globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak je to s novelou motoškoly???
 
22.12.2015 v 11:43
http://motodenik.cz/...sty-v-autoskoly.html

Nevíte někdo jak je to novelou motoškoly? Protože si chci udělat rozšíření na moto bez omezení kdy už mám řidičák A1 a A s omezením. Tak bych chtěl poprosit o radu.

Jak je to s novelou motoškoly???

22.12.2015 v 12:30 | Nahoru | #1
Novelizace prošla ve třetím čtení v poslanecké sněmovně beze změn a čeká ji senát. První schůze senátu je 6.1. 2015.
Už jsem to psal v dřívějším tématu, tak to pouze okopíruji.
Praktická zkouška bude ze dvou částí - 1. část jsou stanovené úkony na cvičišti a druhá část v provozu, žák jede sám.

Jedná s o novelizaci Zákona č.247/2000 Sb.

Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.

Nikde není zmínka o označení doprovodného vozidla a žáka zezadu. Označení L měl vpředu žák a vzadu učitel. Teď by měl mít žák označení vpředu i vzadu.

V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova .... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Ale pozor, řešíme sice motorkáře, ale toto platí pro všechny skupiny.
Takže po absolvování 13 vyučovacích hodin na skupiny A , 28 vyučovacích hodin na skupinu B, 18 vyučovacích hodin na C má žadatel právo jít na závěrečné zkoušky.
Nově ale musí splňovat tu podmínku potřebných znalostí a dovedností !!!!!
A když potřebné znalosti a dovednosti mít nebude ?
Zpracovatelé této novelizace počítají s tím, že pokud učitel vyhodnotí, že žadatel nemá potřebné znalosti a dovednosti , dokoupí si další hodiny , aby tyto splnil.
Což by bylo v pořádku. Ale ouha !!!

Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!!!!!!!!!!!!

Přeložím. Mám žáka, který po absolvování 13 vyučovacích hodin ( budeme řešit motorkáře) není schopen absolvovat zkoušky. Je nebezpečný sobě i okolí. Sdělím mu, že motocykl nezvládá a že si musí ještě nějaké hodiny dokoupit. Pokud bude rozumný, hodiny si přikoupí, tak aby zkoušky zvládl. Pokud se bude řídit uvedeným dodatkem a podá si písemnou žádost , musím výcvik ukončit a přihlásit ho ke zkoušce a zkoušku absolvovat. Zde se pouze můžu modlit, že spadne už v první části zkoušky na cvičišti a nedostane se na druhou část a to samostatnou jízdu v provozu. Protože, pokud mu první část vyjde, v druhé části může ohrozit spoustu ostatních
a já se na to budu pouze dívat společně s komisařem.

Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.

Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-

V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.

V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to s novelou motoškoly???

22.12.2015 v 12:53 | Nahoru | #2
Přesně jak píše Dněprák, jen doplním, že pokud máš A2 a rozšiřuješ, stačí ti odjet jedna jízda, teorii u závěreček nemáš, takže nehrozí že přijdeš o papíry. Jinak v zákoně nikde není na jaký motorce musíš jet cvičák, dokonce tam není ani že musí bejt stejná jako ta, na který jedeš zbytek zkoušky. Když bude komisař rozumnej, cvičák tě nechá odjet na tvojí a jízdu v provozu samozřejmě musíš absolvovat na silnější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s novelou motoškoly???

22.12.2015 v 14:06 | Nahoru | #3

tomino1270 píše: Přesně jak píše Dněprák, jen doplním, že pokud máš A2 a rozšiřuješ, stačí ti odjet jedna jízda, teorii u závěreček nemáš, takže nehrozí že přijdeš o papíry. Jinak v zákoně nikde není na jaký motorce musíš jet cvičák, dokonce tam není ani že musí bejt stejná jako ta, na který jedeš zbytek zkoušky. Když bude komisař rozumnej, cvičák tě nechá odjet na tvojí a jízdu v provozu samozřejmě musíš absolvovat na silnější.



Pozor ! U nás nelze provést zkoušku na jiném motocyklu než na schváleném k výcviku. Vozidlo schvaluje odbor dopravy.
Pokud jde o doplňkovou zkoušku z A2 na A, musí žadatel skupinu A2 vlastnit 2 roky. V tom případě se zkouší jen praktická jízda z úkonů na cvičišti a jízda v provozu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to s novelou motoškoly???

22.12.2015 v 14:24 | Nahoru | #4
Dněprák> Lasserus píše že má A s omezením, je mu 22 takže musí právě ty dva roky mit odježděný. A to že musí bejt schválená ta motorka je mi jasný, jen sem nevěděl že stejný pravidla jsou na cvičák i do provozu. Jinak po hodině ježdění s neznámou motorkou je blbost dělat zkoušku na cvičáku, to uzná snad každej soudnej člověk. Trošku sem právě doufal že cvičák tě nechají odjet na tvojí mašině na kterou seš zvyklej a pak přesedneš na autoškoláckou a hurá do města. A to ještě některý autoškoly budou dělat cvičák na slabších motorkách než se bude jezdit město. Nehledě na to, že u těch kravin na cvičáku budou sakramentsky překážet druhý řidítka....

(reakce na) Jak je to s novelou motoškoly???

4.1.2016 v 18:09 | Nahoru | #5

tomino1270 píše: Dněprák> Lasserus píše že má A s omezením, je mu 22 takže musí právě ty dva roky mit odježděný. A to že musí bejt schválená ta motorka je mi jasný, jen sem nevěděl že stejný pravidla jsou na cvičák i do provozu. Jinak po hodině ježdění s neznámou motorkou je blbost dělat zkoušku na cvičáku, to uzná snad každej soudnej člověk. Trošku sem právě doufal že cvičák tě nechají odjet na tvojí mašině na kterou seš zvyklej a pak přesedneš na autoškoláckou a hurá do města. A to ještě některý autoškoly budou dělat cvičák na slabších motorkách než se bude jezdit město. Nehledě na to, že u těch kravin na cvičáku budou sakramentsky překážet druhý řidítka....



Teoreticky by sis mohl po domluvě s autoškolou nechat tu svou motorku schválit jako výcvikovou, ale asi by to bylo zbytečný papírování. Navíc musí splňovat tu kategorii kterou děláš takže při rozšíření na neomezenou nelze odjet cvičiště na 25/35kw!
Druhá řidítka mi ani žákům při výcviku na cvičišti nikdy nevadili, nicméně sundat je je otázka pár minut. Na cvičišti musíš jezdit na "stejné" motorce jako v provozu - tzn. musí splňovat parametry pro danou skupinu. U A to je min 50kw min 597cccm a 175kg. Nicméně nevidím problém to za 1-2h na autoškolskym naháči natrénovat a pak na tom odjet jak cvičiště tak jízdu v provozu...

Naposledy editováno 04.01.2016 19:27:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist