globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
 
22.1.2016 v 14:19
Caute jakou máte zkušenost s STK 2016 zajimají me předělané motocykly typu street, caferacer atd. Pry delaji problémy i kvuli laufum. Prosli jste. Ja delal v roce 2015, technik se podival jestli sviti, stav gum, a technicka byla hotova.http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig


Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:22 | Nahoru | #1471

PetrL3 píše: U výfuků bude problém s tím, že sice může mít homologaci, ale pokud bude mít vyšší hlučnost než je zapsaná v TP (což laďáky mají snad prakticky vždy), stejně nesplňuje podmínky pro schválení STK.

K blinkrům: Tak nechoďme do extrémů. Myslíš, že tě nemůžou vyrazit za to, že původní místo pro blinkry na autě vyvaříš, a znova uděláš otvory a dáš tam blinkry z jiného auta, které tam po tvojí klempířině perfektně budou pasovat? Já tvrdím, že i když to bude bez hran, perfektně řemeslně zpracováno, tak je otázka času, kdy tě z některé STK vyrazí, i když tam budou blinkry s "E" ale jiného vozu.



Proto maj laďáky db-killer aby tu hlučnost splňovaly.... a proto je všichni vyndávaj....

A zrovna ten tvůj případ se mi jako extrémní zdá. :D Na motorce jsem ještě vyvařené místo po blinkrech nezažil. :D Zrovna u motorek bych tyhle možné imaginární extrémy s auty nepoužíval. Přece jen se zde bavíme o motorkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:24 | Nahoru | #1472

gugo píše: PetrL3> a ci mtu hlucnost na STK zmeri ? Pokud vim zadne mereni hlucnosti se nikde nekona.



To nevím, to už je jiná věc. Vím jen, že se tyhle věci na STK dějou. Takže buď to není tak jednoduchý, jak píše PetrAjs a hrnous nebo druhá možnost je, že z STK občas vyrazí někoho neprávem, což by se mělo nějak globálně řešit.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:25 | Nahoru | #1473

PetrL3 píše: Promiň, ale ty seš jak zaseklej. Že mi něco x-krát prošlo neznamená, že tě za to nemůžou vyrazit. To je jen o tom, kdy jsou jak tolerantní.
Taky mám spoustu známejch, co jim (zatím) u nás prošlo něco, co jinde okamžitě vyrazej.



Ale můj názor je takový, že nejde o žádnou toleranci, jak tvrdíš, ale o naprosto legální postup. Toleranci beru, když projde bez povšimnutí kolem mých blinkrů, přesto, že Éčko nemaj, ale vypadají a fungují normálně. To je tolerance. Projití STK s homologovanými doplňky určenými pro danou motorku není žádná tolerance. Už se chápeme?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:27 | Nahoru | #1474
Petr_Ajs> Ono de o to, že u aut si to výrobci nechávají homologovat jako součást auta , respektive při té homolgaci koperuje například hella bosch a jiní a ve výsledku je homologace pro konkrétní auto. Teoreticky by si mohli vyřídit homologaci jako "světlo pro kategorii vozidel blabla" jenomže kdo by to pak kupoval ? Nějaký děda na traktor? Asi těžko.. U výrobců moto bižuterie je to jak už sem psal jinak.. výrobci blinkrů vyrobí zhomologují a posléze výrobci motorek zhomologují už s daným blinkrem s tím že POUZE musí doložit že ten daný blinkr má homologaci/ prohlášení o shodě s danými zákony a padla..

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:29 | Nahoru | #1475
hrnous> souhlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:31 | Nahoru | #1476

Petr_Ajs píše: Proto maj laďáky db-killer aby tu hlučnost splňovaly.... a proto je všichni vyndávaj....

A zrovna ten tvůj případ se mi jako extrémní zdá. :D Na motorce jsem ještě vyvařené místo po blinkrech nezažil. :D Zrovna u motorek bych tyhle možné imaginární extrémy s auty nepoužíval. Přece jen se zde bavíme o motorkách.



To sem napsal schválně, abych vyloučil argumenty typu "budou tam ostré hrany kvůli jinému tvaru blinkru". Jakože se nemusí jednat o extrém LIAZ-fabie.
A jinak podle mě snad není rozdíl, jestli se nahrazujou blinkry na moto nebo na autě. Vyplývá z něčeho, že pro auta platí jiná pravidla pro záměnu dílů než pro moto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:33 | Nahoru | #1477

PetrL3 píše: To sem napsal schválně, abych vyloučil argumenty typu "budou tam ostré hrany kvůli jinému tvaru blinkru". Jakože se nemusí jednat o extrém LIAZ-fabie.
A jinak podle mě snad není rozdíl, jestli se nahrazujou blinkry na moto nebo na autě. Vyplývá z něčeho, že pro auta platí jiná pravidla pro záměnu dílů než pro moto?



přečti si co píše hrnous.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:33 | Nahoru | #1478

hrnous píše: Petr_Ajs> Ono de o to, že u aut si to výrobci nechávají homologovat jako součást auta , respektive při té homolgaci koperuje například hella bosch a jiní a ve výsledku je homologace pro konkrétní auto. Teoreticky by si mohli vyřídit homologaci jako "světlo pro kategorii vozidel blabla" jenomže kdo by to pak kupoval ? Nějaký děda na traktor? Asi těžko.. U výrobců moto bižuterie je to jak už sem psal jinak.. výrobci blinkrů vyrobí zhomologují a posléze výrobci motorek zhomologují už s daným blinkrem s tím že POUZE musí doložit že ten daný blinkr má homologaci/ prohlášení o shodě s danými zákony a padla..



Ještě aby to někdo vysvětlil všem technikům na STK.
Snad máte s Ajsem pravdu a nebudou s tím v budoucnu potíže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:35 | Nahoru | #1479

PetrL3 píše: To nevím, to už je jiná věc. Vím jen, že se tyhle věci na STK dějou. Takže buď to není tak jednoduchý, jak píše PetrAjs a hrnous nebo druhá možnost je, že z STK občas vyrazí někoho neprávem, což by se mělo nějak globálně řešit.



no ze nekoho vyhazuji neoprvnene to je celkem jasny, problem je ze stim udelas leda hovno. Proste kdyz neda muzes se tak mozna sebrat a jit jinam.
Problem je, ze prachy uz si zaplatil a voni ti do systemu stejne zanesou vaznou zavadu.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:38 | Nahoru | #1480

Petr_Ajs píše: přečti si co píše hrnous.



e: Když kupuješ nějaký náhradní díl na auto, vždy kupuješ originál značkový? Jsou firmy, které vyrábějí náhradní díly a ty jsou homologované na přesný typ vozidla. Asi by byl problém u výměny blinkru různých odlišných typů aut mezi sebou. Proto ho kupuješ přesně na míru. Ale takový blinkr u motorky má rozhodně širší možnosti, proto se dělají i univerzální, ale homologované, aby nebyl právě problém. Že si lidi kupují i nehomologované, to už je jejich riziko, a ve většině případů jsou na to v příbalovém letáku či jinak upozornění, že díl nesplňuje homologaci pro běžný provoz.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:38 | Nahoru | #1481

gugo píše: no ze nekoho vyhazuji neoprvnene to je celkem jasny, problem je ze stim udelas leda hovno. Proste kdyz neda muzes se tak mozna sebrat a jit jinam.
Problem je, ze prachy uz si zaplatil a voni ti do systemu stejne zanesou vaznou zavadu.



da se dat nekam stiznost, treba na tu Dekru ne?

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:41 | Nahoru | #1482

Bubrak-ZX10R píše: da se dat nekam stiznost, treba na tu Dekru ne?



Hlavně by měli vracit prachy. Neodvedli činnost v souladu s předpisama nebo tak něco.

2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:44 | Nahoru | #1483
Ještě bych se zeptal: Musí si technik dejme tomu u homoblinkrů sám dohledat informace nebo sem povinnej já mít je u sebe při stk třeba vytištěný? Ví někdo?

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:45 | Nahoru | #1484
PetrL3> asi takhle, když koupíš novej stroj, dostaneš k němu papíry k homologacím? Nedostal jsi je, tudíž kde je máš sebrat abys je měl? A na stránkách STK nemají v seznamu věcí co musíš mít sebou homologační listy takže dokazování je na jejich straně. Teda to je logicky, ze zákona to může bejt naprosto opačně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:53 | Nahoru | #1485

rancher píše: BeauFexte> Dneska si dej panáka, zklidni se a pak odstraň to, co ti napsali do závad a jeď tam znovu, při opakované se totiž kontroluje jen odstranění v protokolu uvedených závad...



No, v STK Sovětice to vidí jinak, byl jsem tam dvakrát a dvakrát jsem dostal zcela rozdílné závady.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 13:58 | Nahoru | #1486
Mr.Dreamer> Ale tohle už na stížnost je i kdyby ty závady byly sebevíc oprávněný, protože jak jsi je měl odstranit když ti je poprvý neřekli? to je klasická buzerace z mýho pohledu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 14:37 | Nahoru | #1487

Bubrak-ZX10R píše: da se dat nekam stiznost, treba na tu Dekru ne?



asi se stezovat da, ale res to kdyz potrebujes jezdit. Si prdstav ze mas vozidlo bez TK, a potrebujes jezdit. Takze to poladis a des na opakovacku, nejaky stiznosti na to vetsina lidi asi hodi bobek.

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 15:49 | Nahoru | #1488

gugo píše: asi se stezovat da, ale res to kdyz potrebujes jezdit. Si prdstav ze mas vozidlo bez TK, a potrebujes jezdit. Takze to poladis a des na opakovacku, nejaky stiznosti na to vetsina lidi asi hodi bobek.



jo to je jasny no, chce to nakyho cloveka co ma spoustu casu nebo mu jde o princip

to je jak s tim spravnim deliktem, taky spousta lidi zaplati urcenou castku, nez se nekde tahala po uradech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 16:03 | Nahoru | #1489

gugo píše: asi se stezovat da, ale res to kdyz potrebujes jezdit. Si prdstav ze mas vozidlo bez TK, a potrebujes jezdit. Takze to poladis a des na opakovacku, nejaky stiznosti na to vetsina lidi asi hodi bobek.



Musíme počkat až vyrazej od STK Číkuse, ten jim pak zamotá hlavy

1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 16:08 | Nahoru | #1490
Nejhorší je, že je to na každé STK jinak. Co někde projde, jinde neprojde. To rozhodně není správně a nemělo by to takto být. Zatím to vypadá, že o tom, jestli někdo projde/neprojde, rozhoduje technik a jeho nálada, případně sympatie. To je špatné. Ale přece musí existovat nějaká pravidla, co ano, a co ne. Mě je líto, že spousta lidí má fakt krásnou motorku, všechny díly mají Ečka, všechny jsou na moto určené, a někdo rozhodne, že takto ne. To prostě smrdí. Sám netuším, jak se v takových případech bránit. Souhlasím, že není normální sklopit hlavu, sehnat originální díly a namontovat je zpět na moto, když jsem si koupil třeba homologované mnohem hezčí blinkry, které jsou na moto určeny. Vždy jsem si myslel, že TK, je o technickém stavu a ne o náladě technika. Pokud má moto vše co má mít s Éčky + doplňky, které ničemu nevadí (padací rám, hříbky, klín pod motor atd...), tak by měla normálně projít. Chápu, že vybraný laufy, chybějící odrazka, ohnutá, špatně skloněná SPZ, nehomologované díly, únik provozních kapalin neprojde, to je snad i v pořádku.

PS. S moto jsem byl na technický minulý týden, a tak jak je v profilu, tak prošla. Za což jsem tedy rád, když tu čtu, za jaké ptákoviny některé z Vás vyhodily .

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 16:28 | Nahoru | #1491

Wampyre píše:

PS. S moto jsem byl na technický minulý týden, a tak jak je v profilu, tak prošla. Za což jsem tedy rád, když tu čtu, za jaké ptákoviny některé z Vás vyhodily .



no vidis a zrovna nekde jinde by te vyhodili za blinkry a ladak

ze je to na technickych nejednotne je aspon ted trochu pro nas vyhoda, ze aspon nekde projdem, nez aby to neproslo nikde. nicmene STK by se melo na motorky zcela zrusit, udajne napr. zrovna v Belgii, srdci EU, STK na motorky neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 16:41 | Nahoru | #1492

Carcharot píše: Musíme počkat až vyrazej od STK Číkuse, ten jim pak zamotá hlavy


...

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 19:44 | Nahoru | #1493
osiris> Číkuse nevyhodí,ten je bude verbálně trénovat do konce pracovní doby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 19:56 | Nahoru | #1494

PetrL3 píše: Ještě bych se zeptal: Musí si technik dejme tomu u homoblinkrů sám dohledat informace nebo sem povinnej já mít je u sebe při stk třeba vytištěný? Ví někdo?



Homologaci jsem řešil loni s laďákem, protože mám motorku z dovozu a homo karta k laďáku nebyla Chlapík byl celkem v pohodě a říkal, že pokud je na té dané věci homologační Éčko (a konkrétně třeba u toho laďáku namontovanej dB killer), tak je to prý v pořádku (hluk na STK zatím naštěstí neměří) Takže z toho usuzuju, že jakmile na té věci to Éčko někde bude k nalezení, tak netřeba dohledávat cokoli dalšího

...abych se vyhnul blbejm kecům, tak podotýkám, že toto je informace, kterou jsem dostal přímo od technika na naší STK - jestli to někde maj jinde, netuším

Každopádně jsem byl před 2 týdnama na STK s jinou motorkou a je to docela pakárna - motorka se fotí ze všech stran včetně tachometru a štítků, takže mašiny např. bez zrcátek nebo stupaček nemaj šanci projít

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 20:10 | Nahoru | #1495
sharkis> to focení je i při evidenčce - když jsem v lednu řešil lehké enduro oholené o všechno, tak technik prskal, že s tím nesmím na silnici a že to nepustí apod. Tak jsem ho upozornil, že jdu na evidenčku a ať nevymýšlí blbosti.
Teď mě čeká u druhé lehké udělat TK - má ji už asi 2r propadlou, je to komplet odstrojená motorka z kapot, oholená elektrika a udělat z ní zas technicky způsobilý stroj je minimálně na víkend :-/ Pak zajet na STK a zas strávit nějaký čas přestrojením. Navíc je to věkem veterán, takže je docela šance, že technik bude prudit a domáhat se věcí co ta motorka nikdy ani mít nemohla.

STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

13.4.2016 v 20:33 | Nahoru | #1496
tak se mě po těch x stránkách zdá, že se jim to utahování závitů celkem dobře daří. Na začátku se řeší streety atd. a teď se řeší už jen universální doplňky vs originál motorka z továrny.
Výrobce gum sám uvádí, že na ráfek můžu použít x rozměrů pneumatik a stejně ten rozměr je střelený výrobcem od oka, právě jen kvůli STK atd. ale dát ji tam nesmím, protože není v TP. Sám výrobce dělá motorku v provedení kapota - polokapota - naháč, ale i kdyby někdo přestavěl třeba Bandita S v N, tak STK neprojde, protože proto.
Mám motorku v dobrém technickém stavu, světla a zrcátka s Ečky ať mají radost, ale já neprojdu, zatímco někdo, komu to nebrzdí, tlumiče nikdy neřešil atd. projde v pohodě, protože od doby co to vyjelo z továrny na to nešáhl.
Vím, že moje není žádný tuning, ale jen z nouze cnost, ale to nic nemění na tom, že na ní není nic, co by v provozu ohrožovalo mě, nebo ostatní.

2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 04:00 | Nahoru | #1497
Ahoj, máte někdo zkušenost z nové STK s umístěním RZ na boku u kola? Jestli to tolerujou nebo jsem v pytli a budu to muset předělat?

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 05:24 | Nahoru | #1498

uga8 píše: Ahoj, máte někdo zkušenost z nové STK s umístěním RZ na boku u kola? Jestli to tolerujou nebo jsem v pytli a budu to muset předělat?


jseš v pytli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 07:03 | Nahoru | #1499

uga8 píše: Ahoj, máte někdo zkušenost z nové STK s umístěním RZ na boku u kola? Jestli to tolerujou nebo jsem v pytli a budu to muset předělat?


jak píše splasenytrubky http://www.blesk.cz...at-technicaky?foto=2

STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

14.4.2016 v 09:07 | Nahoru | #1500
Tak už mám STK taky za sebou a prošel jsem v pohodě. Kromě focení žádná velká změna a to ani s cenou. Platil jsem 400 Kč.
Na motorce výrazně širší řídítka s prodlouženýma tyčkama zrcátek aby v nich bylo něco vidět. Namontovaný originální držák zadního kufru s plotnou Givi, který je o cca 10 cm delší než motorka. S rozměry tedy absolutně žádný problém.
Mini LED blinkry ani zadní LED světlo nevadilo. Vše s homologací.
Dokonce nevadil ani výfuk s vyndaným DB killerem (ten jsem měl pro jistotu s sebou pod sedlem). Když si pro mě technik přišel, obešel motku a řekl ať to tam raději zatlačím a pak vytlačím.
Je to cca 30 km na západ od Prahy a máte šanci 4/5 že narazíte na někoho normálního (ten jeden je tam případ a vždy má s něčím problém).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist