paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - kompromis
Zdar,

mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:

- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.

Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)

Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.

Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 08:26 | Nahoru | #1
Cestovat se da na všem. S jednovalcem zkušenost nemám, ale obecně budou lepší v terénu. Zase je větší šance, že budeš muset něco opravovat... Za motor TA bych dal ruku do ohně a v terénu se vodit dá, je to o zvyku...Je to celkem jedno, za ty peníze bych prostě koupil tu, která bude trochu vypadat.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 08:42 | Nahoru | #2

Tech píše: Cestovat se da na všem. S jednovalcem zkušenost nemám, ale obecně budou lepší v terénu. Zase je větší šance, že budeš muset něco opravovat... Za motor TA bych dal ruku do ohně a v terénu se vodit dá, je to o zvyku...Je to celkem jedno, za ty peníze bych prostě koupil tu, která bude trochu vypadat.



souhlas, jednoválec je náročnější na servis, jak už sem jednou dřív psal, má tendenci se sám rozebrat
Motory Honda jako XR a asi i ten Dominátor mají větší výkon, za cenu častější výměny oleje (taky na to může mít vliv velikost olejové náplně, nezkoumal jsem).
Yamaha má 5.000, což je u mě sezona a stejně jednou za rok jde ven. Filtr i s olejem nestojí moc.
U jednováůce s nájezdem 40.000 se připrav na pravděpodobnost dřívější nebo pozdější výpravy za poznáním útrob motoru. To k tomu patří.

K těm BIGům - asi nepotěšim sklaní fanoušky, ale blok Biga údajně neumožňuje provést uspokojivě víc výbrusů. Což u jednoválce neni zrovna výhoda. Ale zas, moc jsem to nezkoumal, Biga nemam
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp Robek91 2 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick


TOPlist