globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: samovolné vybíjení baterie
8.11.2015 v 17:58
Ahoj všichni,
máte někdo zkušenost se samovolným vybíjením baterky na Yamahaze XT 600E 3TB motor 2KF rv 1993?

Mám jí po delším stání - cca 2 měsíce uplně vybitou po předchozím plném nabytí.

Zjistil jsem ,že motorka při vypnutém zapalování a chcípáku žere 405 mikroAmpér (0.4 miliAmpery) měřeno na záporném vodiči .

Díky za reakce.


Naposledy editováno 08.11.2015 18:10:54
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek samovolné vybíjení baterie

22.12.2015 v 00:03 | Nahoru | #31
Mám tam tuhle baterku
http://www.cekl-esho...508-012-008--ytx9-bs

Podle specifikace má větší startovací proud než originál Yausa - ta má 120 Ah a tahle 135 Ah.

Vlastně celej problém na motorce je ten, že po delším stání, přesto ,že teď držim baterku na nabíječce jí nemůžu nastartovat.
Baterka tak 2x otočí s motorem a pak už začne cvakat relátko a baterka je mrtvá.
Pak se mi stalo, jsem to po opětovném nabytí natočil, motorka běžela chvilku na sytič a když jsem ho hned sundal, tak chcípla (to je logický,studenej motor) ,ale už jsem to po druhý nenastartoval -zase se to tak 2-3x protočí opět cvaká jen relátko.
Když to nechám chvilku běhat ze studenýho startu tak 3-4 min a pak to chcípnu, tak motorka pak točí normálně a startuje na drc.

Zkusim se podivat na tu elektriku.

Je tady mezi váma nějaká dobrá duše, co má srozumitelný el. schéma a schopná ho sem dát?

Díky za pomoc.

samovolné vybíjení baterie

22.12.2015 v 06:22 | Nahoru | #32
Těch 0,4 mA může být buď chyba měření multimetru, nebo je to nějakej svod na kostru - ne že by byl přímo proseklej kabel, ale stačí nějakej šmír na některým konektoru a pokud se v tom prachu drží vlhkost a sůl (třeba ze zimního posypu) tak to může vytvořit cestu pro proud, obvzlášť pokud je ustájená ve vlhkým prostředí. Starý konektory taky zoxidujou, uvolní se z toho různý oxidy mědi (takový to zelenavý zabarvení) a ty jsou vodivý - a když máš dvoupólovej konektor s + a -, tak to mezi nima může vytvořit částečně vodivý propojení. Takže u starý mašiny může být nějaký minimální odběr i když nic připojenýho není - část obvodů před spínačkou ap. je furt pod napětím. Nicméně, jak spočetli jiní, je to tak málo, že to baterii která je OK za dva měsíce nevybije. Pokud by ti to i tak vadilo, tak projít a vyčistit konektory, nebo prostě při delším stání odpojit - pól baterie - třeba u náklaďáků přimo býval hned u baterií odpojovač baterie.

(reakce na) samovolné vybíjení baterie

22.12.2015 v 06:54 | Nahoru | #33
mirazkolina_cz> Pokud jsou očištěný kontakty na baterii a ukostření na motorce a je v pořádku startér (případně, pokud je tvá mašina má?, dekompresory), tak takhle se chová baterie, která to má za sebou. Studenej motor nenatočí, protože už na něj nemá kapacitu, ale teplej start ještě zvládne. Co mám vysledovaný, tak baterie která je těsně před smrtí, je i po chvilkovým nabíjení větším proudem ještě schopná ještě dát teplej start, protože ten větší proud (i altík na mašině dává třeba 15-30 A) ji na chvilku oživí. Buď si baterku nech někým změřit pod zátěží (a hned budeš mít o jejím stavu jasno), nebo zkus nastartovat pomocí káblů z nějaký externí baterie (pokud budou startovací kabely mít pořádnej průřez a externí baterka bude OK a chytne to bez problémů i za studena, tak je na 99% chyba v baterce v mašině). Můžeš taky změřit napětí přímo na baterce při startu - pokud z nějakých 12,8 (100% stav baterie) -12,4 (75%) V před startem (baterie pod 12,2-12,0 V před startem je vybitá, nebo KO) během startu padne pod nějakých 10-9 V, tak je baterka v háji. Na tohle měření je lepší ručičkovej analogovej měřák, ale i digitální multimetr se dá použít, je to sice orientační, protože jednak má určitou prodlevu a ty čísílka se tam rychle mění a je problém je stihnout odečíst, ale pro orientační měření to stačí. A zároveň vidíš, pokud motor nenastartuje, jak rychle a kam se napětí po neúspěšným startu vrátí. Pokud se hned po krátkým neúspěšným startu nevrátí napětí na původní hodnotu, tak je baterka KO. Obyčejnej multimetr je dneska otázka 150-200,- vočí, takže ten se vyplatí mít a občas změřit i nabíjení - napětí při běžícím motoru.
Na 90% si připrav love na novou baterku, tady študium el. schématu nejspíš nic nezachrání.

samovolné vybíjení baterie

22.12.2015 v 08:34 | Nahoru | #34
Nic nehledej, nic neřeš. Mám dvě tyhle baterky, obě se chovají stejně jako ta tvoje. O obě jsem se staral, jak se má o baterku starat, pravidelně dobíjeny, nality v prodejně. Je to šmejd. Nebyly levný a už nikdy nic od varty nekoupím.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Liberec Motocentrum Kurt Lindner - ... [1, 2] Yamaha XT 600 E Fichtlař20 34 19.12.2023 v 16:30 kokokokoko
Seřízení ventilů yamaha xt 600E Yamaha XT 600 E Uhla 14 27.11.2023 v 12:19 Slávek-TDM
Nový výfuk gpr XT 600 E Yamaha XT 600 E skodas1 1 27.6.2023 v 21:40 Kohlstein
Štítek Yamaha XT 600 E sekáčmagor 13 10.2.2023 v 13:58 sekáčmagor


TOPlist