nejdřív vám představím mojí situaci. Jsem student na vejšce v Praze, auto to potřebuji tak zhruba jednou za 14 dní. Doma (vesnička na jižnim Plzeňsku) vždy mám nějaké auto k dispozici, ale to je asi irelevantní.
Právě kvůli té občasné potřebě přemýšlím o car sharingu.
Zaujalo mě autonapul .
Využíval bych tarif "jezdím málo" - kilometr 5,70kč a hodinová sazba 12kč. Palivo je v té ceně započítáno. Přijde mi to jako skvělá cena, když si člověk uvědomí, že mu odpadají všechny starosti s vlastněním vozidla a normální provoz ho stojí cca 3kč na kilometr.
Máte s tím zkušenost? Popř. jakou firmu byste doporučili?
Boban.
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
3 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
A to se vyplatí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
FiZzeR píše: Ať to počítám jak to počítám, tak kdybych to používal jen k jezdění na víkendy "domů", tak mě to v tarifu "jezdím hodně" a verzi "budget" (Schade Městochod) vyjde na cca osmičku měsíčně A to nepočítám variantu, že mě někdo s rezervací předběhne a nepočítám náklady na vyzvednutí/přistavení auta nebo s možností, že si víkend prodloužím.
A to se vyplatí
tak to spočítej na jednou měsíčně
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
Drne, jo, spletl jsem se, hodinová sazba u "budgetu" je 16 Kč.
Tři koruny jsou možná trochu podhodnocené, vycházel jsem z toho, že základní cesťák je cca 4kč/km.
Fizzere, tak asi nejsi cílovka. :))
Auto bych nepoužíval na jízdu domů, tam mám výborné spojení vlakem - za 1,5 hodiny jsem doma a můžu po cestě koukat na film/číst si,... Skoro stejně rychle jako autem. Využíval bych to opravdu výjimečně (proto mi přijde sympatický, že se neplatí žádný paušální poplatek) na případy blbě dostupného MHD. Např. včera jsme jeli do rozvodny Řeporyje na tříhodinovou exkurzi. Od Prahy to je opravdu kousek, ale spojení tam je hrozně kostrbatý. Člověk musí hodně plánovat a potom jít několik km pěšky. Kdybych si auto půjčíl, zaplatím 20 x 5.7 + 4 x 16 = 178 kč. V autě bychom byli čtyři, zaplatili bychom každej pade a byli bychom happy.
Jako jo, je to asi pro lidi, kteří nechtějí mít starosti s vlastní a mají mikronájezd. To jsem přesně já.
Nesnažím se vás tu přesvědčit, spíš jsem se chtěl od vás dozvědět nějaký zkušenosti nebo tipy na podobné služby.
Přijde mi, že auto se tady u nás (a nejenom tu) bere hrozně jako nějakej sociální status. Jaký máš auto, takovej jsi a do takový spadáš sociální vrstvy. Přijde mi to jako hrozná blbost. Ve španělsku ve velkejch městech jsou auta obouchaný, oťukaný a nikdo to neřeší. Prostě to je dopravní prostředek, materiální věc, která má dopravit z A do B. Nic víc, nic míň.
Studuju energetiku na čvutu.
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
Provozování vozidla s sebou nese jisté fixní náklady (povinný ručení, technická, ztráta hodnoty vlivem stáří atd..) a tyto náklady nejsou někdy malé, zejména pokud se jedná o vozidlo kolem 3 let stáří (jako jsou tato sdílená).
Na to aby se mi tyto náklady rozpustily do najetých kilometrů na přijatelnou míru, musím mít solidní nájezd.
Jinak řečeno, pokud najedu za rok 10 km vyplatí se mi i taxík oproti vlastnímu autu.
A je na každým, aby zvážil kolik najede a co se mu vyplatí a co ne
Celá ta koncepce sdílení zní i celkem dobře(pominuli to posrané životní prostředí, které mi už díky masáži leze krkem), ale zajímaly by mě dvě věci-co v momentě, kdy auto budou chtít naráz dva a více lidí-navíc když se tato situace periodicky opakuje(jen 11aut na Prahu, zato 16 na Brno? ). Kolikrát v měsíci potřebuje člověk skočit do auta a někam zajet(mimo dosah MHD) - já často.
V Praze, Brně, Ostravě, možná ještě pár větších městech to použitelné řešení je, ale jinak to je podle mě k ničemu. Sry za OT.
Naposledy editováno 20.11.2015 13:51:13
3 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
Když mám auto, kdykoliv sednu a jedu.
Taxi už musím volat, čekat až přijede. Když potřebuji něco při práci na otočku koupit ve městě, než přijede taxi, jsem vlastním autem už doma. Ale taxi pořád dobrý. Sdílené auto už se vůbec nedá brát jako náhrada MHD jak píšeš. Sice Tě tu danou trasu doveze za rozumné peníze, ale pro to auto se musíš někam dostavit na druhou stranu města, a pak jej tam zase odevzdat. Čili výchozí a koncový bod máš vždy stejný. Pokud Ti jej někde přistaví, bude to zase za peníze a s časovou prodlevou.
Je to fajn věc, pokud potřebuješ jednou za čas někam dojet do větší vzdálenosti, aby se to vyplatilo proti Taxíku a do menší vzdálenosti, aby to nebyl propastný rozdíl s ČD.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
_monty píše: S provozem auta sem rozhodne pod 3 kc/km se vsim..nekde sem to tu snad i pocital..ale v praze je vlastnictvi auta pri mikronajezdu spis pritez..
Pocitej znovu a lépe, to co pises je blbost - nebo máme oba jinou představu co počítat do provozu auta (ztrátu hodnoty, servis, spotrebak, pojistky, paliva a maziva...)
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
Nene, nejsem z Babylonu, dokonce nejsem ani z okolí (pokud se nepletu, tak je u Domažlic). Nechtěl jsem si dávat skutečný místo bydliště a Babylon mi přišel, že se k Bobanovi docela hodí. :))
Fockewulf> Ten můj předchozí příspěvek přece neimplikuje, že nynější generace si radši koupí iPhone za 30k.
Jak jste zmínili, tak to má svoje omezení. Pořád si ale myslím, že pro určité případy jako jsem třeba já, to má víc výhod než nevýhod.
Zapomněl jsem poznamenat, že také hodně cestuji. Např. příští rok budu víceméně celou dobu v tahu.
Naposledy editováno 20.11.2015 14:40:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
A taky běh je pro lidský organismus z hlediska kardiovaskulárního velmi prospěšný..velké klouby tím sice trpí ale lidé jako ty je jistě rádi obětují aby je materiální statky neomezovaly v jejich duševním rozvoji
Naposledy editováno 20.11.2015 14:48:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
TomElefant750 píše: Pocitej znovu a lépe, to co pises je blbost - nebo máme oba jinou představu co počítat do provozu auta (ztrátu hodnoty, servis, spotrebak, pojistky, paliva a maziva...)
Čau, Tom
Znova uz se mi to moc pocitat nechce..tak nejak ve zkratce..kupni cena s pocatecnim sevisem 120000, vlastnim ho 3,5 roku / 95 kkm..planuju si ho nechat klidne dalsich 5 let - ztrata cca 10000 za rok..zere realny 4 litry..kazdejch 15 kkm vymenim olej s filtrem za 800, obcas i jinej filtr, jednou sem nechal stocit kotouce, zrepasoval trmeny a vymenil brzdovku - to vyslo na 2000, nechal sem vymenit silentbloky na predni naprave + geo za 1500, neplanovany opravy vysly na 5000, do gum sem za tu dobu dal 5000 a vydrzi mi dalsi cca 2 roky..nejblizsi velka investice budou cca za 20 kkm rozvody za 8000..povinny platim 2500/rok..nebudu prece vydelavat jenom na provoz auta ne?
1 reakcí na tento příspěvek Sdílení auta v Praze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sdílení auta v Praze
nemako píše: najel jsi 95 000km a za gumy,který ti vydrží ještě dva roky jsi dal 5000? taky chci takový gumy
No kupoval sem zanovni s 8 mm za 2500 sadu..conti a goodyear..jedna sada byla i s peknejma plechama..