2 reakcí na tento příspěvek Test brzdné dráhy motocyklu vs ostatní vozidla...
Jde jenom v podstatě o velikost brzdné plochy a tlaku na ní. Motorka prakticky brzdí jenom přední a trochu zadní. Při aktivním bzdění (na doraz) už zadní nemá smysl protože celé těžiště se posune dopředu a na zadní není tlak. A takže extrémní tlak ale na malou plochu (přední guma).
Auto 4 široké gumy s více méně rozprostřeným zatížením + ( vzduchový odpor auta několikrát větší).
Někdo může namítat že auto má větší energii (díky hmotnosti). To je pravda, ale brzdný účinek to více něž vyrovnává.
Proto už jsem na to narážel v pátek. Že porovnávají kraviny. Když chtějí porovnávat tak stejné kategorie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test brzdné dráhy motocyklu vs ostatní vozidla...
Sali28 píše: Jde jenom v podstatě o velikost brzdné plochy a tlaku na ní. Motorka prakticky brzdí jenom přední a trochu zadní.
K tomu aby záleželo na adhezi přední gumy na motorce by jsi se musel dostat na její limit, což se při správném brzdění nedostaneš. Za limit se považuje 12% prokluz...
Sali28 píše:
Při aktivním bzdění (na doraz) už zadní nemá smysl protože celé těžiště se posune dopředu a na zadní není tlak. A takže extrémní tlak ale na malou plochu (přední guma).
To ale na motorce můžeš ovlivnit několika faktory(vhodným těžištěm těla, nastavením tlumičů atd.)
Nehledě že na většině aut Ti zadek taky víceméně brzdí minimálně, auto pro zadní brzdy používá omezovač pokud ten omezovač nefunguje taháš zadní kola za sebou smykem.
Sali28 píše:
Auto 4 široké gumy s více méně rozprostřeným zatížením + ( vzduchový odpor auta několikrát větší).
Odpor vzduchu na motorce ve vysokých rychlostech podstatně ovlivníš pokud na motorce sedíš nebo jsi zalehnutý (samozřemě má auto větší odpor vzduchu ale taky mnohem větší kinetickou energii)
Každej kdo se pohybuje 250+ to potvrdí.
Sali28 píše:
Někdo může namítat že auto má větší energii (díky hmotnosti). To je pravda, ale brzdný účinek to více něž vyrovnává.
Auto má mnohem víc problémů při brzdění například velká hmotnost neodpružených hmot které při vyšších rychlostech snižují adhezi, s vyšší hmotností vzrůstají nároky na tlumení které musí splňovat určitý konfort a td.
Pokud bude přes svátky trochu čas nebylo by zas tak těžký napsat pod android apku
která bude logovat průběh brzdění na základě GPS a G-sensoru...
Naposledy editováno 19.11.2015 10:45:16