globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řazení u horneta
 
19.10.2015 v 14:16
Zdar lidi.
Předem upozorňuju, že jsem opravdu prolezl několik stránek fóra, jestli se o tématu už mluvilo, ale fakt jsem nic nenašel. Takže posměšné komentáře si kdyžtak nechte a prosím poraďte.

Jako několikaletý automobilista si pořád u motorky (Honda CB 600) nemůžu zvyknout na vyšší otáčky a tak do nekonečna řadím jako v autě s pocitem, že jedu úsporně. Že se s motorkou jezdí ve vyšších otáčkách vím, ale je to i zdravější pro spotřebu?
Je blbost jezdit 60km/h na pětku... stovkou už na šestku? Motor nezní namáhaně a řvát na celé město mě ani nebaví. Každopádně když jsem zkusil jezdit spíš na tu trojku, čtyřku, benzin mizel před očima.

Jaké je teda nejúspornější ježdění?


Naposledy editováno 19.10.2015 14:17:01
Předchozí
1 2
Následující

Řazení u horneta

23.10.2015 v 08:21 | Nahoru | #31
1, 3, v 45 za pet... To je slusnej oddil.

1 reakcí na tento příspěvek Řazení u horneta

23.10.2015 v 16:19 | Nahoru | #32
- co sa vzrusujete....
- je to niskootackovy motor s nisko polozenym krutakom

(reakce na) Řazení u horneta

23.10.2015 v 20:00 | Nahoru | #33
TomanPCM> A proto si ten motor zaslouží roztahovat pětku prakticky z volnoběhu?

Řazení u horneta

23.10.2015 v 22:24 | Nahoru | #34
Kolik ZR7 točí? 10-11? to je nízkootáčkovej motor z nízko položeným krouťákem, jako Ferrari

Řazení u horneta

24.10.2015 v 00:08 | Nahoru | #35
A kdo ti říkal že to musíš točit? Já si točím vklidu okolo těch 4000ot. běžně a když jedu na dlouhý výlet, tak mám klidně i v dědině zařazenou 6 a jedu 60kmh. Nicméně z bezpečnostních důvodů někdy podřazuju a točím víc, abych měl k dispozici výkon, člověk nikdy neví jestli nebude muset náhle zrychlit. Cestovní mám 5.3l.

Pokud chceš mít nízké provozní náklady, tak si kup F650GS, budeš mít o více než polovinu levnější pneu (koupíš Mitasky) a spotřebu nižší o 2l. V přepočtu snížíš náklady o 1,- Kč na km jenom za benzín a pneu a to nepočítám další drobnosti, takže s ročním nájezdem 10000km, jestli na motorce fakt jezdíš, to bude znát

A když obuješ enduro pneu, můžeš si sjet i z cesty

Naposledy editováno 24.10.2015 01:07:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

24.10.2015 v 00:22 | Nahoru | #36
..Roko..> Tak to mi vysvětli, nejsem kdoví jaký mechanik, ale karburátory na Hornetech a dalších jsou podtlakové, pochybuju že máš tak znatelně spotřebu na šestku když víc otevřeš škrtící klapku, to možná ještě s nějakým starým šoupátkovým karburátorem.

Řazení u horneta

24.10.2015 v 08:33 | Nahoru | #37
ja sem jezdil s Hornetem po Brne na 3/4 mimo 5/6 - prumerna spotreba na dojizdeni do prace (63km jedna cesta) 4.7l/100km. ovsem jakmile za to zacnes trochu tahat tak ses okamzite na 6l a pro Horneta pri ostrejsi jizde neni problem jezdit za 8l. Jak tady mluvi o te CB1300 tak jezdim za 6l at jezdim jakymkoliv stylem a porad na petku :)

(reakce na) Řazení u horneta

24.10.2015 v 20:30 | Nahoru | #38
ElFidel> Jezdil jsem teď Prahy do K. Varů a po 250km jsem takoval 13l... Jezdil jsem normálně, žádná střelba..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

25.10.2015 v 10:22 | Nahoru | #39
Mufiozo> právě, co se stane, když chceš ,aby se ti motor rozmotával na 6kvalt z nižších otáček? Chrrrst tam kýbl benzínu Já, když jsem horneta měl, jezdil jsem za 6,8 stabilně, žádná lechtačka. Štreka šla jet na pohodu kolem těch 5L a lítání co nešlo pod 8-9tisíc otáček, tak k 9L. Stejnej jev má i VTR, roztahovat motor z níkých otáček na full gas = kýbl benzínu a není problém při relativně klidné jízdě jít ke 9L. Když si hraješ se středním a pásmem a semtam tam vytáčíš do maxima otáček jezdíš do 8,5L a cestovní kochačka, minimum plynu nižší střední otáčky 6,3L

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

25.10.2015 v 17:46 | Nahoru | #40
..Roko..> Tak to schválně vyzkouším, ale podle mě se to tak nemůže chovat, to je jedna z věcí, které snad eliminujou podtlakové karburátory - benzín se nasává podle toho kolik si potřebuje natáhnout motor, a ne podle toho, kolik otočíš heftem.

(reakce na) Řazení u horneta

25.10.2015 v 19:17 | Nahoru | #41
Mufiozo> Pokud potřebuješ motor co nejrychleji rozpohybovat na rychlej převod, potřebuješ ho co nejvíc krmit. Plnej plyn = maximální přísun vzduchu, takže ti to vyžene šoupě na max, aby jsi tam dostal max benzínu, ale tím, jak je převod rychlej, dlouho trvá, než se rozhejbe. Stejně je to prasárna, 6kvalt skoro na všem co má 100koní a víc, jede teoreticky kolem 300km/h a chít po něm něaký zázraky akcelerace od kolem 80-100km/h je hřích i na sametovým řadovým 4válci. S 954kou co jsem měl se dalo krásně jezdit na 4ku 90km/h a bylo tam tuším kolem 4000otáček, ten kvalt končil někde u 240ti tacho, jinej jsem prakticky nepotřeboval, když jsi nechtěl vyloženě letět

Řazení u horneta

25.10.2015 v 19:27 | Nahoru | #42
Akorát že pokud motor má nízký otáčky a ty mu přidáš plnej plyn, tak šoupě se ti nevysune uplně nahoru, protože má motor malej podtak.. Postupným zvyšováním otáček vzrůstá i podtlak a šoupátka se vysouvají výš... To neplatí u motorů kde nejsou podtlakově řízeny karburátory, ale klasika lankem...

Řazení u horneta

25.10.2015 v 19:54 | Nahoru | #43
špatně jsem to napsal, na max. vůčí plně otevřené klapce a podtlaku motoru, každopádně potřebuješ spoustu paliva motor rozpohybovat. Proto je úspornější roztahovat motor v otáčkách a kvaltem, kde už nemá problém s dynamikou

Řazení u horneta

25.10.2015 v 20:05 | Nahoru | #44
jo to je jasné

Řazení u horneta

26.10.2015 v 15:51 | Nahoru | #45
Šestkovýho Horneta mám taky a když se zrovna nekochám (to jen málokdy), točim to 8 až 12 tisíc aby to za to stálo. Ale že bych se nějak ohlížel na spotřebu je úplná kravina - cena za tu větší spotřebu je, v porovnání s cenou za dobrý gumy, olej, filtry, brzdy, pojištění, celkový opotřebení stroje a občas taky prodřený hadry, úplně zanedbatelná. Spotřebu budu řešit jen když se přesunuju z bodu A do bodu B, tam si pořídim stopětadvácu a bude. Ale na mašině typu Hornet jezdim abych si to maximálně užil !

Řazení u horneta

27.10.2015 v 12:23 | Nahoru | #46
kup si scootera, protože z intra z Tebe citim, že motorky pro Tebe nejsou

Řazení u horneta

28.10.2015 v 00:01 | Nahoru | #47
Zásadní omyl poměrně velký skupiny řidičů je názor "čím nížší otáčky, tím nižší spotřeba. Na spotřebu má vliv hodně faktorů, hlavně krouťák a výkon motoru. Křivka spotřeby zvyšujícími otáčkami od volnoběhu klesá až do otáček kdy je vzhledem k výkonu a krouťáku spotřeba nejnižší, pak začíná realtivně strmě stoupat. Velkej vliv má taky plynulost jízdy, pokud často brzdím a tahám za heft, jde spotřeba logicky nahoru.

Je otázka, jestli u motorky řešit spotřebu, když se jedná čistě o emotivní dopravní prostředek. Osobně jí eviduju jen kvůli sledování motoru, pokud se rapidně zvýší, je potřeba hledat příčinu.

1 reakcí na tento příspěvek Řazení u horneta

28.10.2015 v 16:26 | Nahoru | #48
No hlavně největší vliv na spotřebu mají brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

28.10.2015 v 17:55 | Nahoru | #49

ElFidel píše: No hlavně největší vliv na spotřebu mají brzdy.



plyn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

28.10.2015 v 20:36 | Nahoru | #50

Danielos píše: plyn



Brzdy. Čím méně se brzdí, tím plynulejší a ekonomičtější je jízda... Říkali to v Autosalonu.

(reakce na) Řazení u horneta

29.10.2015 v 11:31 | Nahoru | #51

ElFidel píše: Brzdy. Čím méně se brzdí, tím plynulejší a ekonomičtější je jízda... Říkali to v Autosalonu.



Ono to je naopak - čím méně plynuješ tím méně brzdíš

Jinak to je jedno s druhým a ne jen plyn či brzdy.

Řazení u horneta

2.11.2015 v 08:54 | Nahoru | #52
Nevím jak to je řešené na hornetu ty karbece, ale na autě jsem tam měl membránu, která byla přes pružinku na klapu a při rychlejším otevření to pomoci ní přímo vstříklo extra dávku paliva navíc

1 reakcí na tento příspěvek Řazení u horneta

2.11.2015 v 17:47 | Nahoru | #53
Největší vliv na spotřebu má jezdec - 120ti kilová hora sádla co jí mašina musí zbytečně furt dokola urychlovat a zase zpomalovat a navíc co furt tahá za plyn a hned to zase rve na brzdy.
Přestaňte řešit spotřebu u mašin, páč je to blbost, a začněte radši zase řešit textil versus kůže........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

2.11.2015 v 18:01 | Nahoru | #54
voux> rozhodně kůže máš menší aerodynamický odpor a motorka potom tolik nažere

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení u horneta

6.11.2015 v 18:04 | Nahoru | #55
kubacech> Motorka samotná pak sice tolik nežere, ale aby kůže měla ten správně malej aééérodynamitickej odpor, tak jí musíš pořádně mastit a leštit. No a to ti pak zase děsně rostě spotřeba mazacího tuku a hadrů na rozleštění. Je to začarovanej kruh a není z něho úniku. Jsme v pasti !

(reakce na) Řazení u horneta

6.11.2015 v 19:08 | Nahoru | #56
voux> ale je Můžeš jezdit zcela nahý Jen nepadat

Řazení u horneta

6.11.2015 v 19:43 | Nahoru | #57
Já tomu tedy moc nerozumím , ale pokud zakladatel řeší spotřebu , tak ať se vyprdne na motorku , a koupí si skůtra. Motorka je zábava , koníček , a u toho nebudu řešit , že jsem projezdil o 2 litry více .
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist