globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení enduro přední USD vidlice
5.1.2016 v 15:52
Zdravím,

chtěl bych poprosit zkušenější "laboranty" s přední vidlicí o rady. Jedná se mi o fakt, že jsem vidle z YZ 450 r.2004 (jednokomory) naskládal na BMW F 650 dakar, takže z motorky o cca 110kg na 190kg (bmw má nádrž pod sedlem tak je váky možná více na zadním kole...)

Projev vidlice jako tuhost taková je snesitelná, co mě však trápí, je sednutí motorky o 7cm jen když ji shodím z centrálního stojanu (komprese na vidli na max). Když na to sednu tak to jde o pár další cm dolů. Ve finále je pak vidlice "nižší" resp. přední kolo blíže k blatníku než u originálních dakar vidlic. Při jízdě je pak pérování tvrdé tak akorát. neříkám že by maličko tvrdší být nemohlo, ale s touto motorkou brázdím spíš rozbité cesty/necesty než skoky do dorazů vidlic.

Jakou cestou jít pro "přizvednutí" předku, ale v zásadě +/- zachování tvrdosti?
Varianta podložek pod stávající pružiny (nevím jaké tvrdosti jsou... orig. jsou 4,4N/mm?)= tím zvýšit předpětí??
... nebo šáhnout po max. tvrdosti pružin - našel jsem pružiny 5,2N/mm , tedy pro jezdce 115-125kg na yz 450?? Mám strach, aby vidlice nebyla moc tvrdá (já mám 90kg) resp filtrovala dobře např. jízdu po kamenité cestě atd...

Jak se projeví změna viskozity oleje případně výška hladiny apod? jít do tvrdých pružin + např. olej 2,5W a méně oleje nebo podložky pod stávající měkké pružiny a olej 5-7,5W ?

Díky za moudré rady




1 reakcí na tento příspěvek Nastavení enduro přední USD vidlice

6.1.2016 v 09:43 | Nahoru | #1
Dolph-cz: 5,2N/mm bych neřekl že je až málo, no rozhodně to bude znát jeslti tam jsou vymačkané originály.. Dle váhového odhadu bude motorka cca 20kg "přetížena".

Asi se tedy nevyhnu novým pružinám a max. ještě tyto doupravit olejem/předpružit podložkou. Koukal jsem na pružiny co má BMW F800GS .. dle tabulek se uvádí 4,6N/mm až 6N/mm .. (pružina je o kratší o centimetr a i užší v průměru takže nepůjde použít.)

Anti: jednovál s 200kg nikdy nebude cross motorka, ale pro mých 193cm je pohodlný posez, nic to nežere, bežný servis po 6tis km... pod řídítka 5cm zvýšení a ve stupačkách ideál... crossky jsou proste na výšku 175-180cm

(reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

6.1.2016 v 11:10 | Nahoru | #2
správná nosnost pružiny je u terénní motorky základ.
pružina je to,co motorku nese olej jen upravuje jak rychle se má vidlice hýbat.

navíc u takhle těžké motorky musí být ty pružiny více progresvní,něž u krosy-to znamená,že její odpor při stlačování se musí nelinérně zvětšovat,jinak z toho bude pořád bláto.....(témat na tuhle problematiku je tady hromada i u sériových vidlic)

takže pokud má dojít k nějakému zlepšení o proti originální vidlici,tak ji prostě musíš uspůsobit k dané motorce,nějaké podložky a pod fungovat nebudou.
stejně tak zmíněná pružina 5,2 na origo YZ
vem to logicky-s origo pružinou 4,4 ti YZ po spuštění se stojanu klesne (příklad) 4cm. a když tam dáš pružiny 5,2 tak se stane co?klesne jen 1cm,nebo neklesne vůbec?nesmysl!klesne zase ty 4 cm,ale když pak na to sedne 100kg rider,tak se zmáčkne už jen další 4cm a né 8cm,jak to bylo s pružinou 4,6.

chápeš to?

nechce se mi to hledat,ale už se to tady x krát řešilo a dávaly se i nějaké kontakty na firmy,které uměly udělat pružinu na míru a nebyly to nějak přemrštěné částky....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... Pangamin213 10 11.8.2022 v 22:28 Pabol
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F Atmos 2 6.5.2022 v 09:24 Atmos
Alpinestars Yamaha YZ 450F habrman 0 30.4.2022 v 06:46 habrman
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F hugo12 3 19.2.2022 v 19:23 assassin
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... vojtano91 19 19.1.2022 v 19:13 assassin


TOPlist