globalmoto_kveten





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.2.2020 v 13:07 | Nahoru | #1
Stev> to ale vychází právě z mylného předpoladu. Mám 11-34z na 36z převodník a 2,35x26" pláště. Pokud nasadím 29" kola a vpředu dám 32 z převodník, kolo pojede na všechny převody úplně stejně, jako předtím na 26". Na jednu otáčku klik ujedu 7,1 m při nejmenším 11 z kolečku, při největším 34 z koležku pak 2,3 m. Je možné, že díky větším kolům a tedy menším odporům budu po rovince jezdit rychleji, takže 11 z vzadu na 32 z vpředu bude najednou pomalé a zvládnul bych těžší převod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

19.2.2020 v 13:17 | Nahoru | #2
vilemx> sice si nejsem jistý co přesně je ten mylný předpoklad, ale obecně bych řekl že větší rychlost na rovince u větších kol je daná setrvačností těch kol, sice se víc nadřeš než se na tu rychlost dostaneš, ale pak zase míň abys jí udržel. Což je u větších kol výhodnější protože na rovině akceleruješ jen zlomek toho co pak dáš na udržení rychlosti. Odpor by snad měl být větší, kvůli větší ploše gumy v kontaktu s povrchem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist