Příští rok budu pionýrem nových zkoušek a pokud se nezabiju na zkouškách, budu vybírat stroj na kterém si budu užívat našich cest. Výběrová fáze je samozřejmě nejlepší, ale jakožto motorkářský panic tápu s čím začít.
Jelikož vy jste zkušení, co byste brali jako první motorku vy na mém místě.
Diagnóza:
30 let, 180 cm, 78 kg.
Asi nemám ambice jezdit 300 z místa (ačkoli možná ano jen o tom nevím)
Použití: denně po Praze do práce, jednou za měsíc návštěva rodičů na Moravě (220 km po dálnici/státní).
Libi se mi naháče a sporty.
Otázky:
Nová či jetá? ( obecně mám averzi k jetým kvůli stavu trhu)
250? 300? 390? 600?
ABS ano či ne?
Momentálně se mi líbí KTM Duke 390 ale tohle se změní asi tisíckrát.
Díky všem za rozumné rady.
Honza
na 350 cestovaní po dalnicich připada trochu legrační.
ABS bych jednoznačně preferoval = zajel bych ještě na nějaký training..
autor vlakna = podobné rustovo vahový pruměr = myslim si male gs, fazer600, = něco v tomhle duchu = záleži co od motorky chceš = to ale pochopiš až jí budeš mit a bude se to pořad měnit.
Na dojíždění do práce,zvlášť na malé vzdálenosti je lepší skůtr. Nevím,jak daleko to máš.Já to mám do práce pět kilometrů a řeknu ti,že než každé ráno vytahovat těžký motocykl z garáže,navlíkat se do bundy,helmy a rukavic.....Navíc ráno to bylo studené,takže jsem nemohl pořádně zatáhnout. No nevím....
Podle mě,s pětistovkou není špatné začínat,ale pokud nechceš po půl roce smutně koukat po větších a vyspělejších a pak prodávat.Je lepší koupit hned 600 - 650.
Ale zas je fakt,že motorky drží cenu. Takže letos za padesát koupíš,příští rok prodáš za padesát jedna
ABS - pokud neznáš hranice stroje,máš motorku kolmo k vozovce a potřebuješ fakt pořádně zabrat za brzdy.Tak ABS ti opravdu pomůže. Osobně já,jsem raději jezdil opatrně,aby nebylo potřeba pořádně brzdit.Případný pád,zranění a následně zničení motocyklu spojené s velkou finanční nákladností opravy jsem si nemohl dovolit.
Co bych za ABS dal. Vlastně teď koukám na bazaru jen po motorkách s ABS.
Je to všechno o penězích.Pokud na tento koníček nemáš dost, a budeš muset dělat kompromisy.Ve stylu - tahle se mi sice moc nelíbí,ale mám na ni.Tak to je lepší nechat tuhle motoristickou touhu a sen raději spát.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co byste vybrali vy na mém místě? 1. moto, 30 let, mozek
KubaLC8 píše: Jsem rad, ze daleko vic lidi se nas tu shodlo na tom, ze je to s ABS lepsi. A je to lepsi.
Ona je otázka, co je lepší a horší. Patřím ke generaci, která se učila řídit hloupá auta a motorky a tak jsme se museli naučit se poradit si s tím. Když vezmu například dnešní auta s asistenty brždění, do kopce, z kopce, do zatáčky, ze zatáčky, za světla, za tmy..... , tak si myslím, že dnešní řidič toho může umět málo, protože co neumí, zachrání nějaký asistent. No a to si myslím, že dobře není. Pak opravdu může nastat porucha "asistentů" nebo vozidlo ne až tak chytré a na průser je zaděláno.
A teď to tu schytám od kyberlidí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co byste vybrali vy na mém místě? 1. moto, 30 let, mozek
(reakce na) Co byste vybrali vy na mém místě? 1. moto, 30 let, mozek
Naposledy editováno 24.12.2015 19:31:45
Nasiel som si 3 kusy, ktore splnali financny limit (nechcel som davat vela penazi za nieco, cim som si nebol isty ci ma bude bavit). Hned druhy stroj som v ten den kupil. Hornet 600, rv 2005, cena bola 2800eur. Nejazdil som na inej motorke, takze neviem porovnat, ale pre mna ako pre zaciatocnika je to idealny stroj. Je rychly (clovek ma "zavodny" pocit, da sa na nom absolvovat v pohode 300km vylet vo dvojici a pri troche odvahy aj dlhsi...ja osobne som bol s priatelkou na nom v Rumunsku).
Takze ako prvy stroj hodnotim tento vyber ako stastny. Je to taky univerzalny stroj. Na sebe teraz vidim, ze vsetci maju vlastne pravdu = kazdy odporuca stroj, ktory je jemu blizky. Preto si kup to, co sa ti paci, aj tak az po roku na prvej moto zistis, "co vlastne chces" :)
ABS-bez ABS, nova-jazdena.....kup si taku motorku, ktora sa ti paci, na ktorej sa prvy rok,dva naucis zaklady a potom ju aj tak predas a kupis si "lepsiu". Ja napr. po roku chcem horneta predat a kupit nieco viac "cestovatelske"...som zistil, ze ma nebavia 100km vylety, radsej raz za cas vybehnem niekam dalej).
Vela stastia pri vybere...
1 reakcí na tento příspěvek Co byste vybrali vy na mém místě? 1. moto, 30 let, mozek
Mám Yamahu XJ-6tku a další moto hledám pouze s ABS a optimálně i trakcí - samozřejmě ne turistické ABS ale moto stylu Brutalky s ABSkama Bosch 9 atp
Určitě bych doporučil do začátku alespoň na chvilku nějakou sračku co nemá nic, časem zjistíš co chceš a alespoň uvidíš rozdíl v pocitu jízdy na jednom a druhém.
V realné krizové situaci se lekneš, proto je krizová a proto končí bouráním, kdyby ses nelek tak zastavíš normálně, tu svoji Haťapku taky zahryznu na kratší vzdálenosti než cokoliv s ABS, ale jenom na rovince se suchým asfaltem, a to ještě když si to "připravím", v zatáčce na mokru bych nechtěl naostro brzdit s čímkoliv bez ABS....
(reakce na) Co byste vybrali vy na mém místě? 1. moto, 30 let, mozek
Defcon95 píše: K asistentům, přirovnal bych to k autu, začal sem v 18ti na Fábce HTP (2003) takže největší bomba je tak Fuel Gauge Assistant a Speed Display Assistant, každopádně aktuálně jezdím 2015 Passatem v automatu a je to prostě jinde, ten pocit, že jenom kvákám nohou po jednom pedálu a dál to neřeším, ten pocit, že když se někam podívám jak píča tak Front Assist to sám zastaví místo toho aby se mi z toho stala hromádka dílů za mega...
Mám Yamahu XJ-6tku a další moto hledám pouze s ABS a optimálně i trakcí - samozřejmě ne turistické ABS ale moto stylu Brutalky s ABSkama Bosch 9 atp
Určitě bych doporučil do začátku alespoň na chvilku nějakou sračku co nemá nic, časem zjistíš co chceš a alespoň uvidíš rozdíl v pocitu jízdy na jednom a druhém.
V realné krizové situaci se lekneš, proto je krizová a proto končí bouráním, kdyby ses nelek tak zastavíš normálně, tu svoji Haťapku taky zahryznu na kratší vzdálenosti než cokoliv s ABS, ale jenom na rovince se suchým asfaltem, a to ještě když si to "připravím", v zatáčce na mokru bych nechtěl naostro brzdit s čímkoliv bez ABS....
jasný
ale hatapka už měla ABS
Určitě dobrá věc pro civilní ježdění, ale není to samospasitelný.
A k tématu, zkus třeba CBF 600, na dálnici to chce kapotu, zároveň budeš mít trochu vykonu a solidní ergonomii.
díky za podnětné odpovědi a diskuzi, po průzkumu trhu apod. padlo tedy rozhodnutí:
- ABS rozhodně ANO (zkoušet limit moto mi přijde rozumnější přes kopance do brzdy než přes pád na zem).
- Jestli nová či použitá, prošel jsem inzeráty a se slzou v oku zavzpomínal na výběr auta před lety, takže NOVÁ. (zajímavé je, že všechny motorky jsou padlé ze stojánku v garáži nebo na křižovatce :)) A když takový pád dokáže urvat stupačku, co teprve pád při jízdě! Karel Čížek rozhodnutí pouze podpořil).
- Konkrétní moto uvidím v červnu jaký bude výhled peněz, při horším výhledu Duke 390, při lepším MT07.
Díky,
Honza
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm 390 2015 křivé kolo KTM Duke 390 | Vendyys | 8 | 17.4.2024 v 15:28 _Michal |
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 | Boris92 | 3 | 18.2.2024 v 11:45 Vajstík |
KTM 390 Duke 2017 vytočí brzo vysok... KTM Duke 390 | Dukař | 2 | 5.8.2023 v 09:54 MAJK_TORTELINA |
Špatný olej a výplach motoru [1, 2, 3] KTM Duke 390 | CaptainBoycot | 67 | 5.7.2023 v 22:29 Ozzy_ |
KTM Duke 390 - olej KTM Duke 390 | Dejv101 | 2 | 24.6.2023 v 20:40 Matess727x |