Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

4 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

27.9.2018 v 01:24 | Nahoru | #1
Praktická rada od někoho kdo na kole jezdí dvacet let, řidičák si dělám teď ve třiceti, do té doby vždy a všude na kole, ježdění do práce celoročně v jakémkoli počasí a a tisíce najetých kilometrů i když jsem nikdy neměl důvod to počítat. Zkrátka když se chci dostat někam v 40km rádiusu jedu na kole, když dál přiblížím se vlakem a pak jedu na kole. Jednoduché. Pokud chceš kolo jako dopravní prostředek tak ti stačí... naprosto jakékoli pojízdné kolo. Šokující já vím.

Realita je taková, že kolo je jednoduchá praktická věc a kolo za desítky tisíc je někomu kdo nejezdí závody dobré leda tak k tomu vytahovat se s ním před kolegy v barevném spandexu. Rozdíl při normální jízdě nulový, naopak osobně jsem měl možnost si takové kolo vyzkoušet a jede se na tom pěkně na prd pokud jsi zvyklý na normální kolo s rovným posezem, sporťáci řeší jak se co neaerodynamičtěji poskládat když honí vteřiny zatímco normální človek řeší pohodlnost při naprosto průměrné rychlosti a pěkný výhled při toulkách přírodou. O nesmyslech typu tanga sedla zaříznutá v prdeli se už vůbec nebudu vyjadřovat. A pak zaleze sluníčko a když si tak šlapu do práce v helmě na motorku (je v ni tepleji a neprsi do ni narozdil od cyklistickych) sněhem a po náledí na normálním kole a v normálním oblečení tak už ty ortodoxní pravé cyklisty najednou nepotkávám. Asi nejsem ten pravý cyklista, jsem jenom člověk co jede tam kam se potřebuje dostat na kole no.

Takže záleží co chceš, pokud nejezdíš závody kde se řeší každý gram nebo nesjíždíš downhill v extrémních podmínkách tak se vykašli na řeči typu že na kole pod 40k se nedá jezdit a prostě si kup jakékoli kolo se ti bude líbit, ideálně si ho projeď a zjisti jestli drží pohromadě, brzdí a je pohodlné protože když jezdíš každý den do práce tak to pro tebe stejně bude to nejdůležitější a máš vyřešeno. Co ušetříš na kole vraž do motorky. Nebo alespoň do motoru na to kolo, motokolo je na ježdění do práce vůbec skvělá věc. A žere to 1l na 100km ;)

Já jezdil nějakých deset let na favoritovi pak na nějaké horské kraxně z něměcka a když mě na cestě z Prahy na hrad Lichnici u Kolína opustila šlapka jedna nevěrná tak jsem koupil z druhé ruky nějakého authora za litr, hodil ho do servisu na kontrolu a rovnou na něj nechal dát nové pláště s hrubým vzorkem na zimu a nakonec i představec který mě vyšel na pětikilo protože mě právě hrozně sral ten ohnutý posez. Celková investice tak dva litry, od té doby jezdí dva roky a má na kontě pár tisíc kilometrů, nejspíš víc než najede většina víkendových elasťáků na superkolech a moje kolo za dvojku stále jezdí perfektně, spolehlivě a jsem spokojený. A to nejsem žádnej drobeček a na akce vozím třeba 30kg bagáže. Prostě normální kolo - dopravní prostředek. A když se o to kolo aspoň trochu postaráš a nezanedbáš jednou za čas servis tak to nijak nebezpečnější než superkolo za padesát lirů také není. Nejlepší věc co můžeš udělat pro bezpečnost je stejně pořádný světlo a blikačka když jezdíš za tmy a trocha výzdoby rolí reflexní pásky - když tě sejme auto je úplně jedno co máš za kolo.

A jestli mermomocí chceš vrazit desítky tisíc do nepraktického kola tak existuje i mnohem zábavnější a originálnější varianta :)



Naposledy editováno 27.09.2018 01:48:58

(reakce na) Horské kolo

27.9.2018 v 05:44 | Nahoru | #2
Wolfgar> Konečně normální názor..

Já jsem nakonec, po vyzkoušení asi deseti kol různých značek a cenových hladin, šel o prázdninách do 29" Author Instinct a na takový to moje domácí žvýkáníčko jsem spokojenej jak želva. Pravda, přes zimu asi ještě pořeším představec, ale to bude tak vše..

(reakce na) Horské kolo

27.9.2018 v 08:12 | Nahoru | #3
Wolfgar> Tak ja bych hlavne rekl, ze najezd jeste nerika nic o tom, jak clovek vyuziva kolo. Kdejaka babka z Chocne ma tisicovy najezdy, protoze kazdy den, kdyz jede pro to svy mliko, capne skladacku, rozjede se na ni jak na kolobce, pomalu za jizdy nasedne a frekvenci jedno slapnuti za ctyri sekundy odfrci po rovine, pres mesto do mlekarny. A to pred tim prifrcela ze sichty ve slepicarne taky na tom kole. Ale asi to jeji kolo nebude berna mice pro nekoho, kdo si vyjede na kole za kondickou, relaxem, nebo se ucit techniku jizdy. Takovy clovek se nechce trapit s nefunkcni technikou. Motorek asi nema smysl komentovat. To uz zrovna muzu zustat sedet na kancelarsky zidli a jet domu bezpecneji autem.

Naposledy editováno 27.09.2018 08:14:21

(reakce na) Horské kolo

27.9.2018 v 11:19 | Nahoru | #4
Wolfgar> nemas ty nejakej skrytej problem hele?

Proc te tak serou ostatni cyklisti co jezdej v jinejch hadrech a na jinejch kolech?

Uzivej si to svoje a at si to taky uzijou v elastakach ne?

(reakce na) Horské kolo

27.9.2018 v 11:47 | Nahoru | #5
Wolfgar> Muj km najezd na kole je srandovni. Prave proto poznam rozdilnou lehkost jizdy tezkeho (levneho) vs. lehkeho (draheho) kola. Stacilo, ze jsem na kolo namontoval cca 2 kg (nosic, tazne, kapsicka s vercajkem) a rozdil byl okamzite znat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist