Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

20.3.2022 v 07:56 | Nahoru | #5851
Jo cítit to jde, tak on uz ten karbon sám o sobě pracuje a tady s tím prvkem je to ještě komfortnější, samozřejmě to nenahradí žádný celopero, ale je to fajn

20.3.2022 v 10:12 | Nahoru | #5852
OK vďaka budem vedieť do budúcnosti. Kedysi som nad kúpou takého bicykla uvažoval, ale nikde som žiadne skúsenosti s takým rámom nenašiel tak som nakoniec kúpil klasický HT.

21.3.2022 v 07:19 | Nahoru | #5853

lecomondo píše: foxdive> ako si spokojný s tým IsoSpeed rámom je cítiť že to pruží, alebo je to kravina?

Jde to poznat neskutečně. Už jenom to moje F-Si má něco podobného, převzatého ze silniček. Pro porovnání jsem sednul na hliníkové kolo a objel trasu, kterou jezdím. Potom jsem to jel na karboňáku s jako že vlastnostma (pruží i karbonová sedlovka) a je pravda, že je ta jízda úplně jinde. To kolo je mnohem pohodlnější, pruží to, pohupuje a kope do předu. Když už něco najezdíš, poznáš rozdíly. Když na to sedneš po prvý a nemáš moc s čím porovnat, tak ti to i to přijde normální.

Naposledy editováno 21.03.2022 10:28:29

22.3.2022 v 21:13 | Nahoru | #5854
Je mi jasne, ze to tady moc hlasu nesezene, ale aspon neco a prijde mi, ze se kluk snazi...a mel bych to kousek za barakem(byt nelegal tam samo jsou sjezdy...alespon dle obhlidky...s kolem jsem se tam jeste nedostal...moc hospod pri ceste...:)), citace:

"Ahoj, moc prosím o malou laskavost. Připravil jsem projekt cyklostezek na Kaňku u Kutné Hory a k jeho realizaci potřebuju co možná nejvíc hlasů v anketě organizované městem KH: https://www.mobilnirozhlas.cz/app/anketa/otazky/hd85iWcI
Je to projekt č. 14 „Sedlec – cyklostezky“, můžeš si tam prohlédnout prezentaci, jak by to mělo vypadat. Pro potvrzení hlasování to vyžaduje telefonní číslo, na které přijde bezplatně kód v SMS, číslo se nikam nezaznamenává. Moc mi to pomůže, když to pošleš i dalším lidem, aby se nám povedlo tenhle projekt uskutečnit. Díky moc. :)"

E: nterpunkce

Naposledy editováno 22.03.2022 21:13:34

23.3.2022 v 07:15 | Nahoru | #5855
kokonhead> Kokoní hlavo sorry, ale mě dění v Kutné Hoře moc nebere. Ty taky nehlasuješ pro participativní rozpočet města Vsetína, jestli se má investovat do pumptracku, do trailů a nebo cikánům postavit větší koupaliště. Tak se nezlob, ale na toto ti sere bílej tesák..

23.3.2022 v 08:23 | Nahoru | #5856
drippera> nezlobím však mě je to šumák, já si tam pojezdím tak jako tak a možná lépe, ještě by nám tu jezdili nějací asiati, či co...

náhodou, jsem čekal kdy se Vsetín dostane do extraligy a vono pořád nic...ale prachy do Rychlebek, Trutnova, Klínovce atd. utrácet jezdit můžu nee...:D

E: slovíčko a nebrat prosím vážně, ano...:)

Naposledy editováno 23.03.2022 09:05:58

23.3.2022 v 09:55 | Nahoru | #5857
kokonhead> No našlápnuto máme hezky. Uidíme ve čtvrtek. Kdeže jsou ty zlaté časy Vsetínského hokeje..

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

23.3.2022 v 10:43 | Nahoru | #5858
Tak jsem si o víkendu vyrobil práci - při přejezdu paseky se mi přimotal klacek do předního kola, ozvalo s esilné prasknutí a výsledkem je ohlý drát a prasklý nipl

drít i nipl seženu, ale jde mi o opravu srze bezdušovou pásku - stačí přelepit s přesahem (cca přes okolní dráty) pásku na pásku nebo to přelepit druhou vrstvou pásky celé dokola nebo sundat a dát novou?

23.3.2022 v 11:05 | Nahoru | #5859
Honza-TA950> opravy moc nefunguji.. ja jsem naposled pasku lepil asi trikrat, nez mi doslo jak na to...

23.3.2022 v 11:47 | Nahoru | #5860
Honza-TA950> Vyzout, vyměnit nipl a drát. Docentrovat a cajk!
Mě se v roce 2019, když jsem koupil nové kolo, trefil dycky něco - co vyjížďka, to klacek ve výpletu! V zadním! Tři krát po sobě! Jsem myslel že mě jebne..
No a pak už nikdy nic, ani defekt, ani špice, nic, další dvě sezony pohoda.

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

23.3.2022 v 12:08 | Nahoru | #5861

23.3.2022 v 12:10 | Nahoru | #5862
Honza-TA950> Jo tak. Nee.. pásku sundej a dej novou. Šak je to za pár šušňů. Já mám v šuplíku asi troje pásky, které jsem vždy dostal k novým kolům. Pak mi tam dávali nové, Muc:Off. Někdo dokonce dává tu střírbnou stavební pásku, obyč. Prý funguje parádně..

23.3.2022 v 12:50 | Nahoru | #5863

Honza-TA950 píše: vyzuto mám, ale nikdy jsem dosud neřešil bezdušové kolo - musím buď tu pásku sundat nebo jen udělat díru abych tam dal nový nipl a pak to zase utěsnit

kdyby byl nipl dobrej tak prehodit drat je v pohode, takhle to je predelat bezdusi.

Paska je levna, vygoogli tesa 4289 a objednej prislusnou sirku (hanak trade ti to myslim najde). Je to stejna paska jako stans no tubes.

Pri aplikaci musi byt rafek cisty a odmasteny, paska i rafek aspon pri pokojove teplote. Paska se musi pri lepeni hodne natahnout, pokud se u toho nezapotis tahal jsi malo :) Pak to zajistis ventilkem a jeste vyhladis bubliny. Ja pak davam plast a nafouknu to nasucho kompresorem jestli pneu drzi, pak dam pres ventilek tmel. Takhle mi to funguje. Paska by mela vypadat nejak takhle.

Naposledy editováno 23.03.2022 12:51:54

23.3.2022 v 12:51 | Nahoru | #5864
jiny pasky jako schwalbe maj o neco jednodussi aplikaci, ale mne to takhle funguje dobre.

23.3.2022 v 13:14 | Nahoru | #5865
Jaká je vlastně výhoda bezduse u kola?

23.3.2022 v 13:31 | Nahoru | #5866
foxdive> lepsi valivej odpor, lepsi trakce v terenu, pocitove se na tom lip jede. Nekdy i uspora hmotnosti, ale to se da na jedny strane vyresit lehkou dusi, a na druhy "pokazit" mnozstvim tmelu. Jsou lidi co davaj i ctvrt litru aby to fungovalo pri zavode a dira se zalepila spolehlive za jizdy.

23.3.2022 v 13:37 | Nahoru | #5867
Stev> já bych ji naplnil klidně po okraj...:D

pro mě to má mimo silnici jenom přínosy (váhu neřeším no...:))

23.3.2022 v 13:50 | Nahoru | #5868
Ja teď daval duši do bezduse duše mě prostě přijde lepší ale já jezdím hovno no

23.3.2022 v 15:29 | Nahoru | #5869

páska není problém, spíš musím vymyslet jakou šířku - ráfky jsou GE35 tj. 35 mm šířka a co jsme ot tak prohlížel tak je páska ještě malinko ohlá nahoru ke krajům tj. jako širší ale to se musí strašně blbě aplikovat, přišlo by mi lepší když bude široká akorát - ale je ot tam takhle od výroby

Tak jsem googlil a fakt má být o 2 mm širší než vnitřní šířka ráfku

Naposledy editováno 23.03.2022 15:34:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

23.3.2022 v 15:35 | Nahoru | #5870

foxdive píše: Ja teď daval duši do bezduse duše mě prostě přijde lepší ale já jezdím hovno no

Na víc, mléko vysychá, dvakrát za sezonu to zezut, dolét, hovno vím, kolik toho uvnitř je. Pak sa tam udělá "ježek" atd.
Neshledal jsem na tom žádný extra bonus, než víc práce a jebání. Jsem hovno jezdec, ale asi to na kole úplně nepotřebuju.

23.3.2022 v 15:50 | Nahoru | #5871
Já to tam mam kvůli hmotnosti a taky kvuli tomu ze se mi běžný defekty opraví bez mojeho přičinění.

23.3.2022 v 16:46 | Nahoru | #5872

Honza-TA950 píše: Stev> díky za info, nipl je prasklý - to mě docela překvapilo čekal jsem že praskne drát, proto musím spodem

Tak jsem googlil a fakt má být o 2 mm širší než vnitřní šířka ráfku

mam pasku 25 mm a uz na sesti rafcich 30mm funguje v pohode, dal bych 30 nebo 35. Jeste chci experimentovat s uzsim paskem kterej by zakryl jen tu drazku, ale to mozna nebude fungovat. Podle me o neco uzsi nevadi. Vyjimka byly assassinovi rafky, kterej ma vyplet vyosenej od stredu, tam to fakt chtelo sirsi. Navic tam mel problem s tesnosti kolem ventilku, jak to tam mel sikmy.

e: ohlou ke krajim ji nemam nikdy, spis je mezera par mm od kraje nebo je oriznu u kraje na uzkym rafku. Ale internet rika to co pises ...

na obrazku je taky 25 paska na 30 rafek, a jsou tam cca 3mm od kraju, pri moji aplikaci to nevadi

Naposledy editováno 23.03.2022 16:48:38

23.3.2022 v 16:47 | Nahoru | #5873
Tak ja dávám mléko i do duše a taky to zalepi

23.3.2022 v 16:47 | Nahoru | #5874

drippera píše: Já na novým SJ taky nechávám duše. Bezduše a nové pláště jsem udělal na předešlém SJ a v terénu to skoro nepoznal. Když je správnej tlak (předek 1,6 a zadek 1,8) kvalitní plášť (Specialized Butcher grid a Eliminator grid trail, nebo jak se to jemenuje) a hlavně kvalitní tlumení, tak je ten rozdíl zanedbatelný. A když to nezalepí mléko, stejně tam musíš vrazit duši a ten bordel okolo, než to v lese přezujseš, mrdat.

vidím to úplně stejně

23.3.2022 v 16:51 | Nahoru | #5875

zalezi jak to kdo dela. Muzes mliko pravidelne menit nebo dolevat, nebo nedolevat, vozit s sebou lahvicku a v pripade defektu dolit, dofouknout, otocit kolo dirou dolu a chvili pockat. Tak to delam ja, ale treba zavodnik xc to tak samozrejme delat nemuze.

26.3.2022 v 08:05 | Nahoru | #5876
Tak co pumpičkáři ?! Tento weekend bude v topu! 17st a jasno! Tak šup, v nedělu večer, ať je tady spousta fotek
Kdo, kde, s kým a jak jste pojezdili..

Naposledy editováno 26.03.2022 08:08:41

26.3.2022 v 08:36 | Nahoru | #5877
Valím se v bahně a ve vířivce v Piešťanech Mám teprve přípravu na sezónu

26.3.2022 v 08:45 | Nahoru | #5878
To ja jezdim porad, jak to jde...a vsechny cesty konci v pivovaru samo...:D
Jedna detska, jedna borovicova...

26.3.2022 v 09:39 | Nahoru | #5879

Palomoto píše: Valím se v bahně a ve vířivce v Piešťanech Mám teprve přípravu na sezónu

No dobře, to se taky počítá..

26.3.2022 v 09:41 | Nahoru | #5880
kokonhead> Výborně !!!

S tím pivovarem to máme podobný. Až začínám mít mít pocit, že jsem to kolo zaměnil za motorku jenom k vůli tomu pivu!