Duvod: pred lety jsme koupil Yamahu XTZ660 a nejezdil na ni, dnes uz mam strach a jsem si vedom ze jizdu ve svych 40 letech nezvladam.
Rozhodl jsem se koupit 125cm3 endurko nebo motard a zacit od zacatku. Vse budu uvadet na webu motochool.cz, ktery zalozim,domena je porizena. Pokud by mel nekdo energii a chut byt spoluatorem - vitam.
CMS system bud Joomla nebo Wordpress.
Jura
Naposledy editováno 17.01.2016 18:18:31
P.S. když sem sháněl teoretický podklady tak mě překvapilo jak se jednotlivý kapacity (Lisý vs. Sršeň) rozcházejí v názorech. Třeba ono pověstný zatáčení tělem vs. řidítkama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
Někomu to takto vyhovuje, dostane pár postřehů a rad a zase může být spokojený na měsíc/rok/do konce života.
Osobně se mi takový přístup nelíbí. Využít ho čas od času jako poslední možnost, když nevím, jak se posunout dále, ok. Ale ne na tom stavět, od toho tu je ta teorie a vlastní čas více či méně smysluplně strávený v sedle.
Je to prostě jenom o penězích, které do toho můžeš dát. Hodně peněz do motoškol - méně na ježdění vs. více peněz na ježdění - odezva od "méně" povolanějších.
No, co jsem tím chtěl říct... Ježdění na motorce mi přišlo vždycky jako přirozená věc a nikdy mě nenapadlo nějak hrotit rady pro začátečníky a tak... A i co vím asi o deseti lidech, kteří si jako čtyřicátníci udělali noty na velkou aniž by na něčem dvoukolovým seděli třeba dvacet, třicet let, taky s tím neměli problém a jezdí, aniž by je někdo krom autoškoly školil
2 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
2 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
Prijde mi, ze dneska potrebuji lidi na vsechno kurz, manual anebo nejlepe oboji. Tot muj nazor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
Edrig píše: No to je bomba-ve čtyřicítce končit na motce.V sedmdesáti osmi jsem dělal s podobnými motodědky Alpy a to dva roky po sobě a pod stan..Všechny mašiny od 500 nahoru.
No jenže Ty jsi stará škola , dnešní hustokrutí mládenci od 20ti nahoru pomalu nedají 200km v kuse a to fakt nekecám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
seniordriver píše: Neni lepsi ty prachy, co stoji puldenni kurz radsi projezdit a pripadne poprosit zkusenejsiho kamarada, co ma najeto vice km, aby jel za tebou a rekl svuj nazor a postřehy?
Prijde mi, ze dneska potrebuji lidi na vsechno kurz, manual anebo nejlepe oboji. Tot muj nazor
no jo, a mas jistotu, ze zkusenejsi kamarad je opravdu zkusenejsi a rekne spravne co a jak ? co kdyz dela chyby, ktery ty jako treba zacatecnik za chyby nepovazujes? ... nevim, clovek nemusi financne vykrvacet kvuli kurzu ... staci si dobre vybrat
kazdopadne - teorie je dost, staci nacist... a jezdit, jezdit, jezdit (nez sedet u webu)
Naposledy editováno 19.01.2016 14:09:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
PS: nedma byl rychlejší
Naposledy editováno 19.01.2016 14:10:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
nedma píše: no jo, a mas jistotu, ze zkusenejsi kamarad je opravdu zkusenejsi a rekne spravne co a jak ? co kdyz dela chyby, ktery ty jako treba zacatecnik za chyby nepovazujes? ... nevim, clovek nemusi financne vykrvacet kvuli kurzu ... staci si dobre vybrat
kazdopadne - teorie je dost, staci nacist... a jezdit, jezdit, jezdit (nez sedet u webu)
A jakou máš jistotu, že zaplacený instruktor ti taky řekne správně co a jak? A stejně, i když se něco nového dozvíš, naučíš, musíš do kurzu opakovaně, aby na tobě viděl pokrok a opravil případné chyby. A tak pořád dokola
Z následující fotky sama víš, že to je kromě výjimečných případů hloupost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
Krejza píše: A jakou máš jistotu, že zaplacený instruktor ti taky řekne správně co a jak? A stejně, i když se něco nového dozvíš, naučíš, musíš do kurzu opakovaně, aby na tobě viděl pokrok a opravil případné chyby. A tak pořád dokola
Z následující fotky sama víš, že to je kromě výjimečných případů hloupost.
]
100% jistota neni nikdy -- nevim, clovek asi pujde na kurz podle instruktora, co a jak prezentuje (tedy, pokud tam nejde jen podle jmena) - a myslim, ze spravne predane a pochopene informace se prokazi ihned - v praxi - protoze (jak jsi si asi mohl vsimnout, .. ikdyz...) i na uplnem polenu, pokud se mu rekne spravne co a jak - jsou videt pokroky takrka vzapeti
... a nevim, ten proces, co jsi popsal - mi prijde normalni proces uceni - a ano, porad dokola, protozeje porad na cem pracovat .. nebo ne?
Naposledy editováno 20.01.2016 13:25:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
Všiml, i když mi přijde, že tomu pomohl především ten první pád a následná ztráta strachu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
Krejza píše: nedma> To pořád dokola bylo myšleno ve vztahu k penězům, já prostě nedám tisíce ročně, aby mě někdo natočil a poupravil, tolik peněz prostě nemám.
Všiml, i když mi přijde, že tomu pomohl především ten první pád a následná ztráta strachu
Ale nikdo se nebavi o tom.ze ten kurz musis absolvovat kazdy mesic ...a na druhou stranu.malokdo ma moznost mit vyjezdene kamarady.o kterych vi.ze to umi.porad lepsi obcas jit do kurzu a pak cvicit nez pak jezdit blbe...ale u webovek se clovek nauci jen teorii.pokud ji pochopi...
Btw: neni nadto spadnout pred poradnym publikem ...to jednoho posune...uplne nekam jinam
Naposledy editováno 19.01.2016 17:37:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
Krejza píše: A jakou máš jistotu, že zaplacený instruktor ti taky řekne správně co a jak? A stejně, i když se něco nového dozvíš, naučíš, musíš do kurzu opakovaně, aby na tobě viděl pokrok a opravil případné chyby. A tak pořád dokola
Z následující fotky sama víš, že to je kromě výjimečných případů hloupost.
nic ve zlym, ale samotna fotka je absolutne nevypovidajici, pokud nevis kontext, v kterem to bylo predvadeno .. totez (jen bez ramu) jsem videl predvadet Matyho na jeho motoskole ...
a nekdy je to i o efektivite vynalozenych penez ..krasne je to videt na okruhu, muzes dat za cely den individualniho instruktorovani treba 12 tisic a presto je to mnohem lepsi (i financne) nez se pul roku placat na trati sam .. na silnici jsou ty pomery penez jine, ale i tak to muze davat smysl
edit : podle stop bych rekl, ze predvadi, ze te ram pri smyku zachrani .. takze to proste pod sebe zlomil a nechal uklouznout
Naposledy editováno 19.01.2016 21:26:54
Ono tento styl je podvědomě bezpečnější, fakticky nebezpečnější. Maty na sobě za poslední dva roky hodně zamakal a zrovna tohohle stylu se zbavuje. Na druhou stranu je to nejjednodušší způsob jak ukázat v malé rychlosti maximální náklon, co guma udrží. Ne každý dá kolínko na 10m průměru, ale tlačením se stupačka dá bez problémů obrousit i na menším place.
5 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.
bluzka píše: Já osobně jsem názoru, že nejlepší je prostě jezdit. Opravdu přestávám rozumnět tomu, jak všichni potřebují kurzy, kníhy, videa apod. Já osobně mám nějakých 10 let řidičák a předtím jsem po vesnici lítat s fichtly a simsony. Nikdo neřešil kurzy, nikdo neřešil knížky. Jen jsme si na začátku nechaly vysvětlit jak se řadí a jak to mám nastartovat pokud to chcípne a pak už se jen jezdilo.
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.
srovnavat auto s motorkou po autoskole - zvlast u uplnych zacatecniku bez moznosti jezdeni nekde na loukach - je jako srovnavani hrusek s jablkama. Nicmene - zakladat dalsi webovky na tema "jak jsem se ucil jezdit..." - tedy, pokud to nema byt forma denicku ... nevim, kdyz clovek chce, informaci je spousta, jen si vybrat a pouzivat rozum...
bluzka píše: Já osobně jsem názoru, že nejlepší je prostě jezdit. Opravdu přestávám rozumnět tomu, jak všichni potřebují kurzy, kníhy, videa apod. Já osobně mám nějakých 10 let řidičák a předtím jsem po vesnici lítat s fichtly a simsony. Nikdo neřešil kurzy, nikdo neřešil knížky. Jen jsme si na začátku nechaly vysvětlit jak se řadí a jak to mám nastartovat pokud to chcípne a pak už se jen jezdilo.
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.
Mám řidičák z minulýho století, od 18 let mám v garáži nepřetržitě aspoň jednu motorku, vystřídal jsem různý styly. V autoškole mě naučili JEN a POUZE jak se řadí a jak to mám nastartovat. Takže jsem dlouhý léta jezdit neuměl, dělal jsem spoustu věcí špatně. A to jsem nejezdil úplně pomalu vzhledem k možnostem tehdejších motorek, byl jsem hovado, asi jako každej v 18 letech. Teprve před pár lety jsem narazil na Twist of the Wrist, zpočátku jsem k tomu přistupoval stylem "co mě, vylítanýho mazáka s desítkama tisíc kilometrů, má kdo co učit o jízdě na motorce". Ale nakoplo mě to, začal jsem se zajímat, co nedělám dobře, jak se zbavit nesprávných návyků (a že byly kurva zažraný pod kůží za ty léta), prostě i videa a knížky mi pomohly a ne málo. Mám víc sebedůvěry, jsem si jistější, jízda v rychlejší skupince už není martyrium a stres, i když sám nejezdim žádnou ostrou střelbu. Ježdění mě baví víc než dřív, už nejezdím v křeči. Dneska vím, že je pořád co se učit.
Kdo si myslí, že umí jezdit na motorce jen co vyleze z autoškoly, protože "používá hlavu" a něco najel na fichtlu, je většinou dost marnej, to vidím i ve svým okolí.
S motoškolou nemám zkušenost, slyšel jsem různé názory na některé z nich a zkušenosti jiných se dost liší, ale rozhodně to nezavrhuju, třeba se tam taky jednou vydám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit
bluzka píše: Já osobně jsem názoru, že nejlepší je prostě jezdit. Opravdu přestávám rozumnět tomu, jak všichni potřebují kurzy, kníhy, videa apod. Já osobně mám nějakých 10 let řidičák a předtím jsem po vesnici lítat s fichtly a simsony. Nikdo neřešil kurzy, nikdo neřešil knížky. Jen jsme si na začátku nechaly vysvětlit jak se řadí a jak to mám nastartovat pokud to chcípne a pak už se jen jezdilo.
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.
dovolím si nesouhlasit. Začínal jsem ve 24 cca 8 let nazpět na jawě. technické aspekty řazení, brždění atp. nebyly problém, ale jak jezdit nikdo v autoškole nenaučí. Málokterá autoškola učí řidiče správně používat pohled, což je úplný základ. Když lidi jen jezdí a nevzdělávají se, vznikají právě ty rady typu v zatáčce se nebrzdí, nebo zadní brzda je na motorce k ničemu. Osobně můžu říct, že ať jsem něco už najezdil, tak teprva posledních pár měsíců začínám pomalu chápat souvislosti, které pak umožňují motorku daleko lépe ovládat. Problém je, že nějčastější forma informace je "a tak to prostě je". Jenže ono to často tak úplně není, protože je tam hafo dalších aspektů. Lidi hledají jednoduché informace a jsou často líní přemýšlet.
U autoškol je to podobné, proto to na silnicích vypadá jako to vypadá....
maspe píše: dovolím si nesouhlasit. Začínal jsem ve 24 cca 8 let nazpět na jawě. technické aspekty řazení, brždění atp. nebyly problém, ale jak jezdit nikdo v autoškole nenaučí. Málokterá autoškola učí řidiče správně používat pohled, což je úplný základ. Když lidi jen jezdí a nevzdělávají se, vznikají právě ty rady typu v zatáčce se nebrzdí, nebo zadní brzda je na motorce k ničemu. Osobně můžu říct, že ať jsem něco už najezdil, tak teprva posledních pár měsíců začínám pomalu chápat souvislosti, které pak umožňují motorku daleko lépe ovládat. Problém je, že nějčastější forma informace je "a tak to prostě je". Jenže ono to často tak úplně není, protože je tam hafo dalších aspektů. Lidi hledají jednoduché informace a jsou často líní přemýšlet.
U autoškol je to podobné, proto to na silnicích vypadá jako to vypadá....
yes... ... a pak taky treba v ramci jednoho kurzu, na dvou ruznych stanovistich dozvis, u prvniho instruktora - ze zadni brzda ano, a u druheho instruktora - ze zadni brzda ne ... a ted co s tim, zejo... .
Naposledy editováno 20.01.2016 12:04:52
Jen jsem tím chtěl naznačit, že sebelepší jméno ti nezaručí kvalitu tréninku.
Vlastně je to podobná situace jako s vysedáním před dvaceti lety a teď. Zkus porovnat pozici těla tehdy a teď. A zde v malé rychlosti je dost podobné, styl na fotce je překonán (přišlo se na jiný, více vyhovující a rychlejší), ale dotyčný ho pořád učí.
bluzka píše: Já osobně jsem názoru, že nejlepší je prostě jezdit. Opravdu přestávám rozumnět tomu, jak všichni potřebují kurzy, kníhy, videa apod. Já osobně mám nějakých 10 let řidičák a předtím jsem po vesnici lítat s fichtly a simsony. Nikdo neřešil kurzy, nikdo neřešil knížky. Jen jsme si na začátku nechaly vysvětlit jak se řadí a jak to mám nastartovat pokud to chcípne a pak už se jen jezdilo.
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.
Jistě, bez naježděných kilometrů to nejde. Ale pokud budeš jenom jezdit, budeš dělat spoustu chyb, o kterých ani nebudeš vědět a na všechno budeš přicházet znovu, sám a pomalu. A od toho je tu právě ta teorie, aby ses poučil z chyb a zkušeností ostatních.
Nejvíce ze všeho cítím zlepšení ne v rychlosti nebo zázračném zlepšení ovládání motorky, ale v daleko větším klidu a přehledu při jízdě, dokážu se během jízdy sledovat a vyhodnocovat chyby. Od obyčejného vyjetí si je pocit posunutý někam jinam (dál?) a tím větší je to zábava.
Krejza píše: 2lizard> Ono je to s těmi školami taky asi trochu jinak. Ne ve smyslu užitečnosti, ale v tom, že jim necháš nehorázné prachy za zpětnou vazbu. Nevybrali jsme si nejlevnější sport, ale i tak v tom vidím dost problém. Málo lidí má peníze na to, aby je pravidelně nechávalo nějakému instruktorovi za jedno, dvě odpoledne ježdění.
Někomu to takto vyhovuje, dostane pár postřehů a rad a zase může být spokojený na měsíc/rok/do konce života.
Osobně se mi takový přístup nelíbí. Využít ho čas od času jako poslední možnost, když nevím, jak se posunout dále, ok. Ale ne na tom stavět, od toho tu je ta teorie a vlastní čas více či méně smysluplně strávený v sedle.
Je to prostě jenom o penězích, které do toho můžeš dát. Hodně peněz do motoškol - méně na ježdění vs. více peněz na ježdění - odezva od "méně" povolanějších.
Ono je vše o penězích - ať je to sport/koníček, nebo jiná bohulibá záliba. Tak to prostě je a upřímně, když nemám finance na provoz, nebudu si kupovat auto, aby mi pak jen stálo před barákem. U moto to platí dvojnásob, neb začátky nejsou jen o tom, že koupím mašinu, ale je nutné pořídit spustu jiné výbavy, oblečením počínaje (doufám že je dávno doba trika a trenek s keckama na R1 pryč) a servisním náčinním konče.
Autoškoly jsou ve stádiu pouhého zvládnutí stroje a většinou (nemusí být pravidlem) nic nenaučí.
Začátky dá vyježděný kamarád, ale aby naučil, tak nemáš jistotu, že právě on nedělá zafixované chyby, které na moto mohou být prostě "nebezpečné". Ale tyto začáteční rady od vyježděnýho kámoše povětšinou stačí, pak jak říkají kolegové "jezdit, jezdit a zase jezdit" a že budeš mít rok/dva "zbabělé proužky" - nu co, každý se učil - lepší než rozmlácená mašina v pangejtu, nebo na čumáku TIRa.
Pokud ten kámoš není, tak nějaká motoškola za 2-3tis není žádná drahota, dají začátky a při nich je ouplně jedno zda do zatáčky přes tělo nebo řídítka. A tyto instruktoři v motoškolách již za sebou něco mají, což do začátku bohatě stačí.
V každém případě jsou obě varianty mnohem lepší, jak nějaké noname stránky, kde každý bude "generál" ač bude jeho náplní pouze leštění 50 skutru doma v garáži, a že takových stránek je (tedy ne o moto, ale obecně o radách)! Neb jak jsem psal, kdyby tomu tak nebylo, už bys tu dávno měl plně funkční stránky o ovládání moto.
Což Ti ale pochopitelně nebrání si tento projekt rozjet, pouze reaguji na obecný dotaz, co na to "motorkářská obec", za mě úsměvná hloupost.