přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Krovak: ja toho na 29moc nenajezdil, ale i rozdíl mezi 26 a 27,5 poznáš - a to jsem to o módním rozměru kol rikal driv taky. Mam na 26palcich staršího nomada a na 27,5 novějšího, takze srovnání mam. Ono to neni jen o prumeru kol, ale i o te geometrii a i tlumice se vyvíjí a ten celek působí dost rozdílné.
Jinak u velkejch kol - 29palcu - je problem tuhost a hmotnost. 29kola aby byly pevny a lehky stoji balik, nepocital bych se slušnýma kolama u bajku pod cca 40tis a ty kola se proste poznaj nejvic, zvlast na pevnaku a pri jízdě na zpevněných cestách. Coz je zhruba to o cem psal vilem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Vodu vozím ve vaku - jen tu vezes na lehkým i těžkým kole, s tim nic neudelas
...to bys ale neměl a hlavně jezdit i vysranej, to je taky úspora pár (možná i) deka
...kluci neblbněte, řešíte tady věci který maj význam pro závodníka a ne pro amatéra, kterýmu pět sekund na kiláku musí bejt u prdele; přesvědčujete ho o tom, že bez toho nemůže být
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 30.09.2018 07:17:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...to bys ale neměl a hlavně jezdit i vysranej, to je taky úspora pár (možná i) deka
...kluci neblbněte, řešíte tady věci který maj význam pro závodníka a ne pro amatéra, kterýmu pět sekund na kiláku musí bejt u prdele; přesvědčujete ho o tom, že bez toho nemůže být
Nepresvedcujeme, jen tvrdím, ze je rozdíl mezi starým a novým kolem (novým myslim konstrukčně) a ze rozdíl par kilo (coz mezi kolem za 10 a top takovej rozdíl je) se pozná. nikdo mu tady nedoporučoval nic v kategorii kde gram stoji jako gram koksu
Naposledy editováno 30.09.2018 08:07:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Sonicek: 27,5+ a 29 maji vlastne stejny obvod. Ty pluska používají hodne široké pneu, ktere maji i vyssi profil.
Krovak: ja toho na 29moc nenajezdil, ale i rozdíl mezi 26 a 27,5 poznáš - a to jsem to o módním rozměru kol rikal driv taky. Mam na 26palcich staršího nomada a na 27,5 novějšího, takze srovnání mam. Ono to neni jen o prumeru kol, ale i o te geometrii a i tlumice se vyvíjí a ten celek působí dost rozdílné.
Jinak u velkejch kol - 29palcu - je problem tuhost a hmotnost. 29kola aby byly pevny a lehky stoji balik, nepocital bych se slušnýma kolama u bajku pod cca 40tis a ty kola se proste poznaj nejvic, zvlast na pevnaku a pri jízdě na zpevněných cestách. Coz je zhruba to o cem psal vilem.
Takže když čtu ten poslední odstavec, tak zůstanu u starých těžkých 26", jelikož 40 litrů jen za ráfky je mimo mou cenovou kategorii, fakt nemůžu živit 4 drahý koníčky. Navíc když mi kamarád nastínil, na kolik vyjde repase tlumičů a výměny ložisek celopéra, došel jsem k závěru, že motorka je levnější záležitost
edit: Jo, a to neberu v potaz, že jeho slušné celopéro stálo víc jak moje mašina
Naposledy editováno 30.09.2018 08:07:49
Repas tlumicu je plus minus jako u motorky. Loziska - zalezi jakej je to ram, nektery používají bezna loziska, zadnej atyp - ja mam treba u santa cruz loziska doživotně zadara (jeste jsem to ale nezkoušel)
Ad ta otlačená prdel - neco je zvyk, ale je to i o sedle. Na to sedlo co mam ted si nezvyknu, musim ho vymenit.
Ceny jsou vysoký, to zas jo, ale zalezi - pro me jsou lip vyhozeny prachy za to kolo, jezdím na nem vic nez na moto. Clovek vezme kolo na hodku do lesa po praci - na motorku se hodinu budes jen chystat :)
Motorka ma proti celoperu navic jen ten motor - vse ostatni je proti motorce z vesmírného programu :D
Naposledy editováno 30.09.2018 08:15:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Sedlo
E: teď když na to koukám asi ho stejně vyměním, leží tam 200g
Naposledy editováno 30.09.2018 08:38:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Já jsem na motorku nachystanej do deseti minut, s tím problém nemám, ale třeba letos v létě se v těch pařácích stejně nedalo jezdit, kdežto na kole jsem to dával i v 35°C.
Navíc teď jsem se koukal na rychlebský stezky a to je kurva paráda, to by se mi sakra líbilo.
Stev> To nevypadá špatně. Já koukal i na takovéhle hrůzy, ale kdyby mě nebolela řiť, tak čert vem design.
Momentálně mám tohle a ačkoli má být údajně děsně pohodlné, tak má prdel tvrdí opak. Navíc nemá uprostřed vybrání, a to se zase nelíbí oblasti hráze, jsem tam totálně skříplej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: osiris> lehčí kolo, větší zábava, víc v tom hledat nemusíš. Pak je to jen v tom aby si každej našel svůj poměr, případně vyměnil větší hmotnost za jinou věc, třeba ty 29 kola. Ale nevěřím že by se někomu nelíbilo svezení na lehčím kole se srovnatelnejma paramatrama.
...já to v tom právě nehledám (narozdíl teď teda od tebe) ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev, vím odpovíš mi samozřejmě, že ty to poznáš, pak bys byl ale jeden z tisíce
assassin píše: Nepresvedcujeme, jen tvrdím, ze je rozdíl mezi starým a novým kolem (novým myslim konstrukčně) a ze rozdíl par kilo (coz mezi kolem za 10 a top takovej rozdíl je) se pozná. nikdo mu tady nedoporučoval nic v kategorii kde gram stoji jako gram koksu
...nechtěl jsem tím říct, že mu to tvrdíš konkrétně ty, můj dotaz byl obecnej, ale ty jsi na něj odpověděl, tak jsem svou myšlenku rozved zrovna v odpovědi u tebe
...když se budeme mlátit od mantinelu k mantinelu, teda kolo do deseti kilo, nebo nad 16 kg, budiž, ale ve střední (průměrný) váhový kategorii, věř, že rozdíl kila, nebo kila a půl nepozná
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
osiris píše: ...já to v tom právě nehledám (narozdíl teď teda od tebe) ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev, vím odpovíš mi samozřejmě, že ty to poznáš, pak bys byl ale jeden z tisíce
přijde na to čemu říkáš že to poznám. Že se budu po delší projížďce cejtit o něco líp když bude mít o půl kila až kilo míň. Pravděpodobně jo. Při bunny hopu a podobnej vylomeninách nejspíš taky. Že bych nasadil flašku, šlápnul do pedálů a tvrdil jak to nejede, to ne :) Problém je že se to nedá přesně určit, ale jestli poznáš 2 kila a víš že se na tom jede o dost líp, tak je jasný že na kole lehčím o půl kila se pojede o trochu líp ...
Dál taky záleží k čemu se ta flaška přidává, u 17 vs 17.5 to bude trochu jiný než u 12 a 12.5.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Manzak píše: Ja myslim ze gramohonici si zakladaji spis na hmotnosti rotujicich casti nez jestli maji vodu v bidonu.
...to myslím, že se mýlíš (nemyslím tím teda tu vodu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: Krovak> ono se nedá říct že když sedí mně tak tobě bude taky, ale fakt je že pro mě je opravdu pohodlný a dřív mě začnou bolet jiný věci. Jako bonus můžu říct že je docela odolný, už má pár tisíc najeto a drží :)
Vím, něco už jsem o tom načetl, i o měření prdele třeba v Radotíně
osiris píše: ...já to v tom právě nehledám (narozdíl teď teda od tebe) ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev, vím odpovíš mi samozřejmě, že ty to poznáš, pak bys byl ale jeden z tisíce
tu vodu asi nepoznam, ale prestavel jsem svyho cannondale - menil jsem jen komponenty - riditka, brzdy, kliky (2placka na jednoplacku) a usetril jsem cca kilo.a rozdil je fakt znatelnej. ale netvrdim, ze to dela jen hmotnost. prevody ze sramu na shimano, brzdy taky ze sramu na shimano... vsechno ma na vyslednej pocit vliv.
ciste ten bidon je fakt minimalni rozdil. to ale mezi koly tak neni. tezko najdes 2 stejny kola co se jen lisi o 1-2kg. ta usetrena vaha se projevi i jinak (jiny komponenty)
asi se mi nestalo, ze by mi nejaky tezsi kolo prislo lepsi nez to lehci - ve stejne kategorii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krovak píše: Vím, něco už jsem o tom načetl, i o měření prdele třeba v Radotíně
ono hodne udela jak je kdo stavenej, hmotnost....
ja mam na jednom kole nejaky lepsi WTB (dodano v serii, docela drahy kolo) a spatny, nepohodlny a vrze. na druhem mam nejakyho lepsiho fyzika a ten je ok. na tretim mam nejake stare selle italia a je nejpohodlnejsi ale hnusny a tezky :D
osiris píše: ...to myslím, že se mýlíš (nemyslím tím teda tu vodu)
tak jasne, tam se resi i titanovy srouby (no mam titanovej spojovak na dvou kolech :D ) hlinikovy kotouce ... nic z toho nema smysl jednotlive, ale ve vysledku kazdej tenhle malej kousek udela treba 0,2-0,5kg.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...já naopak tvrdím, že nepoznáš rozdíl, jestli ti dám do košíku plnou nebo prázdnou láhev
tak plnej nebo prazdnej bidon teda rozhodne poznam, nevim jestli ve sjezdu (ale i tam se toé kolo asi bude chovat jinak) ale pri pokusu zaspurtovat rozhodne, 0,5kg (vozim maly bidony)a to kolo se chova uplne jinak... extrem byl kdyz jsem tam namontoval nosic a dal na nej par kousku goly (racnu, prodluzku a par vorechu) pri vyskakani vyjezdu znameho kopcka (takovej ten typickej kratkej prudkej, vletis kolem 40 vyskovcis ze sedla, a snazis se to dynamicky podporit a moc neztratit rychlost) jsem s tim malem flakl o zem, uplne jinej moment setrvacnosti, uplne jiny teziste, a dynamicky prekvapko je na svete
...nezapomen ze to neni jako masina, na kole nesedis pevne a nedrzis se kolenama za nadrz, kolo pod tebou pacuje, navadis si ho kam potrebujes,.. nehlede na to ze na masine taky poznas plnou nebo prazdnou nadrz (nadrzu vzhledem k hmotnosti moto odpovida bidonu vzhledem k hmotnosti kola..)
ty lehky kola (nebo jakykoliv dalsi sportovni potreby, rakety, palky, hokejky) nejsou jen kvuli tahani do kopce, ale prave kvuli mensimu momentu setrvacnosti, a moznemu vetsimu zrychleni manipulace s lehcim bremenem (3. Newton)
kerut píše: tak plnej nebo prazdnej bidon teda rozhodne poznam, nevim jestli ve sjezdu (ale i tam se toé kolo asi bude chovat jinak) ale pri pokusu zaspurtovat rozhodne, 0,5kg (vozim maly bidony)a to kolo se chova uplne jinak... extrem byl kdyz jsem tam namontoval nosic a dal na nej par kousku goly (racnu, prodluzku a par vorechu) pri vyskakani vyjezdu znameho kopcka (takovej ten typickej kratkej prudkej, vletis kolem 40 vyskovcis ze sedla, a snazis se to dynamicky podporit a moc neztratit rychlost) jsem s tim malem flakl o zem, uplne jinej moment setrvacnosti, uplne jiny teziste, a dynamicky prekvapko je na svete
...nezapomen ze to neni jako masina, na kole nesedis pevne a nedrzis se kolenama za nadrz, kolo pod tebou pacuje, navadis si ho kam potrebujes,.. nehlede na to ze na masine taky poznas plnou nebo prazdnou nadrz (nadrzu vzhledem k hmotnosti moto odpovida bidonu vzhledem k hmotnosti kola..)
ty lehky kola (nebo jakykoliv dalsi sportovni potreby, rakety, palky, hokejky) nejsou jen kvuli tahani do kopce, ale prave kvuli mensimu momentu setrvacnosti, a moznemu vetsimu zrychleni manipulace s lehcim bremenem (3. Newton)
...ježišikriste
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 30.09.2018 23:39:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: ono hodne udela jak je kdo stavenej, hmotnost....
ja mam na jednom kole nejaky lepsi WTB (dodano v serii, docela drahy kolo) a spatny, nepohodlny a vrze. na druhem mam nejakyho lepsiho fyzika a ten je ok. na tretim mam nejake stare selle italia a je nejpohodlnejsi ale hnusny a tezky :D
Hnusný a těžký mi zatím nevadí. Spíš jde o to, abych se byl schopnej dopracovat k alespoň 3-4 hodinový výdrži v sedle.Včera jsem dal 27km za hodinu dvacet, z toho asi 20km polňačky, kus dokonce po poli, jelikož cesta byla zarostlá a tudíž neprůjezdná a prdel kupodivu dobrý. Pak jsem zjistil, že mám nějaký měkký gumy Takže místo těch 26x1.95 objednám 26x2.25, budu foukat menší tlak a ono to taky asi výrazně pomůže.
Krovak píše: Hnusný a těžký mi zatím nevadí. Spíš jde o to, abych se byl schopnej dopracovat k alespoň 3-4 hodinový výdrži v sedle.Včera jsem dal 27km za hodinu dvacet, z toho asi 20km polňačky, kus dokonce po poli, jelikož cesta byla zarostlá a tudíž neprůjezdná a prdel kupodivu dobrý. Pak jsem zjistil, že mám nějaký měkký gumy Takže místo těch 26x1.95 objednám 26x2.25, budu foukat menší tlak a ono to taky asi výrazně pomůže.
já mám 2,8" a to je teprve papučka .ale jak dojde baterka,tak je to jak rána do zdi,váha kola+šířka pneu jde poznat fak hodně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Mam 2,25 a kdyz si je na trail trochu odfouknu, tak pri prejezdech mezi useky je to pro ma chaba stehynka znat a premyslim, jak na kolo nabastlit centralni dofuk z Tatry :(