globalmoto_duben_nolan





Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.1.2017 v 18:54 | Nahoru | #1741
MrHip>
https://zpravy.aktua...;utm_term=position-0

Co to tam na východě provádíte?

Pokec pro letecké nadšence

17.1.2017 v 19:24 | Nahoru | #1742
Zrovna jsem se to sem chystal vlozit 17dni v provozu!!!

Pokec pro letecké nadšence

17.1.2017 v 19:28 | Nahoru | #1743
tvl, ten clanek je fKt uplne vo nicem. Sdelil nam ze se stala nejaka udalost a co zi o ni nekdo nejmenovany mysli..... ale pointa me nejaK unika.

Pokec pro letecké nadšence

17.1.2017 v 20:23 | Nahoru | #1744
Pojem tříska v oleji chápu, ale zajímavější by bylo vědět, jak často se to stává u těhle obstarožních italských potvor.
+ smlouva na 4 roky, co nejde vypovědět. wtf???

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

18.1.2017 v 07:07 | Nahoru | #1745
Čekal jsem to, ne tak brzo... BTW hlavní problém, nad kterým by se měli lidi zamyslet, je jak mohla vyhrát tendr firma, nesplňující podmínku zadání - certifikace stroje kategorie A pro LZS. Agusty ji nemají..V Ústí to stávající provozovatel napadl a uspěl, v Olomouci to Alfa zabalila, nikdo to nenapadl a vesele se lítá..

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

18.1.2017 v 11:52 | Nahoru | #1746
ynzha> rika ti neco cesky neskorumpovany politik?ne me taky nee!! Proste se tam solili mince nic vic nic min a cesky obcane zdechni....viz lzs ostrava jak jsem psal rozbili tu neco co 20let fungovalo na spickove urovni se spickovimy stroji

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

23.1.2017 v 18:28 | Nahoru | #1747

MrHip píše: HornisGSX>
Co vím já, tak vojáci nejsou ani trochu nadšení z toho že mají mít další stanici. Spíš jsou z toho na mrtvici. Celé jejich vedení se tomu brání. To bylo asi nějaké propagační video nebo nějaký Jasánek. Vojáci mají dělat vojáky, bránit tuto zem, na to je máme. Policajti mají chytat zloděje , ne vozit pacienty. Ty vrtulníky co mají Slováci nejsou tak špatné jak se povídá, svezl jsem se v tom a nelítá to vůbec špatně. I když je to staré. Stáří nehraje moc roli když se o to člověk správně stará. Letadla jsou dlouhověká když dostanou co dostat mají. To se nerozpadne na rez jako auto. Švýcaři s tím lítali záchranku u nich v horách, pak je koupili Slováci.



Co chceš za doplňující informace, abys byl "optimista", když armádu vede komediant s velkými ambicemi a patřičnou rétorikou? Přeci nejde o pacienty, jde jen o gesta...
Tenhle stát je jen parodie na "Res publica". Počínaje SO botkou a ZE manem konče.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

23.1.2017 v 19:38 | Nahoru | #1748

ynzha píše: ... BTW hlavní problém, nad kterým by se měli lidi zamyslet, je jak mohla vyhrát tendr firma, nesplňující podmínku zadání - certifikace stroje kategorie A pro LZS. Agusty ji nemají..V Ústí to stávající provozovatel napadl a uspěl,..


Tohle je právě dost sporné, jejich Agusty certifikaci CAT A nemají, ani mít nemůžou protože když byli vyrobeny, taková certifikace ještě neexistovala. Jsou ekvivalentem CAT A . Někdo uznává že to splňují a někdo ne. CAT A je v podstatě požadavek na výkonnost ( kromě pár jiných nepodstatných věcí) . A výkonem jsou Agusty lepší než EC 135 které létají záchranku dnes. Takže ve skutečnosti , v reálném životě, jsou zcela dostatečně výkonné na to, aby bezpečně létaly. Nicméně právní požadavek který byl v tendru popsán - doložit certifikát CAT A, to nesplňují. Takže tady vznikla jakási patová situace. Důvodem proč nejsou Slováci v Ústí není ta chybějící certifikace. Tady se jaksi naši skvělí politici neshodli. Tam mají jiný problém . Měli dokázat, že jsou schopni létat za tak málo peněz jak nabídli ve výběrovém řízení. Tou nízkou částkou právě vyhráli. Osobně si myslím, že za tak málo by létat mohli, protože podstatnou položkou v účtech je zaplatit vrtulník. A ty jejich byly za levno, koupili je létané když je vyřadili Švýcaři. Pak je dost let provozovali na Slovensku, takže vrtulníky jsou dávno zaplaceny a i vydělali na nové. Všechno co ty jejich Agusty teď vydělají, je bonus.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

23.1.2017 v 20:49 | Nahoru | #1749
No a nevznika tady trosku paradox?masiny jsou starsi jak si psal ale nepotrebuji o to vice nahradnich dilu vetsi servis a veci s tim spojene?takze pokud provozuji masiny za minimalni naklady co na to servis?

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

26.1.2017 v 13:24 | Nahoru | #1750
HornisGSX>
Každé letadlo má stanoveny předepsané intervaly pro údržbu. Po kolika letových hodinách se co kontroluje nebo vyměňuje za nové. Každou takovou práci provede fyzická osoba a musí o tom udělat záznam včetně potvrzení, že to udělal. Představ si, že si technik co má třeba vyměnit hydraulický posilovač na řízení. Ty to neuděláš ( nový posilovač je drahý a ten starý přece funguje ) a to éro za čas spadne. Pak se vezmou všechny dokumenty, zkontrolují výrobní čísla všeho , na všechno se přijde a jdeš sedět. Vyšetřování leteckých úřadů fakt není jenom taková ledabylá zábava pár důchodců, ale skutečně pečlivá práce. Proto si v civilizovaných krajinách nikdo nedovolí to jaksi odrbat. Jsem přesvědčen, že ATE dělá údržbu tak, jak je předepsána a nic moc neflákají. Proto i jejich vrtulníky budou ve srovnatelném technickém stavu jako všechny ostatní co třeba provozuje DSA nebo kdokoli jiný. Jasně že každý chce ušetřit, údržba je drahá a na ní by šly ušetřit ( rozuměj vydělat) velké peníze, ale skutečně si u nás nikdo nedovolí nějak významně údržbu ošulit. A co se týká toho stáří - 25 let věku vrtulníku není vůbec na závadu bezpečnému provozu. Pokud dostane co dostat má, tak lítá stejně dobře jako nový. Že je jho koncepce poněkud zastaralá, to je věc jiná ale je schopen bezpečně létat. Na ty staré vrtulníky do ATE se vede docela kampaň a tématem je právě věk. Jenomže málokdo ví, že ty velké Boeingy a Airbusy co nimi létají miliony lidí po světě jsou mnohdy ještě starší a mají nalétáno o řád víc, jak nějaké vrtulníky. Nad 30 let starým érem co má nalítáno 100 000 hodin se nikdo nepozastavuje a zcela bez pochyb se jim svěří že ho bezpečně dopraví třeba do USA. A tady se se vedou řeči, že 25 let starý vrtulník co má nalítáno 7000 hodin ( kolik mají přesně netuším ale těch 7000h nebude moc daleko od pravdy) je nebezpečný krám. To prostě není pravda. Chápu že je tady nikdo nechce, ale věk vrtulníku není v tomto případě ( bezpečnosti provozu) argument který by měl nějakou reálnou váhu. Existují jiné věci které se dají napadnou s daleko vyšší mírou úspěšnosti. A ty třísky - holt v motorech a reduktoru je spousta kovu ( ložiska, ozubená kola, drážkované hřídele) co se vzájemně třou o sebe a proto taky logicky musí nějaký kov ubývat. Ty detektory jsou magnetické zátky, které přitahují veškerý kov, co se v oleji najde. Když se na detektor dostane větší kousek kovu, tak to spojí kontakty a spustí signalizaci. Signalizaci je schopen spustit i kousek kovu který pouhým okem téměř ani nevidíte, jako třeba 5 mm dlouhý kousek lidského vlasu. Jenomže pilot neví jak velký kov to je, nebo co se tam děje, tak to hned řeší. Může to být jenom ptákovina,třeba jenom nějaký mikrokousek, ale taky rozpadené ložisko a hrozí zadření motoru. Ten pilot co to řešil v Olomouci, je jeden z nejlepších profíků co v této zemi jsou, vyřešil to bravurně , přesně tak , jak se má a nikomu nehrozilo žádné nebezpečí. A protože ATE není v oblibě, tak se holt udělal z komára velbloud. Třísky v oleji nejsou nic výjimečného, občas se to stane. Pak se sedne, koukne se na zátku, když je to maličké, tak se jenom zátka otře od bordelu a jede se dál. Existuje norma, jak velké ty třísky smí být a co už je moc. Stalo se to DSA, Alfě, Heliairu a každému jinému kdo lítá a stane se to zase. To je s sebou přináší normální provoz. Nic zvláštního ani nenormálního.

Naposledy editováno 26.01.2017 13:26:08

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

22.2.2017 v 15:42 | Nahoru | #1751
V sobotu mame jarni skoleni s rozborem nehod. Nemate v minulym roce nejakej zarez, ze bych se kamaradum pochlubil, ze dotycnyho znam
Od nas tam možná neco bude. Auto nacouvany do nastartovanyho letadla a nejaky ty nevysunuty podvozky na pristani.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 02:13 | Nahoru | #1752
pochlubil jsem se kamosovi z letiste se svoji servisni kontrolou motorky...kontroval timhle

..jinak zitra do vzduchu pro obnoveni kvalifikace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 21:53 | Nahoru | #1753
Jarrinn> Nechci pročítat celý vlákno, ale chci se zeptat kde lítáš když jsi z Kladna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 21:58 | Nahoru | #1754
bandar57> Pribram. Duvod: letove prostory
Prostory CR

Naposledy editováno 25.03.2017 22:02:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 22:20 | Nahoru | #1755
Jarrinn> Tak to chápu, Dobrou máš sice kousek, ale ty omezení už začínaly když jsem tam ještě lítal. Jen jsem to zkusil, kdybys tam chodil jestli náhodou neznáš někoho ze starý gardy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 22:21 | Nahoru | #1756
bandar57> kladenaky samozrejme znam
Asi myslis Kosticku, Poubu atd
Jinak ja zacal litat, jeste kdtz jsem bydlel v Praze. Nejsem kladenak. Chtel jsem zacit v Letnanech, ale ty jsou uplne zabity prostorama. A jako plachtar ho fakt potrebuju

Naposledy editováno 25.03.2017 22:28:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 22:29 | Nahoru | #1757
Jarrinn> no jo, Pouba tenkrát dělal náčelníka, a se Zděnkem jsem furt v kontaktu, to bys měl znát i Jášu Kučeru, i když povýšil, a z mechaniků možná Kudýše
to je sranda, já v Letňanech skákal padákem

Naposledy editováno 25.03.2017 22:30:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 22:43 | Nahoru | #1758
bandar57> Tak Jasu zna coby examinatora asi hodne lidi. Zaverecky jsem delal samozrejme s nim. Neskutecnej pohodar. Pouba nam udelal herce do filmu, kterej jsme delali pro nase starsi instruktory k sedesatce to zkusim najit na youtube. Ale bez znalosti dotycnych osob to asi neda smysl.
E: mam to. Mam tam vedlejsi roli

Pouba je na konci

Naposledy editováno 25.03.2017 22:47:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 23:03 | Nahoru | #1759
Jarrinn> tak kousek jsem zkouknul a pár lidí je mi povědomých, a tím nemyslím majora Z. , ale poznal jsem tam Jirku Lisce, s tím jsem se na Ruzyni vyučil let. mechanikem , a mám dojem že jim to ve Kbelích podepsal a šel do muzea. Zítra to dokouknu
Jo a zlato nebo už nějaký diamant?

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.3.2017 v 23:19 | Nahoru | #1760
bandar57> vlastne mam stribro, zlato, ale nebavi me vyplnovat ty formulare. Takze oficialne nic
E: hlasove je tam i velitel ceske letky gripenu
..ucili ho litat

Naposledy editováno 25.03.2017 23:22:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.3.2017 v 08:47 | Nahoru | #1761
Jarrinn> na skoleni jsem byl za zadny vesely historky z Pribramska nezaznely. Nechces se tu dopustit mensi indiskrece?
Jinac byl jsem vcera ukecan a mam zahajeno. Dalsi hodina mzdy strachu





Fajna termika, mel jsem velky cukani hodit to na ucho a zacit tocit, opravnenym namitkam spoluletce navzdory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

29.3.2017 v 13:19 | Nahoru | #1762
Pher> jsme se holt nedostali do uzsiho vyberu. Vinikum to ale asi az tak nevadilo
S tim Vivatem to bylo tak, ze ukecana posadka zapomnela na ukony v poloze po vetru (myslim, ze nezajistili podvozek).
Podvozek se u Vivata asi celej nezavira, ale vysouva se jakoby dopredu, a to tak, se dostane pred teziste. Kdyz neni plne vysunutej, tak je za tezistem. No a tak sedli a dojizdeli s pritazenym kniplem. Sila od vejskovky stacilo k tomu, aby vyrovnavala tihu motoru. A jak zpomalovali, tak se sila od vejskovky snizovala a vrtule si podala s asfaltem ruku. Motor sel na defektoskopii. Vse dopadlo dobre. Vivat opravenej a my mame duvod si tyhle dva vytecniky dobirat

To druhy mam z druhy ruky a ani si to poradne nepamatuju.
Nekdo si koupil Cessnu a ze se proleti. Nastartoval, a myslim ze dokonce manzelka, mu do toho nacouvala. Nebo on najel do auta.... nevim. Kazdopadne nikdo nikam neletel ani nejel

No ja mel v planu si v sobotu obnovit kvalifikaci a nic z toho nebylo.
Vratil se nam Blanik z GO, kterou prodelal v Kunovicich a zas tam asi pojede. Kdyz se zavrou brzdy, tak na pravym kridle jeste cumej pod uhlem cca 10°. Tahle nesymetrie je samozrejme v celym prubehu otevreni. Dokonce to meli napsany i od zalitavaciho pilota jako zavadu k odstraneni. No pry odstraneno a v poradku.
Taky co by clovek chtel za 100 000,-

Naposledy editováno 29.03.2017 13:22:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

1.4.2017 v 22:39 | Nahoru | #1763
Jarrinn> Blanik v Kundovicich??? Ja myslel, ze veskere Blanikovani se dneska deje v Letnanech... Visrat a podvozek je uz tradicni zabava. Za sociku bylo jednu dobu zakazano zatahovat, pry se neco prohybalo na prutovine

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

1.4.2017 v 22:49 | Nahoru | #1764
Pher> Kundovice obnovily certifikace. Zle jazyky tvrdi, ze skupujou uzemneny blaniky a prodavaji je do Ruska, kam EASA svyma zkurvenyma prstama nedosahne. Ale je to banda idiotu. Curaci to prijeli ve ctvrtek "opravit". Opravili to tak, ze prava spodni brzda je po zavreni asi 5stupnu otevrena. Kdyz se chytne za brzdu na pravym kridle, tak leva brzda ma vychylky 10 stupnu. Co to je dopici za bandu diletantu?! Podotykam, ze ten blanik sel na 1000h prohlidku v perfektnim stavu a vratil se srot, kterej je uzemnenej. Asi to bude mit velice zajimavou dohru...
Nemluvim o tom, ze ten mechanik nevedel jak se dava na kridlo pasnice...! Bohuzel se to zas prebiralo ve spechu a nikdo to po nich nezkontroloval. Ale doprdele jednou jsem leteckej mechanik, tak od toho neodlezu, pokud to neni pintlich.

Naposledy editováno 01.04.2017 22:52:18

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

1.4.2017 v 23:07 | Nahoru | #1765
...banda nasranych aeroklubaku tahne blanika zpatky do hangaru. Vstavali jsme v pet, aby jsme stihli navijaky pred tim, nez zacnou skakat paragani. Zavadu jsme zjistili pred prvnim startem. Lana uz natazeny....nebyl to April





Edit. Litat by se s tim samozrejme dalo....do prvniho pruseru. Navic vycvik novych zaku. Cloveka az mrazi po zadech na co vsechno sahli. U 1000h prohlidky se saha na vse. Nezdaji se mi ani tenze lan k vejskovce a smerovce..
Edit2: malinko pod vlivem si dovolim osobni nazor. Z Kunovic se stal autoservis, kde ti opravej jenom to, co sam zjistis. Uz to neni parta srdcaru, ktery ti opravy i to, co sam nevidis a nevrati ti letadlo vyluxovany, navoneny a s vymenima zrezlejma podlozkama. Ted si objednas praci a dostanes sracku jsem kurva nasranej. Volali jsme certifikovanymu mechanikovy do Slanyho, ze pro nej priletime a chceme to dat do cajku. Nechce s tim mit nic spolecnyho...ja se mu nedivim.Normalne by to udelal..
edit3> mame vsechny razitka.....ale doprdele to letadlo je pruser....kde to jsme

Naposledy editováno 02.04.2017 04:30:04

Pokec pro letecké nadšence

2.4.2017 v 09:02 | Nahoru | #1766
Hmmm tak před dvouma rokama kunovjane dělali pořádek a byli tam dva plné kontejnery Blaníka :-/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.4.2017 v 06:47 | Nahoru | #1767
Jarrinn> to je teda peklo. Nejlip se sebrat a ty ko..ty dojet nakopat do pr..le. Pokudmozno zepredu, aby si toho vsimnuli...
Hod mi do sz imatrikulaci. Dneska se chci stavit za znamymi v letnanskem Blaniku. Zkusim zjistit nejaky drby.
...a vubec mi neni jasny, co provadeli s tema klapkama. Pokud mi pamet slouzi, byly nahanene torzni tyci a nejsem si jisty, ze tam bylo co serizovat. Aby to nebyla spis vymena dilu za zdeformovane...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.4.2017 v 08:47 | Nahoru | #1768
Pher> je to tento krasavec

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.4.2017 v 09:32 | Nahoru | #1769
Jarrinn> divnej design

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

3.4.2017 v 09:50 | Nahoru | #1770
jsme to tak uz koupili i s tema "točenskýma" pruhama na smerovce a nak se nam jeste nechtelo upravit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist