Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

5.5.2016 v 10:34 | Nahoru | #1
Zvláštna nehoda, divím sa že po takomto páde posádka prežila, veď tá heli padla ako kameň. A takisto sa divím že zjavne aspoň jeden z motorov beží ďalej. Je možné, že sa natoľko poškodilo ovládanie, že nie je možné motor vypnúť, ani čerpadlá vypnúť, ani palivové ventily zavrieť? MrHip, otázka asi na teba.



Naposledy editováno 05.05.2016 10:34:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

8.5.2016 v 09:20 | Nahoru | #2
kilix>
Tento vrtulník má palivová čerpadla poháněna mechanicky od motoru. Dokud motor běží, sám si nasává palivo . Žádnou elektriku to nepotřebuje, samo se to nevypne. Takové menší perpetuum mobile - jak se to nastartuje, tak si to samo vystačí k nepřetržitému fungování . Dá se to vypnout jedině mechanickým přerušením přívodu paliva aktivním zásahem posádky. Levého pilota nebo palubního technika. Ten pilot, co sedí vpravo to udělat nemůže, protože na to nedosáhne. Na vypnutí motorů jsou tam dvě páky na stropě nad hlavou levého pilota. A byla to pořádná rána o zem, takže se ani nedivím, že motory nikdo nevypnul. Velmi podobně spadla česká Mi-17 v Bosně. Taky to spadlo v malé rychlosti a lehlo na pravý bok. Chvilku po vzletu z české základny. Motory taky běžely až do chvíle, kdy tam přiběhnul pilot co to viděl a byl zrovna na zemi. Ten vypnul motory a elektriku. Posádka byla neschopná to udělat kvůli zranění. Ten český spadnul protože se přerušil náhon vrtulky. A ten se přerušil protože češi vymýšleli ptákoviny a nepoužili originál ruské mazivo ( někdo chytrý na ministerstvu vymyslel že se s rusama už nekamarádíme a vyměníme ruskou Smolku za Shell a ještě k tomu blbě přeložili manuál k údržbě) Tady si myslím, že to bylo úplně stejné, nikdo z posádky na to neměl aby to vypnul. Jiná věc je , proč to takhle spadlo, tyhle vrtulníky jsou nesmírně spolehlivé ( i když jsou ruské ) . Vypadá to buď na vírový prstenec, nebo závadu vrtulky. Další možností je i vysazení motoru, to je sice věc naprosto výjimečná, nicméně stát se může.
P.S. Ti borci na zemi zjevně netušili, co s těmi běžícími motory. A ani se nedivím, běžný člověk netuší jak vypnout motory vrtulníku. Kdyby ale trošku mysleli, tak stačilo vystříkat ten hasičák do vstupu od motorů, tím by to pravděpodobně zdechlo. Kleslo by množství kyslíku ve směsi. Rád bych věděl, jak dlouho to ještě běželo než to chcíplo. To musí být pocit dost velké bezmoci ( možná je to s odstupem i docela sranda) když vám tam spadne vrtulník a motory běží a běží .......

Naposledy editováno 08.05.2016 09:32:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist