globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení enduro přední USD vidlice
5.1.2016 v 15:52
Zdravím,

chtěl bych poprosit zkušenější "laboranty" s přední vidlicí o rady. Jedná se mi o fakt, že jsem vidle z YZ 450 r.2004 (jednokomory) naskládal na BMW F 650 dakar, takže z motorky o cca 110kg na 190kg (bmw má nádrž pod sedlem tak je váky možná více na zadním kole...)

Projev vidlice jako tuhost taková je snesitelná, co mě však trápí, je sednutí motorky o 7cm jen když ji shodím z centrálního stojanu (komprese na vidli na max). Když na to sednu tak to jde o pár další cm dolů. Ve finále je pak vidlice "nižší" resp. přední kolo blíže k blatníku než u originálních dakar vidlic. Při jízdě je pak pérování tvrdé tak akorát. neříkám že by maličko tvrdší být nemohlo, ale s touto motorkou brázdím spíš rozbité cesty/necesty než skoky do dorazů vidlic.

Jakou cestou jít pro "přizvednutí" předku, ale v zásadě +/- zachování tvrdosti?
Varianta podložek pod stávající pružiny (nevím jaké tvrdosti jsou... orig. jsou 4,4N/mm?)= tím zvýšit předpětí??
... nebo šáhnout po max. tvrdosti pružin - našel jsem pružiny 5,2N/mm , tedy pro jezdce 115-125kg na yz 450?? Mám strach, aby vidlice nebyla moc tvrdá (já mám 90kg) resp filtrovala dobře např. jízdu po kamenité cestě atd...

Jak se projeví změna viskozity oleje případně výška hladiny apod? jít do tvrdých pružin + např. olej 2,5W a méně oleje nebo podložky pod stávající měkké pružiny a olej 5-7,5W ?

Díky za moudré rady




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

11.1.2016 v 07:30 | Nahoru | #1

assassin píše: ...
Jak rikam, to kolik sedne motorka na zacatku je to co se nastavuje predpetim - existuje nejaka "vyzkousena" hodnota a na tu se to seridi at uz tam das pruziny jakekoliv. Podle nasledneho stlaceni s pilotem se az zjisti jestli je pruzina ok nebo ne.

Doporucuju si vyhooglit nejakej clanek ohledne nastavovani "static sag"


Na jednu věc jsem nenašel odpověď... Mám unavenou pružinu na centrálu promítnout do nastavení "rider sag"? Teď to mám nastavené na cca 30% zdvihu (R1 - R3). Problém je, že "static sag" - klesnutí vlastní vahou motorku je o cosi větší, než je zdrávo. Jinak jsem mrdal amatér a jezdí se mi s tím dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

11.1.2016 v 08:37 | Nahoru | #2
Barney> Pokud nastavení "musíš" nějak šidit, tak prioritou musí být: R3 = rider sag

(reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

8.2.2016 v 20:33 | Nahoru | #3

Barney píše: Na jednu věc jsem nenašel odpověď... Mám unavenou pružinu na centrálu promítnout do nastavení "rider sag"? Teď to mám nastavené na cca 30% zdvihu (R1 - R3). Problém je, že "static sag" - klesnutí vlastní vahou motorku je o cosi větší, než je zdrávo.



Tak dodám, že jsem měl tlumič venku a na začátku zdvihu byla vzduchová bublina a ten kousek to netlumilo. Po repasi tlumiče je vše v pořádku a motorka po shození ze stojanu, vlastní vahou klesne podstatně míň než předtím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... Pangamin213 10 11.8.2022 v 22:28 Pabol
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F Atmos 2 6.5.2022 v 09:24 Atmos
Alpinestars Yamaha YZ 450F habrman 0 30.4.2022 v 06:46 habrman
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F hugo12 3 19.2.2022 v 19:23 assassin
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... vojtano91 19 19.1.2022 v 19:13 assassin


TOPlist