globalmoto_kveten





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

7.2.2020 v 11:08 | Nahoru | #2401
Jen aby se Ti to pak nešprclo o vidlu, vepředu šířkou, v zadu výškou u středu ped. a pak ještě o přesmykač talířů...jo, není to prča, A dej tam kormidlá z BMX, lidi pak jdou do kolen

(reakce na) Horské kolo

7.2.2020 v 11:35 | Nahoru | #2402
Drakl> tak nej jsou berany vzhuru nohama...

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

7.2.2020 v 11:39 | Nahoru | #2403
Tak možná pro dvě sestry

(reakce na) Horské kolo

7.2.2020 v 12:50 | Nahoru | #2404

Drakl píše: Tak možná pro dvě sestry


A není to málo, Antone Pavloviči?
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

8.2.2020 v 14:09 | Nahoru | #2405
Tak som bol dnes obzrieť a zistil som, že najväčší problém je predná vydlica. Nafúkaná guma 20x622 má šírku 21,5mm a môžem pridať na obe strany po cca 5mm. Takže ak 20 v označení plášťa má označovať šírku v mm tak to vidím na max. 28x622.

(reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 15:01 | Nahoru | #2406
lecomondo> Viz výše. Dej tam odpr. vidlu. A vzadu ako?!?

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

8.2.2020 v 16:07 | Nahoru | #2407
V zadu je to na šírku približne tak isto ako vpredu len sa to tam až tak debilne nezužuje a niesu tam tie zvary čo vidno v tých oblúkoch na prednej vydlici. Na výšku je to v pohode.

Nemá niekto kto by mi bol ochotný zmerať šírku na niečom obutú a nafúkanú tú 28čku?

Naposledy editováno 08.02.2020 16:09:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 16:57 | Nahoru | #2408
lecomondo> jdu na to. 28 se tam vejde na 99% a je to velkej rozdíl. dokonce by to mohlo,pokud koupíš slušnou i líp jet. ta dvacítka se fouká na velkej tlak a je to mnohem víc udrnčený. tak to překvapivě sedí. mám tu nafoukaný pláště 21mm,25mm,28mm,30mm a 33mm a opravdu ta šířka u všech sedí. neuvěřitelná věc Pokud jsou ty kola stejný,tak se do vidlice i dozadu vejde třicítka,ale píšou max 28. já tu třicítku zkoušel a je to fakt o fous,stačilo by,aby o milimetr házela a je po pyči. moje rada-dej tam dobrej plášť 28,proti tý dvacítce je to balon

Naposledy editováno 08.02.2020 17:09:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 18:54 | Nahoru | #2409
nemako> Nemusí ani házet. Stačí si stoupnout a pružnost materiálu udělá své.

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

8.2.2020 v 19:22 | Nahoru | #2410
Trchu som hľadal a zistil som, že je to rôzne napr. tu som našiel že rozdiel v šírke môže byť aj 2-3mm https://www.bicycle...-gp4000s-ii-23-25-28 . Ja mám však užší ráfik tak by to mohlo sedieť. Problém sa ale vyriešil sám lebo podľa tejto tabuľky môže ísť na 13mm ráfik max 25mm plášť a ten sa tam tutovo zmestí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 19:36 | Nahoru | #2411
Krejza> ..a ted jeste ten zmatek kdyz nektery rafky maji zamky na plast a nektery plosku na galusku palce jsou urco orientacni, to nesedi nikde

..jinak pro doplneni (s Nemakem jsme to uz resili, on to tam pry nakonec narval silou.. ) jsou jste (hooooodne) stary silnicni rafky s prumerem 630mm, aby toho chaosu nebylo malo

(reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 20:35 | Nahoru | #2412
lecomondo> 25 je asi nejpoužívanější rozměr. jezdí na tom většina lidí,dáš to taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 20:41 | Nahoru | #2413

Krejza píše: nemako> Nemusí ani házet. Stačí si stoupnout a pružnost materiálu udělá své.

je tam fakt málo,to se nedá použít. teď se zase pro změnu dělaj širší ráfky na úzký pláště a už se nedělaj ostrý vysoký ráfky,ale kulatý,je to věda a bordel. v podstatě bys potřeboval několik sad kol,protože na všechno jsou speciální ráfky. roviny,kopce,triatlon,časovka,krátký cesty dlouhý cesty,na všechno jsou různý kola blázinec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 20:43 | Nahoru | #2414

kerut píše: Krejza> ..a ted jeste ten zmatek kdyz nektery rafky maji zamky na plast a nektery plosku na galusku palce jsou urco orientacni, to nesedi nikde

..jinak pro doplneni (s Nemakem jsme to uz resili, on to tam pry nakonec narval silou.. ) jsou jste (hooooodne) stary silnicni rafky s prumerem 630mm, aby toho chaosu nebylo malo

co nejde silou,jde větší silou ale ono to tam jde normálně,ten starej ráfek je hlubokej,takže to obuješ,jako bezdušák. jde tam normálně rukou,jako zatím každej plášť,kterej jsem přezouval na kole

Naposledy editováno 08.02.2020 20:44:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 20:48 | Nahoru | #2415
nemako> Tak trochu vím, že v tom je dost možností volby. Ale to má smysl až pro závodníky.
Možná snad jen výběr lehkých kol s nízkými ráfky do kopců nebo těžší vysoké na roviny, podle místa bydliště převládajícího prostředí jízdy.

Já skončil u levných rapidů, a byť koukám po nějakých levných karbonech, tak do nich prachy nedám do doby, dokud to budu cpát především do závodů MG.
Ale jo, bylo by pěkný mít doma superlehké do kopců, aero na roviny a něco pohodlného mezi na ostatní ježdění (to jediné vlastně asi mám s prvním karbonem).

(reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 20:52 | Nahoru | #2416
kerut> Vždyť píšu, že je toho hodně a hlavně je v tom díky různým pojetím v různých státech bordel.
Nezapomeň ještě na ráfkové nebo diskové brzdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 21:16 | Nahoru | #2417
nemako> jo to byl plášť ? to asi jo, s trochou síly.. ja myslel prave galuska, to bys tam pole me proste nenar......(alespon soused ji tam nenarval) i kdyz u tebe si ai nejsem jistej nicim :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 21:18 | Nahoru | #2418

Krejza píše: nemako> Tak trochu vím, že v tom je dost možností volby. Ale to má smysl až pro závodníky.
Možná snad jen výběr lehkých kol s nízkými ráfky do kopců nebo těžší vysoké na roviny, podle místa bydliště převládajícího prostředí jízdy.

Já skončil u levných rapidů, a byť koukám po nějakých levných karbonech, tak do nich prachy nedám do doby, dokud to budu cpát především do závodů MG.
Ale jo, bylo by pěkný mít doma superlehké do kopců, aero na roviny a něco pohodlného mezi na ostatní ježdění (to jediné vlastně asi mám s prvním karbonem).

tak já mám problém s ultra lehkým závodním materiálem vyřešenej,mám metrák mám takový univerzální kolo,má to lehce pod 8 kil s hliníkovejma kolama a uplně mi to stačí. bohatě to srovná rozdíl ve fyzičce mezi mnou a mýma o generaci mladšíma nadupanýma kamarádama. mám na to i 38mm karbonový kola s 21 pláštěma,ale skoro je nepoužívám. serou mě ty divný brzdový špalky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 21:23 | Nahoru | #2419
kerut> galuska nejde,tu o 8mm nenatáhne ani brouk pytlík. galusky mám jen cyklokrosový a nevidím v tom žádnou výhodu. (mám je na terénní koloběžce) můj tuniing,je to lehčí a líp to jede,než 29 horský. asi je to jediná kolobka na cyklokrosových kolech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 21:39 | Nahoru | #2420
nemako> prave ja si rikal jax to proboha udelal galdy jsou dobry ze se hezky odvaluji a nesednou nakrivo, idealni jsou praveze plastovky (galuska s rantlem na klasickej rafek) mam je prave na CX, navic nejakej prehistorickej (deset let starej ) ale zavodni typ, tzn cca 230TPI a <400g na 30mm sirky.. proste pecka...
vsechny dobre vlastnosti galusek a k tomu nasazeni rychlejsi nez nasazeni kondomu na pero!!



jenze i s tim mym "nejezdenim" uz jsou na konci vzorku, a CX plastovky tufo uz par let nedela.. tak holt pujdu do galusek klasickejch... plaste jsou vselijak krivy, duse praskaji, tubelessy bych musel lepit stejne jako ty galdy... proste plastovka best of, akorat se to nejak globalne nechytlo :(

Naposledy editováno 08.02.2020 21:40:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

8.2.2020 v 22:07 | Nahoru | #2421
nemako> Jsem na tom podobně, kolem osmi kilo. Na mých pár tisic km ročně to bohatě stačí. Oproti hlíně je to parádní pohodlí a nebolí z toho záda. Z původního kila jsem na devadesáti a ještě deset chci dolů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 07:01 | Nahoru | #2422
kerut> jdeš zase proti srsti na galusky potřebuješ jinej ráfek,plášťovku jsem viděl nejvíc 28 a ještě silniční. já bych obul pláště s lehkejma dušema a je to. ve finále je to nejlehčí,bez mlíka a snadno opravitelná varianta. tu plášťovku,nebo galusku už nikdy pořádně nezalepíš,je na vyhození

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 07:02 | Nahoru | #2423
Krejza> já rozdíl nepoznám,jiný,než karbonový kolo jsem nikdy neměl,jsem začátečník

(reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 16:44 | Nahoru | #2424
nemako> Tomu rikam pristup

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 17:20 | Nahoru | #2425
nemako> vsak bych plotil zlotem, kdyby je zase vyrabeli... jak pisu, nic lepsiho jsem nikdy nejezdil..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 17:52 | Nahoru | #2426
kerut> plášť nebude o nic horší. mám na kolobku obojí a rozdíl nepoznám. ložiska udělaj víc. na koloběžce se to pozná ještě líp,tam to taháš sádlem mnohem víc,než na kole. dokonce se mi zdá,čistě amatérsky,že gravel na 40 mm pláštích a silnice na 25 galuskách je rozdíl nula nic. kola podobný,ten gravel o kilo těžší. na cestě do mělníka a zpátky,cca 60 km to vyjde časově na stejno. jezdím tam často a kola střídám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 18:02 | Nahoru | #2427
nemako> bude taky zalezet jak rchle to jezdis (nemyslim nijak zle) aerodynamika se vic projevuje tak od 25km/h vejs (plast - horni strana nabiha 2x rychleji nez jede stred a cele kolo) .. pak uz je znat i jestli bezi proti proudu krosovej vzorek nebo silnicni slick ( silnicky od 40 nahoru furt jedou, moji CX uz pres 40 taham na bolest)

ale loziska stopro souhlas a vsechna, jak v nabach tak i v kladkach, pedalech, na stredu, je to fakt strasne znat,... ja vzdycky rikam kdyz sednu na kolo (rovina, asfalt) trikrat slapnu a ono to po 10m zase zastavi, tak to je dobry akorat na zahozeni do krovi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 19:22 | Nahoru | #2428
nemako> Začínám si karbon považovat. Od ocelového favorita, přes hlínu z USA až po "italskej" karbon. A karbon je super. Hlavně vydrží kroucení i v trenažéru (pravda, více než 1100w jsem tam nedal, netuším, zda by dal 16, 17 set) a je pohodlný. I přes nutnou opravu jedné vzpěry zadní stavby. Prodejce klamal a já si toho nevšiml.

Horské kolo

9.2.2020 v 19:25 | Nahoru | #2429
Přijdou mi tyhle hovory jako motorkářská klasika o lepších strojích. Stejně to z valné většiny záleží na jezdci. Tiím neříkám, že je třeba pravidlený servis. Jen, že je pro běžné smrtelníky jedno, jestli jezdí pláště, UST, plášťovky nebo galdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

9.2.2020 v 19:27 | Nahoru | #2430
kerut> Taky Rapid.
Funguje ti?
Já ně něj řetl spoustu negativního, ale z vlastních zkušeností ok.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist