Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
- zrusit STK pro motocykly (udajne napr. v Belgii neni, v Polsku je ve stylu 'sviti, blika, brzdi, troubi'), prip. omezit pouze na zakladni dulezite veci (viz Polsko)
- neresit kola a pneumatiky - zrusit zapis v TP a na STK pouze zkontrolovat zda nikde pneu nedrhne (prip. vyrazne zjednodusit moznosti zapisu do TP)
- umoznit jednoduche (cti 'normalnim zpusobem legalizovane') prestavby, aniz by za to DEKRA rejzovala nehorazny penize (a ano cela ta buzerace je podle me lobby od DEKRY, ktera rejzuje za schvalovani uprav apod), za rozumny penize, bez zbytecne byrokracie, proste vyrazne vetsi svobodu v tom co mam na aute ci na moto, pokud to neovlivnuje zakladni funkcnost (a videl sem letos mraky nemeckych motorek s upravama o kterych se nam tu ani nesni a uz sem to tu psal)
- umoznit provozovat US vozidla s US specifikaci (zadni cervene blinkry, homologace DOT, bez nejakyho zbytecnyho zapisovani vyjimek atd.)
nevim co je realny a co ne, prip. aspon neco tim smerem co sem popsal, diky
drobnej vycuc pro ostatni, ten pozmenovaci navrh ma tri casti, dulezita je ta hlavne prvni - implementace 2014/45/EU
http://eur-lex.europ...uri=CELEX:32014L0045
ta se tyka se provdeni STK a sjednoceni v cele EU, uff.. jenom prokousat se tou EU smernici bude tak na nejblizsi vikend..
..uz z beznyho shlednuti me ale zaujalo napr. hned v uvodu description..
2014/45/EU píše:
vzhledem k těmto důvodům:
.....(21)
Technická prohlídka vozidla během jeho užitné doby má být relativně jednoduchá, rychlá a finančně nenáročná , avšak má být současně účinná z hlediska dosahování cílů této směrnice.
tak kdyby nic jinyho, tak tenhle bod je docela padnej argument proc nemit komplikovanejsi kontroly nez zbytek EU
Bubrak-ZX10R> jj viz:
2014/45/EU píše:
Článek 2
Oblast působnosti:
2. Členské státy mohou z uplatňování této směrnice vyjmout tato vozidla zaregistrovaná na jejich území:
...kategorie vozidel L3e, L4e, L5e a L7e se zdvihovým objemem motoru vyšším než 125 cm3, pokud členské státy zavedly účinná alternativní opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu pro dvou nebo tříkolová vozidla, a zohlednily přitom zejména příslušné statistiky v oblasti bezpečnosti silničního provozu za posledních pět let. Členské státy tyto výjimky oznámí Komisi.
takze mas naprostou pravdu, legislativne mozny to JE, a ne ze ne..
..jinak na odlehceni, a s nadsazkou, bude-li centralizovany system STK a bude-li mozne podstoupit STK i v jinem clenskem state, budem jezdit na STK na vylet nekam kde jsou trochu normalni, klidne do nemecka, rakouska nebo polska, a cesky STK at si zkrachujou
Naposledy editováno 25.11.2016 00:43:49