globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení enduro přední USD vidlice
5.1.2016 v 15:52
Zdravím,

chtěl bych poprosit zkušenější "laboranty" s přední vidlicí o rady. Jedná se mi o fakt, že jsem vidle z YZ 450 r.2004 (jednokomory) naskládal na BMW F 650 dakar, takže z motorky o cca 110kg na 190kg (bmw má nádrž pod sedlem tak je váky možná více na zadním kole...)

Projev vidlice jako tuhost taková je snesitelná, co mě však trápí, je sednutí motorky o 7cm jen když ji shodím z centrálního stojanu (komprese na vidli na max). Když na to sednu tak to jde o pár další cm dolů. Ve finále je pak vidlice "nižší" resp. přední kolo blíže k blatníku než u originálních dakar vidlic. Při jízdě je pak pérování tvrdé tak akorát. neříkám že by maličko tvrdší být nemohlo, ale s touto motorkou brázdím spíš rozbité cesty/necesty než skoky do dorazů vidlic.

Jakou cestou jít pro "přizvednutí" předku, ale v zásadě +/- zachování tvrdosti?
Varianta podložek pod stávající pružiny (nevím jaké tvrdosti jsou... orig. jsou 4,4N/mm?)= tím zvýšit předpětí??
... nebo šáhnout po max. tvrdosti pružin - našel jsem pružiny 5,2N/mm , tedy pro jezdce 115-125kg na yz 450?? Mám strach, aby vidlice nebyla moc tvrdá (já mám 90kg) resp filtrovala dobře např. jízdu po kamenité cestě atd...

Jak se projeví změna viskozity oleje případně výška hladiny apod? jít do tvrdých pružin + např. olej 2,5W a méně oleje nebo podložky pod stávající měkké pružiny a olej 5-7,5W ?

Díky za moudré rady




1 reakcí na tento příspěvek Nastavení enduro přední USD vidlice

6.1.2016 v 16:44 | Nahoru | #1
Anti: jsou progresy a progresy... měnil jsem je na africe, tam šly origo až do dorazů... projev do 3/4 délky pružiny byl jak originál, až na konci pružiny se "zvýšil počet závitů" a bylo to tvrdší a na dorazy už jsem se nedostal. Touratech měl v nabídce progresy, kde se závit zvyšoval postupně v celé délce což vidím jako ideální volbu.

Mít pružinu která unese 190kg motorku aby "sedla" o 4cm, v první třetině zdvihu byla komfortní na drobné nerovnosti a byla tvrdá ke konci... Zkusím najít ty firmy co to dělají na zakázku a uvidíme jaká bude cena Ta origo 5,2N pro YZ je za 90Eur...

Tom.

(reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

6.1.2016 v 17:04 | Nahoru | #2
Toman> Pak dej vědět jak jsi dopadl.Počítám že ty vidle budou stejné jak moje a já mám sice lehčí stroj,ale taky tam bude minimálně o polovinu více hmoty než u originálu....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... Pangamin213 10 11.8.2022 v 22:28 Pabol
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F Atmos 2 6.5.2022 v 09:24 Atmos
Alpinestars Yamaha YZ 450F habrman 0 30.4.2022 v 06:46 habrman
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F hugo12 3 19.2.2022 v 19:23 assassin
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... vojtano91 19 19.1.2022 v 19:13 assassin


TOPlist