bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Ahoj, sotva končí sezona, začínám se pomalu poohlížet po nástupci mojí XJ 600. Jsem rozhodnutý pro jednoválec. Chci něco jednoduchého, univerzálního a hlavně levného, co se týče provozu a servisních nákladů s potenciálem cestování a ježdění i třeba mimo cesty, na čem bych si toho hodně mohl udělat sám. Napřed jsem se poohlížel po DR 650, XT 600, XT 600Z, KLR 650 atd. Teď mi ale padlo do oka BMW F 650 GS Dakar, což je asi ve všech ohledech (bohužel i cenou) někde jinde než ty předchozí. Nevím ale, jak moc jde dohromady s mými požadavky na levný provoz a servis. Co jsem se dočetl, tak Dakar by měl být minimálně stejně spolehlivý jako ty ostatní. Můj dotaz tedy zní:
V čem konkrétně může být servis a provoz Dakaru dražší než u ostatních? Co se reálně může stát, aby mě to vyšlo výrazněji dráž než u ostatních? Co si na cestě na rozdíl od ostatních neopravím sám? Třeba podle srovnávače tady na motorkářích je na tom v případě cen servisu a náhradních dílů hůř, tak by mě zajímalo, co konkrétně se pod tím skrývá.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 18:52 | Nahoru | #31
georgeCZ> Podobné utrpení jako terén na dvouválci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 19:24 | Nahoru | #32

ST-M píše: Slávku, já teda na BIGu jezdil od 4,5 do 6,5 litru... ta vyšší mez, když jsem tomu dával fest za krk...

Že ti odešlo ložisko je specifická vlastnost typu motorky?

Volnoběžka je i u jiných motorek evergreen ( KTM LC8 i Rotax co má malý GS)...

Že se údržby bojíš nebo jsi u ní nervozní je specifická vlastnost BIGa?

Ale no tak.... nohama na zem...

EDIT: nejsem apriori proti malýmu GS, ale za ty koruny máš nesmrtelnýho BIGa, s jednoduchou konstrukcí, průměrně šikovnej motorkář na něm spraví kdekoli na cestě cokoli... a nechtějte mi tvrdit, že při stejné úrovni pravidelné údržby 650 GS bude větší držák než BIG...

PS: ten "bezzobák" z inzerátu jsem viděl, stavu na tachecu věřím...



Prostě chcedš nějakej krumpl prodat, tak to tu vychvaluješ do nebes. BMW je prostě o mnoho kategorií lepší motorka a s nomrální údržbou psanou dle manuálu (a je to méně udržby, než big) najede stejný km a bude v ok stavu. Můj kamarád má malý gs a v 92 tis nechal pro kontrolu POPRVÉ přeměřit ventily a byli furt v normálu. Ani tu vodní pumpu nemusel ještě dělat.

Laskavě si tu nesmrtelnou konstrukci a podobný kecy strč do prdele. Tohle když mi začne řikat prodávající u motorky, tak se otáčím a mizím v dáli.

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 20:02 | Nahoru | #33
Já bych nad tím vážně nešpekuloval. Pokud GS majitel od začátku aspoň základně udržuje, je to nesmrtelnej stroj, daleko lepší než ostatní zmiňovaný motorky. Jediný, co vídám poměrně často, jsou horší studený starty u starších ročníků (jednosvíčka), ale není to žádná katastrofa. Prostě někdy se chytne až na podruhý či napotřetí (co si budeme povídat, takovejch motorek by se našlo a ne jen u BMW)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 22:22 | Nahoru | #34

myty_fakta píše: Můj kamarád má



tohle už jsem párkrát někde četl a slyšel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 08:57 | Nahoru | #35
Anti> V terénu jsem byl s xtz 750 a nějak velké utrpení to tedy není. Jede to úplně v pohodě

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 09:06 | Nahoru | #36

Wenca24 píše: "méně známá verze bez zobáku"



no to zní líp než "překopaná motorka v neorigo stavu, zřejmě po pádu, protože původní díly k tomu nejsou......"

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 11:10 | Nahoru | #37
mirapulec> Nechtěl bych se nikoho nějak dotknout, ale KLE mi přijde jako taková napodobenina endura. Neříkám, že je to špatná motorka, určitě je i spolehlivá, ale prostě se mi zdá taková nevýrazná.
Na XTZ 750 jsem taky četl hodně chvály, co se týče jízdních vlastností. Pokud jde o nějakou údržbu, tak je prý celkem peklo se k něčemu dostat (což možná nebude horší než u Dakara ) Taky, nevím, jestli to jsou jenom mýty, mívá dost hroznou spotřebu.
Ještě jednou všem díky za odpovědi. Myslím, že už jsem se dozvěděl, co jsem očekával.

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 12:40 | Nahoru | #38
Fko z roku 2005 se pohybovalo v mý těsný blízkosti, postupně jsem na tom dělal olej,ventily a nakonec i těsnění pod hlavou. Vůle jsou vymezený podložkama+hrníčkový zdvihátka a to je asi jediný prodražení proti systému se šroubkama.
to těsnění odešlo potom, co majitel ignoroval odkapávající gufero u vodní pumpy a pak frčel s chybějící kapalinou v chladiči. naštěstí hlava zůstala rovná.

co chci hlavně říct - servisní manuál je dostupnej a pokud dodržíš postup, dá se servisovat i doma (bežný nářadí + rozšířená sada Torx klíčů).

na svezení mi to přišlo příjemný a jediný,co se mi nelíbilo byl dieslovej zvuk (a to mají fakt všechny).

DrBIG - tady už zaznělo, že je dobrý mít know-how na řetízky vyvažováku.

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 17:45 | Nahoru | #39
georgeCZ> Takhle jsem "odpovídal" v jiným vlákně:
Elefant s jiným výfukem a věčně prázdnou nádrží měl pohotovostní tipuju tak 195 Kg.Což je váha některých jednoválců.Poslední kapkou bylo,když jsem sebou práskl dvakrát během dvou dní.Jednou na prachu na lehce šikmé cestě a podruhé na tvrdých vyjetých kolejích v blatě.Podruhý jsem si narazil záda tak,že sem spal deset dní v sedě a krmil se práškama.Když jsem pak sedl zpět na jednoválec který by ostří enduráci prohlásili za těžkou mrchu,měl jsem rohlík od ucha k uchu.
Dvouválce do terénu jsou jen pro někoho,já to nejsem.A kdo s tím umí,je frajer...

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 21:43 | Nahoru | #40
Dík za vysvětlení

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

14.10.2015 v 22:30 | Nahoru | #41
seikos> Sice dobrá spotřeba, ale připadalo mi že to má taky málo výkonu. Tedy méně než jiné srovnatelné motorky.

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

15.10.2015 v 09:59 | Nahoru | #42
ST-M>
od sebe a v tomto vlákně?

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

16.10.2015 v 09:58 | Nahoru | #43
Mám BMW G 650 GS Sertao - což je vlastně převlečenej Dakar. Malá spotřeba do 4 l. Během roku na to nemusíš šáhnout. Nic se nesere, všechno funguje jak má. A pravidelnej servis ve Stratosu v Praze za 4 litry = kdekoli jinde to uděláš za polovic. Co víc chceš slyšet?

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

25.10.2015 v 20:54 | Nahoru | #44
No to jsme dva, taky koukám po Dakarovi z Horneta, je to super motorka, ale chtěl bych si taky někdy sjet ze silnice a další věc je, že levnější pneu, o 2l menší spotřeba a dalších pár drobností mi sníží náklady cca o 1.2,- Kč na km, a to je při mém nájezdu za rok docela dost peněz takže pokud najedu 10000km za rok ušetřím s Dakarem nějakých 12000,- Kč a ikdyž je Dakar dražší, tak tu cenu budu mít splacenou tak za 3 roky.

Naposledy editováno 25.10.2015 20:58:11

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.11.2015 v 16:18 | Nahoru | #45
Dovi> to co jsi tu napsal mne na dakaru '01 za 60000 km za každého počasí nepotkalo, teď v devadesáti celkových se chystám na rozvoďák ale možná na pár desítek tisíc km bude zatím stačit vyměnit jen plastové vodítka. Tak asi tak...

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.11.2015 v 16:26 | Nahoru | #46
nilgiri> pokud nejsi zapálený veteránista tak biga nekupuj, bmw olej nežere a benzinu taky oo neco míň

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

21.1.2016 v 11:35 | Nahoru | #47
Ahoj. Za 4r som na svojej dr650se najazdil vyse 40.000km a jedina porucha bolo roztrhnute spojkove lanko asi 20km od domu. Se ma vyhodu oproti ostatnym dr v tom, ze vyvazovacia hriadel je riesena cez ozubene kolieska a nie cez retaz, takze odpada kontroly a sponovania retaze vyvazovacej hriadele. Spotrebu mi to robilo 5l. V terene fajn, vela toho dokazala prejst a aj ked sa niekde vykoprcas, nemas tam co polamat...
Nevyhoda uzke sedlo, pre dvoch velmi nepohodlne a slabe svetlo. Preto som mal 100w ziarovku.
Kamos mal bmw f 650 gs dakar a spolu sme to krizom krazom brazdili. Lepsie sedadlo oproti dr, lepsie svetlo, zadne sedadlo celkom fajn a min o liter nizsia spotreba. Mal ju 3r a tiez bez poruchy. Len tam ked spadnes, asi by si to aj plasty odniesli..

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

21.1.2016 v 12:02 | Nahoru | #48
Díky, o DR 650 taky uvažuju. Problém je, že verzí SE (od roku 1996) je z nějakýho důvodu v inzerátech minimum, takže není moc z čeho vybírat. Líbí se mi, že je to podle všeho dobře postavená univerzální, spolehlivá a jednoduchá motorka, která nemá sice nic navíc, ale zvládá všechno. Taky se mi líbí, že je lehká a ze všech těch endur mi přijde nejhezčí. Každopádně se budu možná v blízké době stěhovat a nákup motorky teda zatím bohužel odkládám na neurčito
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist