romeon> Bohužel, dnešní baterky, klidně mohou být po dvou letech na odpis, některé se vysypou i dřív. A ta nabíječka z lidlu je tak "chytrá", až je blbá jak pucštok - silně podvybitou baterku vyhodnotí jako šestivoltovou a spadla klec. Fakt je třeba mít v záloze klasickou, hlavně, pokud je to běžná na autobaterky, je třeba omezit nabíjecí proud - nejsnáze sériově vřazenou žárovkou. Proud musí být cca 1/10 kapacity baterky, ne více. A AGM, nebo gelovou baterku nenabíjet na víc, jak 14.2V, aby se nepoškodila plynováním. Není-li "blbá" nabíječka (tj. jen trafo a usměrňovač) po ruce, pak jedině použít ten výše popsaný fígl s paralelním připojením pomocné baterky - může to klidně být baterka namontovaná v autě, není třeba ji odpojovat, natož vyndavat. Jak "yňtelygenťňý" ládovačka nastartuje 12V nabíjecí režim, tak po pár minutách pomocnou baterku odpojit. To orientační změření kapacity, jak popsal sered, také nebude od věci, ovšem to ukáže jen "momentální" kapacitu baterky, kor těsně po nabití, ale už nezjistí, zda baterka tuto kapacitu udrží - a to bude zřejmě v tomto případě problém. Pak jedině, pokud čerstvě nabitá baterka motorku natočí, nechat ji stát týden a pokud pak už nebudeš štonc nastartovat, tak neudrží kapacitu (zvýšené samovybíjení) a je na vyhození.