bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová osa krku řízení
7.12.2015 v 20:38
Hoj, zavodníc chtěl bych se zeptat předělávám ER6n na supertwin, koupil jsem vidle z ZX6r 2005 a samozřejmě mají jinou osu krku řízení než původní takže to musím nějak upravit aby to šlo uchytit do krku. Nová osa je asi o 7 mm kratší než původní z ER. Takže jsem už něco četl o této problematice kde radí vyměnit osy. Takže jsem na to koukal jelikož er6 má ocelovou osu dutou tenkostěnnou s větším průměrem než je osa z ZX6r tak není možné osy vyměnit. Tak jediné co mě napadá je udělat novou. Ale netuším z jakého materiálu taková osa se dělá na brýlích ZX6r je osa z nějaké slitiny hlinku. Nevíte náhodou z jakého materiálu se dělá taková osa a náhodou jaké úchylky rozměru použít na průměr osy v místě vlisování do brýlí a v místě kde jsou nasazeny ložiska. Nebo neznáte někoho kdo už to dělal nebo dělá to ? Dik moc za jakoukoliv radu

1 reakcí na tento příspěvek Nová osa krku řízení

7.12.2015 v 20:48 | Nahoru | #1
Osa u zx6r z hliníku?

(reakce na) Nová osa krku řízení

7.12.2015 v 21:10 | Nahoru | #2
Rebel83> No nevím zadalo se mi nemusí to byt pravda je to jenom můj názor, usoudil jsem podle toho že má mnohem větší tloušťku stěny než ocelová osa z er6 a má trošku jinou barvu než hlinkové brýle. Ale to jsem si myslel že je zapřičiněno jinou slitinou než jsou brýle.

2 reakcí na tento příspěvek Nová osa krku řízení

7.12.2015 v 21:40 | Nahoru | #3
Čau závodníku, z čeho jsou spodní brýle? Není to ocel? a přivařená trubka osy ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová osa krku řízení

7.12.2015 v 22:50 | Nahoru | #4

kuzmič píše: Čau závodníku, z čeho jsou spodní brýle? Není to ocel? a přivařená trubka osy ??



Ocelový spodní brejle ? Většinou je to slitina hliníku a osa je tam nalisovaná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 03:36 | Nahoru | #5

Thoms píše: Ocelový spodní brejle ? Většinou je to slitina hliníku a osa je tam nalisovaná...



levny rozpoctovy motorky maji casto spodni bryle jako ocelovej odlitek (vykovek?) a osa je tam pomerne casto privarena - ma to tak treba firestorm...

delali jsme ted se stevem bryle na jeho storma a delalo se oboji duralove - teda abych byl korektni kombinace certal/ergal....

Nalepka: klidne bych tu osu udelal z lepsi alu slitiny EN AW 7xxx - treba vyse zmineny certal nebo ergal. samo s nejakym rozumnym zesilenim steny.
druha moznost je ji udelat ocelovou - to jsem vzdycky delal z nejake lepsi oceli - tusim ze naposled jsem v dilne nasel kousek 11600 tak jsem to udelal z nej....

Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 06:34 | Nahoru | #6
tohle bych asi řešil jinak než trápením s novou osou, chvilka hledání link:

Triple Clamps:
These are the things that connect the fork/wheel assembly to the rest of the bike through the frame. There is an upper triple clamp that you connect your handlebars/clip-ons to, along with a lower triple clamp that has a rod attached to it that fits in the frame- both of these have bearings installed that allow them to be rotated for steering. Because the forks you will be using will be a different size/type of fork, new triples must be used to accommodate the different sized tubes.

All combinations of the triples listed should work together in terms of fork offset/location

Upper Triples
Z1000
Average Price: $100
Usable Years: All
Upper Clamp Diameter: 50mm
Handlebars: Allows stock use for 12-15 650s
Recommended Fork: 636 or ZX10R
Difficulty to Find: Medium-High
-Small cutting required for 12-15 650s to allow full rotation between steering stops(Refer to Kojiiro's build guide, post 3)

Versys 650
Average Price: $100
Usable Years: All
Upper Clamp Diameter: 50mm
Handlebars: Must use clip-ons (12-15 650s: Must use clip-on risers)
Recommended Fork: 636 or ZX10R
Difficulty to Find: High

636
Average Price: $75
Usable Years: 03-08
Upper Clamp Diameter: 50mm
Handlebars: Must use clip-ons (12-15 650s: Must use clip-on risers)
Recommended Fork: 636 or ZX10R
Difficulty to Find: Low

ZX10R
Average Price: $75
Usable Years: 04-10
Upper Clamp Diameter: 50mm
Handlebars: Must use clip-ons (12-15 650s: Must use clip-on risers)
Recommended Fork: 636 or ZX10R
Difficulty to Find: Medium-Low

Lower Triples
Z1000
Average Price: $200
Usable Years: 03-06 (Other years possible, but not confirmed)
Lower Clamp Diameter: 52mm
Steering Stops: Match stock, no welding required
Recommended Fork: 636
Difficulty to Find: Medium-High

Versys 650
Average Price: $100
Usable Years: All
Lower Clamp Diameter: 52mm
Steering Stops: Match stock, no welding required
Recommended Fork: 636 or ZX10R
Difficulty to Find: High
-Can be milled out to 54mm (2mm larger) clamp diameter to be used with ZX10R forks

636
Average Price: $50
Usable Years: 03-04
Lower Clamp Diameter: 52mm
Steering Stops: Does not match stock, welding required if wanted
Recommended Fork: 636
Difficulty to Find: Low
-Cannot use 05+ as the steering stem is .5" too short (7" vs. the 7.5" required)

ZX10R
Average Price: $40
Usable Years: 04-10
Lower Clamp Diameter: 54mm
Steering Stops: Does not match stock, welding required if wanted
Recommended Fork: ZX10R
Difficulty to Find: Medium-Low
-Steering stem must be pressed out and a 650's stem pressed in to fit

Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 07:29 | Nahoru | #7
Teď jsem dával jiný vidle na KLR.Osu mi vytočil soustružník s klasickýho automatovýho Duralu.Číslo bych snad někde našel...
A předtím jsem to nechal dělat z nějaké houževnaté oceli.Bylo to osa do něčeho.Taky to fungovalo.

Naposledy editováno 08.12.2015 07:30:48

1 reakcí na tento příspěvek Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 07:43 | Nahoru | #8
Anti: automatovka - EN AW 2007 - delam z toho vetsinu obyc veci, ale na tu osu jsem vzal radeji lepsi... ikdyz si myslim ze tam staci v podstate cokoliv.

(reakce na) Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 14:38 | Nahoru | #9
assassin> Jo,to je ono.Vyžádal si to soustružník,tak jsem mu do toho nekecal.Když nad tím člověk přemýšlí,tak je tam namáhání hlavně na střih.

(reakce na) Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 14:55 | Nahoru | #10
kuzmič> Spodní brýle z ZX6r jsou hlinkové.Chtěl jsem nejdřív to vyřešit tak že vynám osu z brýli ZX6r a dám tam tu z ER ale ER6 má větší průměr osy než ZX6r a proto tam nejde nalisovat ta osa z ER6 do ZX6r brýli tak jsem to myslel :) a protože osa ER6 je dutý a mám malou tlouštku stěny nejde ani zmenšít ten průměr toho konce té osy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová osa krku řízení

8.12.2015 v 15:40 | Nahoru | #11
assassin> Jo paráda kouknu na net a na ty materiály kde by se to dalo zaplašit. Tloušťku osy udělám podle origo osy z ZX6r a přidám tam nějaké 2- 3 mm na tloušťce stěny.Ale co by mě ještě zajímalo pro to lisování té osy do těch brýlí se používá nějaký přípravek na to aby osa byla rovně nalisována do těch brýlí? Nebo se to samo vycentruje ?

(reakce na) Nová osa krku řízení

10.12.2015 v 11:58 | Nahoru | #12
NalEpKa> Ta osa je v brýlích s lehkým přesahem,ale hlavně v rovné díře.Pokud není člověk antitalent a má k dispozici alespoň lis,stačí osu nasadit a opatrně nalisovat.Pokud není někde bota,srovná se to samo.

Nová osa krku řízení

10.12.2015 v 12:12 | Nahoru | #13
Nebo si prvnich par mm udelat s rozumnou toleranci aby to slo suvne a zbytek dolisovat...

Nová osa krku řízení

11.12.2015 v 18:16 | Nahoru | #14
Ahoj ted jesm to řesil take na vtr davam předek z gsxr 750 stacil lis akorad me to protlačil obracene tak pochroumal diru tak se to hodi na frezu projede to a udela podle toho osu a bude to ok nic na tom neni ale bez lisu to nepujde a gsxro ma osu take z nečeho lehciho ale kamarad soustruzik řekl že to udela zelezne a ze staci standard tak jsem dal na nej

Nová osa krku řízení

11.12.2015 v 22:45 | Nahoru | #15
vesměs souhlas s Assasinem. Na zx-6r jsou spodní brýle určitě hliníkové, takže původní osu vylisovat ven, vytočit novou z ENAW 6XXX nebo lépe ENAW 7050 (certal), nalisovat a spodek zavařit.

1 reakcí na tento příspěvek Nová osa krku řízení

12.12.2015 v 19:41 | Nahoru | #16
Rutan: ten svar asi ani neni k nicemu - vypadnout to v podstate nemuze a nalisovany je to spis z duvodu aby tam nevznikla vule...

Nová osa krku řízení

12.12.2015 v 19:53 | Nahoru | #17
Bývá tam pojistný kroužek.Soustružník mi poslední osu trochu dodrbal a neudělal drážku.Tak jsem přemýšlel o sváru.Ale když jsem na čuměl a šrotoval v hlavě,nenapadla mě situace kdy by ta osa z dolních brýlí vypadla.Když je to celý sešroubovaný tlumičema,nemůže se to hnout.

Nová osa krku řízení

12.12.2015 v 20:27 | Nahoru | #18
anti: presne tak, je to tam nalisovane - ty stevovo bryle jsem nakonec delal presah 0,01-0,02 a lisoval to v opravdu velkym soustruhu konikem a slo to fest - takovej spoj se uvolnit nemuze, krom toho za loziskama je matka a kontramatka, zatim horni bryle a pak znova matka.... tzn by musely upadnout ta horni matka (stane se) ale pak i horni bryle a ty dve matky... to mi prijde uplne nemozna zalezitost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová osa krku řízení

12.12.2015 v 20:32 | Nahoru | #19
assassin> já bych to přivařil. ostatně i sériové osy jsou k ocelovým brýlím dole přivařené. není to nic proti ničemu:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová osa krku řízení

12.12.2015 v 20:36 | Nahoru | #20

RUTAN píše: assassin> já bych to přivařil. ostatně i sériové osy jsou k ocelovým brýlím dole přivařené. není to nic proti ničemu:)



proc ne, ja se ale nejak alu svaru bojim to uz bych radsi ty bryl doplnil o svernej spoj se sroubem i na ose

(reakce na) Nová osa krku řízení

13.12.2015 v 09:50 | Nahoru | #21
assassin> jsi strašně mechanický:) dej prostor hrubé síle a surovým způsobům!:)

Nová osa krku řízení

13.12.2015 v 11:29 | Nahoru | #22
Hliník jak tu píšou kluci, pokud by si chtěl ocelovou, můžu doporučit 15 142, prodává se i ve zlepšeným stavu na nějakých 1000-1200 MPa. Pokud by sis nebyl jistý spojením nalisováním, přesah 1-2 stovky jak tu zaznělo je dostačující, určitě by kromě svaření šlo spoj zalepit Loctitem, tam rozthodně použít odmašťovač, aktivátor, zahřát a nalisovat, nejlepší na tyhle účely je 638. Prováděli jsme v práci testy a v různých způsobech technologie aplikace stejného lepidla jsou opravdu obrovské rozdíly

Edit: ještě mě napadla nerez 17 041, taky slušnej materiál a nepotřebuje povrchovou úpravu jako 15 142

Naposledy editováno 13.12.2015 11:38:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N Scavvy 22 28.12.2023 v 19:22 Dominator1
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N DixonXarto 13 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N Sammm7899 6 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist