1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
se to tomu rusakovi nechtelo balit, se mu nedivim...strasnej opruz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: btw: moc publika nemel, kdyz ho jeste nenasli
kdyz padal, to ho mel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jarrinn píše: gugo> ten postroj je pro vsechny stejne, ne?
no ja popravde nevim, pilotni jsem na sobe nikdy nemel. Akorat vim ze se to divne bimba pod prdeli .
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Naposledy editováno 05.09.2017 15:23:47
termin polarni vir jsem neznal, jsem myslel, ze to novinari blbe pochopili/prelozili, ale ono fakt neco takovyho je. Jak vznikaj vlny vim, ale ten vir musim dostudovat. U nas ze na vlne dostavaj do nejakych 7-8 km (Krkonose, Orlicky hory, Jesenik).
Jinak me to ero zaujalo strasne malou vejskovkou, by me zajimalo, jestli by s tim utocil nejakej termickej stoupak .
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Tvl budou soudit instruktora za to, ze se skace na kridlech zakladni vycvik.?
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
jsem si prvne rikal, od kdy meli Sturmoviky hvezdicovej motor a ona IL-14 je uz dopravak
Co jsem tak koukal, tak ten motor je modifikace toho co meli Lavocky 5
Pekna hracka
gugo píše: Co je to zase za chujovinu , vite o tom nekdo neco ?
Tvl budou soudit instruktora za to, ze se skace na kridlech zakladni vycvik.?
jsem si ani nevsimnul, ze to tady je
Jo, taky me to zarazilo, ale je tam dle mne strasne malo inforemaci.
Se zkusim poptat paraganu, jak to bylo....kdyz teda nezapomenu.
Naposledy editováno 08.01.2018 16:03:33
2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Tak to vypadá že sem se rozhoupal k tomu začít konečně nějak létat. Už mám jasno že to bude bezmotorově jenom nevím na čem - rozhoduju se mezi závěsným kluzákem (rogalem) a klasickým kluzákem (větroňem). U každého vidím plusy i mínusy a zkouším vyhodnotit co bude lepší
Líbí se mi výkonnost klasických kluzáků ale děsí mě příběhy jak toho lidi museli nechat protože nemohli trávit celý víkendy na letišti aby na ně v aeroklubu vyšlo letadlo. Je to opravdu tak špatný? Je situace lepší v malým nebo velkým klubu (v úvahu připadají asi spíš menší Vyškov a velký Medlánky)?
A pokud by to byl problém tak jaké jsou provozní náklady staršího kluzáku? Podle googlu to vypadá že vlastnictví VSO-10 nebo možná i něčeho trochu lepšího by nemuselo být úplně nedosažitelný ale jak je to s provozem? Co všechno se pak musí opravovat, kontrolovat a platit? Není to jako u starších motorek "za pusu" které pak mají majitelé problém uživit?
Výhody rogala jsou jasný, mnohem nižší cena takže vlastnictví vlastního a s tím mnohem větší nezávislost. Možnost odjet na místo startu kdekoliv v republice atd.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Provozní náklady, jsou ročně v nižších desítkách tisíc hlavně za pojištění. Pak samozřejmě taky něco stojí aerovleky a právě ty velké prohlídky, které jsou ve statísících. Lak je taky dost drahý, pokud už je potřeba udělat.
Dá se samozřejmě koupit něco staršího a pak to vychází o dost levněji.
Zajeď si o víkendu do Vyškova, nebo jinam na provoz a pokecej, to bude asi nejlepší.
Já osobně jsem se vykašlal na motorky a druhým rokem jsem v elementárce.
Takže o to víc je důležitá odpověď na otázku "jak fungují kluby?" protože těch příběhů kdy někdo lítal v klubu a pak toho musel nechat je podezřele moc. A nerad bych po spoustě času investovanýho do učení se zjistil že lítat stejně nemůžu. S návštěvou klubu určitě počítám (nejen jednoho) ale řeknou pravdu nebo budou lákat "platícího brigádníka"? Proto zkouším sondovat třeba i tady.
Mimochodem druhým rokem v elementárce? Nemá to být hotový asi za rok?
gugo> Přemýšlel jsem nad tím ale s tím málem co zatím vím mi přijde že to rogalo bude asi mnohem líp lítat - vypadá to že rychlosti, klouzavost atd. jsou zhruba dvojnásobný proti padáku.
S těma penězma to není tak zlé. Sezóna jsou desítky tisíc.
U nás v aeroklubu piloti rozhodně nemají problém se do aeroklubového letadla dostat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Jestli chces litat za rozumny penize a bezpecne, tak rozhodne vetron.
Rogalo ma IMHO jenom jednu vyhodu a to tu, ze ke startu nepotrebujes partu lidi.
casova narocnost:
vycvik se da "docela v pohode" stihnout za rok.
Musi se tomu venovat cas. A rozhodne se vyplati tomu ten jeden rok venovat naplno, nez to delat dva roky.
Vetsina aeroklubu dela soustredeni, kdy se lita od vecera do rana. Tam se toho stihne hodne.
Pokud se jede navijakova osnova, tak tam to vychazi +- nejakych 140 startu do sola.
Ohledne vlastnictvi letadla:
No uvidis sam, jak moc te to bude bavit. Vlastni ero se vyplati pokud budes litat tak 100h rocne.
Jinak se to nakladove nevyplati. Jeste se to dela tak, ze se par lidi domluvi a koupi si ero spolecne.
Plati se prohlidky, radio, hangarovani...
VSO-10 neni zrovna idelani letadlo pro vlastnictvi z duvodu kratkych intervalu prohlidek a taky, ze se ne zrovna dobre sklada (pokud bys to chtel hangarovat slozeny).
V klubove tride bych se spis podival po malym Astiru, ASW 15 atd.
Bezmotorove litani je docela beh na dlouho trat. Kdyz dostanes papiry, tak umis v podstate jenom startovat, pristavat a resit pripadny trable behem letu.
Jestli chces litat prelety, nebo dokonce zavody tak urcite vybrat nejakej vetsi klub, kde je zazemi sportovcu.
Musi se tomu dost obetovat a dost se toho ucit. Docela hodne lidi to vzda jeste behem vycviku. K preletum se pak dostane jenom zlomek lidi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: Jarrinn> 140 navijakovejch startu do sola ? To jako vazne ? To je docela dost.
celkove i s aerovlekama
ale navijakovych bylo dost.
uloha 1, 2, 3 - (v podstate ukazky rovneho letu, zatacek, vyvrtky)
uloha 4 (start, okruh, pristani) - cca 40 startu
uloha 5 (oprava nepovedenych pristani) - cca 15
uloha 6 (reseni udalosti) - cca 30
uloha 7 (starty za aerovlekem, vyvrtky, pady, picoviny) - cca 20 startu (aerovleky)
uloha 8 (solo lety) - cca 15 (je to nejak presne dany)
nekomu stacilo 120, nekdo 140...nekdo 200
ale nad 100 startu to bylo vzdycky
ale je to 13 let...tak si to treba blbe pamatuju
Naposledy editováno 17.08.2021 10:48:02