chtěl bych poprosit zkušenější "laboranty" s přední vidlicí o rady. Jedná se mi o fakt, že jsem vidle z YZ 450 r.2004 (jednokomory) naskládal na BMW F 650 dakar, takže z motorky o cca 110kg na 190kg (bmw má nádrž pod sedlem tak je váky možná více na zadním kole...)
Projev vidlice jako tuhost taková je snesitelná, co mě však trápí, je sednutí motorky o 7cm jen když ji shodím z centrálního stojanu (komprese na vidli na max). Když na to sednu tak to jde o pár další cm dolů. Ve finále je pak vidlice "nižší" resp. přední kolo blíže k blatníku než u originálních dakar vidlic. Při jízdě je pak pérování tvrdé tak akorát. neříkám že by maličko tvrdší být nemohlo, ale s touto motorkou brázdím spíš rozbité cesty/necesty než skoky do dorazů vidlic.
Jakou cestou jít pro "přizvednutí" předku, ale v zásadě +/- zachování tvrdosti?
Varianta podložek pod stávající pružiny (nevím jaké tvrdosti jsou... orig. jsou 4,4N/mm?)= tím zvýšit předpětí??
... nebo šáhnout po max. tvrdosti pružin - našel jsem pružiny 5,2N/mm , tedy pro jezdce 115-125kg na yz 450?? Mám strach, aby vidlice nebyla moc tvrdá (já mám 90kg) resp filtrovala dobře např. jízdu po kamenité cestě atd...
Jak se projeví změna viskozity oleje případně výška hladiny apod? jít do tvrdých pružin + např. olej 2,5W a méně oleje nebo podložky pod stávající měkké pružiny a olej 5-7,5W ?
Díky za moudré rady
2 reakcí na tento příspěvek Nastavení enduro přední USD vidlice
Můj odhad tedy je, že bych potřeboval pružiny "podobné tvrdosti" co mám, jen rapidně zvýšit předpětí = stejná ale delší pružina nebo toto simulovat podložením
Toman píše: assassin> moc díky... už studuju a je mi to jasnější. O víkendu bude ještě přeměření zatíženíúsednutí vidlice v prostředním nastavení komprese na vidli a uvidíme.
Můj odhad tedy je, že bych potřeboval pružiny "podobné tvrdosti" co mám, jen rapidně zvýšit předpětí = stejná ale delší pružina nebo toto simulovat podložením
jestli je v origo dakar vidlici pruzina s tuhosti cca stejnou jako maj ty vidlice z YZ a motorka si ted sedne znatelne vic, tak by to chtelo jen zvysit predpeti... a pak by to melo fungovat zhruba podobne jako origo (co se pruzeni tyka)
tlumic bude nastavenej dost odlisne a nejde jen o kroutitka (tima se nastavuji pouze tzv low speed tlumici obvody) ale i o nastaveni kompresniho-mid- rebound ventilu pomoci planzet - tim je nastaveno high speed tlumeni.
- to jen jako inspirace ke studiu, vypadas jako badavy typ a tohle je docela zajimava problematika
pokud 4,4N podložíš o 4cm,tak budeš na zmíněných 132kg na 30cm zdvihu,+ ty 4 cm co ji podložíš(+17,6kg) rozdíl 45,5 kg.!
a ty pružiny tam jsou dvě. 90kg je rozdíl mezi tím co unese stlačená pružina 6,5N a 4,4N podložená o 4cm-takže motorka bude mít v klidu stejnou výšku.....
tlumiče jsou alchymie a většinu práce odvede "hydraulika",ale správná pružina je začátek celého ladění.......
Naposledy editováno 06.01.2016 20:57:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... | Pangamin213 | 10 | 11.8.2022 v 22:28 Pabol |
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F | Atmos | 2 | 6.5.2022 v 09:24 Atmos |
Alpinestars Yamaha YZ 450F | habrman | 0 | 30.4.2022 v 06:46 habrman |
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F | hugo12 | 3 | 19.2.2022 v 19:23 assassin |
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... | vojtano91 | 19 | 19.1.2022 v 19:13 assassin |