měl bych jeden poměrně kuriózní dotaz. Nevím, jestli to nepatří spíše do sekce "elektro" ale jde čistě o nouzové řešení pro Jawu 350/638, tak jsem zvolil tenhle způsob. Ale teď již k dotazu samotnému:
Plánujeme v létě delší vyjížďku na Jawách, ale máme trošku obavy ze startování - všichni víme, že Jawám se za studena moc startovat nechce a s baterkou, která není v top stavu se situace jen zhoršuje. Moje Jawa naštěstí startuje v rámci možností dobře a elektrika je v dobrém stavu + je v ní VAPE. V současné době je v ní dva roky stará, udržovaná Exide Bike 5 Ah. Startování přes kabely je naštěstí u těhle motorek vcelku v pohodě, ale co v případě, že se nebude chtít ani jedné...
Je rozumné/možné řešení poskládat acupack 12V řekněme s 1500-3000 mAh a použít ji jako startovací akumulátor? Válí se mi doma akumulátory poskládané z podobných článků (http://www.gme.cz/akumulator-paskovy-sanyo-c-nicd-3000mah-n-3000cr-p540-229) a nebyl by problém z nich vytvořit akumulátor s jmenovitým napětím 12 V, kapacita by závisela na tom kolik stejných článků (se stejnou kapacitou) dokážu posbírat. V elektru jsem sice mírně pokročilý, ale zrovna akumulátory jdou lehce mimo mě.
Má cenu se do toho pouštět a v případě že by se cokoli stalo, tak ji připíchnout k vybitému aku v motorce a startovat s ní, pomůže to?
Jde mi samozřejmě o to, aby to bylo co nejlevnější záložní řešení a na cestě zabralo co nejmíň místa.
Předem díky za reakce ;)
1 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záložní "startovací" baterie
MourisonCZ píše: To samozřejmě ne. Ale když není dost šťávy v baterce, tak přece nehodí jiskru, nebo je dost slabá. (Snad se nepletu, ne?) Jde mi spíš o pojistku v případě, že nebude chtít chytit na našlápnutí, nebude možný ji roztlačit a podobně...
a nebude dobrý mít v záloze i ještě jeden motor? Kdyby náhodou tenhle odešel. No nikdy nevíšNazdar a pěkný den
1 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
ta baterka co jsi popisoval fungovat samozřejmě bude,tam není problém a poskládej ji tak,aby nabitá měla cca14V.
12V je zbytečně málo.
ale problém bude jinde.za mých mladých let jsem postupně vystřídal 350tek několik,kámoši kolem mně taky..... a modely 638,639 a pod.-prostě ty novější chytaly naprosto perfektně.a to jsme jezdili i ve sněhu a v mrazu,stačilo 3x prokopnout se sytičem bez klíčku,pak zapnout klíček a brnk.chytla okamžitě.
ještě teď slyším ten krásný zvuk.....,kurva to byly dobré motorky
Naposledy editováno 19.01.2016 08:42:42
1 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záložní "startovací" baterie
Jediný průser co mě napadá je snad jenom mrtvá baterka někde při offu a na motorce bez kick páky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záložní "startovací" baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záložní "startovací" baterie
HornisGSX píše: fockewulf> jj roztlacet jawu je desne nebezpecne mohl by se upalit kat . Jj a proto je pri off dobre vozit power box na zadech.....kurnik jebnes tam trojku a pustis to s kopce pravda sam na rovne louce ses uplne v prdeli
1)psal jsem motorky se startérem-tedy ne JAWA (jo i tam jde dodělat startér, ale má ho 1/1000)
2)jo na rovné louce anebo třeba v kopci-na trávě, na bahně, na šutrech...atd. atd.
2 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
1 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |