globalmoto_kveten





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

1.8.2020 v 18:17 | Nahoru | #1
ty vole Londonere, zatloukat hrebik do hliny by napadlo jen vola.. nebo demagoga.. jaks se retez "hejbe" (kinematika) neni prece dulezity, bude se hejbat vzdy a to od ulozeni k ulozeni v takove vychylce jakou mu vule dovoli, dulezity je s jakou frekvenci se hybe, respektive, protoze t nebude moc harmonickej pohyb tak s jakym okamzitym zrychlenim a rychlosti se hybe.. tzn prenesene jakou silou je z ozubeneho kola tahan ven, a jestli tahle sila prekona vsechno to co retez na ozubenem kole drzi (vlastni tiha, treni v n/w zubech napr)..

aneb kurvadrat furt jeden a ten samej vztah sila/hmota/zrychleni dokola a dkola a dokola

E: ad video, probha dyt jim ta vlna po tom retezu leti nejmin dobrych par desetin vteriny, to pri hmotnosti retezu nemuze stacit ani aby se z toho prevodniku zvedl.. vezmi do ruky kus cyklo retezu prevodnik do sveraku a zkus jako rychle s tim musis svihnout aby to nadskocilo nebo spadlo..

Assasine> ale houby, jde pouze o silovy ucinek na retez a reakci retezu, silovy ucinek je raz prenaseny ramem k prevodniku/kazete (tedy k ulozeni retezu) a z nej smerem k retezu samotnemu (a ten je proste bud zatlumenej i pruzenim kola, nebo u celopevneho zatlumenej jen a jen pruznosti komponent a pneumatik.. coz je velkej rozdil), a ta reakce retezu pak zavisi jednak na geometrii (polomer prevodniku, z cim vetsi, tzn cim vic se blizi rovine tim mensi odpor, delka volneho retezu atd..) a na hmotnosti samotneho retezu..

to ze se u odpruzeny napravy uvadi do pohybu jen ta naprava je uplne zcestna uvaha, jednak tu silu (u pevneho ramu potrebnou k pohybu i zbytku stroje) kompenzuje prave ta pruzina (ale bylo by zajimavy mit kyvku se superrychlym servomotorem kterej by uhybal podle nerovnosti ), a druhak tu jde porad o to jedno, furt jde zrychleni od narazu do prekazky, a to je v pripade tlumeni proste radove nizsi, proto se tam to tlumeni snad pouziva ne ? kdyby bylo potreba dimensovat konstrukci stejne jako neodpruzenou, nemelo by to odpruzeni moc smysl...

E2: nedelam zadne obecne zavery, pouze jsem si posteskl ze mi dost pada retez a ze ho kazdou chvili lovim, a na to se tu rozpoutala diskuse ve smyslu "komu vic pada retez ten je drsnejsi" jnak moc neverim ze by neco na celopevnejch kolech padalo min, bude to hodne o technice jizdy, a zbytek je proste nutny zlo.. vono je fakt ze cyklokrosari tomu davaj kouř, ale taky mnohdy meni kola v depu kazdy dva okruhy, a mechanici maji co delat to behem te doby umejt, prezout, opravit.. WRC kolo (aby to jelo na asfaltu 50 a zaroven projelo to co celopero) proste udelat nejde

Naposledy editováno 01.08.2020 18:37:58

(reakce na) Horské kolo

1.8.2020 v 18:54 | Nahoru | #2
kerut> ty vole aspon to neprekrucuj, my ti naopak rikame ze ani tem drsnakum s DH kolama to nepada .

Ty nekomu rikej demagog
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist