Dneska mlaďas vyrazil z vedlejší a úplně mě přehlíd, takže se mi rozjel přímo do zadních dveří. Zadní dveře na výměnu, trochu promáčklý práh a odřený lem blatníku.. Mám 13 let starou pixlu (Focus I kombi) a jde mi o to, jestli se dá předem odhadnout, zda se mi vyplatí dostat peníze na ruku rozpočtem a nebo to mám rovnou hodit do smluvního servisu. Opravovat to v každým případě budu, takhle s tím jezdit nechci a to auto je jinak v super stavu po mechanické i vzhledové stránce.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
já se v tomhle teda nevyznám - takže když sem poškozenej (nezaviněnej), tak si můžu určit způsob likvidace škody?
edit:
k té totálce: na muj dotaz proč to nejde, mi řekli, že cena nových origo ND by musela dosáhnout 80% tabulkový hodnoty auta, já sem se vyškrabal na 60 škoda, to by bylo výhodný jako rozpočet.
Naposledy editováno 25.11.2015 09:50:21
1 reakcí na tento příspěvek Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
1 reakcí na tento příspěvek Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
Samo že to půjčovné nesmí být min. 2x předražený od nehodovek, tam pak můžou nastat případy jak píšeš.
Darmah píše: Kubal: Záleží od koho si to náhradní auto vezmeš. Na náhradní auto po dobu opravy máš z povinného ručení nárok. ( zmenšení tzv. majetkové újmy ).
Samo že to půjčovné nesmí být min. 2x předražený od nehodovek, tam pak můžou nastat případy jak píšeš.
Sorry.
Naposledy editováno 25.11.2015 12:57:28
2 reakcí na tento příspěvek Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
Co bude lepší, těžko říct. Možná i servis. Většina servisů se s likvidátorama zná a dokáží z něj vytáhnout víc peněz, protože pojišťovna je pro ně zlatý důl. Mnozí pak s likvidátorama mají dohodu, že to likvidátor nadhodnotí, zákazník moc nedoplácí a o nadhodnocenou částku se likvidátor šábne se servisem na půl a oškubou pojišťovnu. Dokonce několik zákazníků říkalo, že si likvidátor za dobrou likvidaci sám řekl o všimné.
Je to smutné, ale před 10 lety běžná praxe a nedělám si iluze, že je to teď o moc lepší.
fidlimydli píše: .. Profinancovala by Ti totiž uvedení vozidla ne do původního, ale lepšího stavu. Zbytek si zacvakáš ze svého. Že jsi to nezpůsobil, nikoho nezajímá....
Tohle pojišťovny zkouší, ale stačí se bránit. ..
Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarované vozidla,vozidla byťbyť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota
vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla.
... že zhodnocení poškozeného automobilu opravou je zvýšením jeho obvyklé tržní hodnoty, nikoliv tzv. technickým zhodnocením či zvýšením technické hodnoty. Technická hodnota, tj., vyjádření technických vlastností věci je jinou kategorií než obvyklá tržní cena a z výše jedné hodnoty nelze automaticky odvozovat výši hodnoty druhé. Okresní soud obdobně konstatoval, že není
možné po poškozeném požadovat, aby doplácel na nehodu, pokud opravou vozu, který by jinak poškozený nemohl v důsledku zavinění jiného užívat, nedošlo ke zcela zjevnému přínosu pro poškozeného.
Za mě rozpočet a případné totálky se neboj. Doporučuju ještě před schůzkou s likvidátorem sjet do nejbližšího autorizovaného Fordu a nechat si od nich spočítat opravu, budeš mít v ruce něco, čím můžeš argumentovat při odhadu škody.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
Jo a u rozpočtu bacha. Kalkuluje se s cenou 250 Kč bez DPH/hod. Obvyklá taxa opraven je cca 500.
Naposledy editováno 25.11.2015 19:04:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
To technik od pojišťovny bude kalkulovat v AUDATEXu se smluvní hodinovkou (mechanická, karosářská, lakýrnická) ve smluvním servisu. Z toho pak vyvodí náklady na opravu a rozhodne opravovatúneopravovat. Odhad ceny zze servisu je k ničemu. Pokud bude souhlasit s rozpočtem dostane oněch cca 250/ hod. Navíšení je pak možné jen oproti faktuře za opravu vozidla a je to na dlohý dohady. Do toho bych se nepouštěl. Rozpočet á smysl pro někoho kdo dá díly z vrakáče a "opraví" si sám svépomocí. Ale tady to bude totálka. Dostane tak 15 000 a zbyde mu auto. Nebo bude chtít obecnou cenu a auto se pošle do aukce. Dražitel přijede pro auto za vydraženou sumu a pojišťovna doplatí rozdíl do obecné ceny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava rozpočtem nebo smluvní servis?
fidlimydli píše: To, že Ti pojišťovna proplatí nový díl a Ty si seženeš jetý ani neuvažuj. Dělal jsem v servisu. Pojišťovna Ti tabulkově spočítá amortizaci auta a podle toho Ti proplatí procentuálně jen část opravy novými díly ať jsi v servisu, nebo doma. Profinancovala by Ti totiž uvedení vozidla ne do původního, ale lepšího stavu. Zbytek si zacvakáš ze svého. Že jsi to nezpůsobil, nikoho nezajímá..
ne, ne, ne, ne a ne. Nesmysl. Pojistovna zaplati novy dily a fertig. Zadna amortizace nepripada v uvahu. Nabourany auto opravou prece nezhodnocujes ani opravou novyma dilama . Chce se nedat.
S.h.I.t. píše: ne, ne, ne, ne a ne. Nesmysl. Pojistovna zaplati novy dily a fertig. Zadna amortizace nepripada v uvahu. Nabourany auto opravou prece nezhodnocujes ani opravou novyma dilama . Chce se nedat.
Tak tak, výš uvedené věci o amortizaci atd. pojišťovny jen zkouší. Existuje přímo na to "zhodnocení" i judikatura, která je dost konkrétní. Ale odkaz psát nebudu, ať se taky trochu snažíte, ale stačí se nedat a výsledek je hned jinej. Mě osobně jako zákazníka jejich nějaké tabulky a audatex fakt nemusí zajímat. Já chci vozidlo, které bude ve stavu, jak před nehodou. Tečka.
Novy dvere u Forda - jenom holej plech je pres 18tis.
Pokud by se mi z nich tedy podarilo dostat jenom cenu za ty original dvere, tak uz je to v cajku.