková skříň), takže mj. složitější výměna oleje a hlavně nelze preventivně (před nastartováním a zahřátím motoru) zjistit hladinu oleje, ovšem v zájmu objektivity, toto je společné více motorkám s mazáním této koncepce. Zkrátka k srdci mi to malý GS Báwo nepřirostlo a byla to nakonec pro mne jenom taková přestupní stanice ke dvouválcovému BMW boxerovi (sice taky "Gelende/Štráse", ale s ještě menšími terénními ambicemi). Chronickými bolestmi u F 650GS/Dakar je i podle ventilovaných diskusí/stížností majitelů jen tak namátkou volnoběžka, vodní pumpa, regulátor palubního napětí, vzduchová klapka a její rozštelovávání atd.
Aha, takže ty si koupíš nějakou rozhašenou paštiku, kterou si ani nenecháš seřídit a na základě toho vypotíš takovou "recenzi"? To má potom fakt váhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 11 | 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild |
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 6 | 17.4.2024 v 11:20 MedWed |