mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:
- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.
Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)
Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.
Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Jízdu na Triplu si člověk fakt chce užít, pořádně zatopit, serpentýnky, tady u nás výjezdy do Krušnejch Hor, kde je spousta klikatejch cestiček (a nahoře je vždy tak o 5-10°C míň) ... a to v tomhle počasí už nejde (nejsem Sršeň ) a jen tak najíždět kilometry na takovýhle motorce mi přijde jako holej nesmysl. Prostě si to neužiješ a spíš to až otravuje a až je ti to líto. Určitě to bude mít někdo jinak, ale já to mám takhle a fertig
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Muj vyber zatim takový:
1. BMW f650gs dakar - libi se me, celkem výkonny, neni to tak stare jak Afrika, nizka spotreba
2. Honda Africatwin xrv 750, nevim je pekna,asi drzak, ale ne o moc silnejsi nez dakar( kroutak je skoro stejny pritom tezsi o 30kg),
moc se me nechce davat 65tisic za motorku z roku 1993.
3. Kawasaki KLE 500 2005 + krasna cena, daji se vybrat slusne kousky, vykonove celkem slaba, ale jinak pekna moto, asi nebude tak off road, jak Africa nebo Dakar
4. Yamaha XTZ 660 TENERE, daji se poridit za peknou cenu, je to uz starsi rocnik(i kdyz Africa taky), kdysi jsem ji mel a byl jsem spokojeny
5. Yamaha XTZ 750 TENERE, starsi cena nizsi nez u Afriky, lepsi výkon, ale asi bude vic papat a ani nevim proc sem ju dal
na posledni misto :D, ale nejak me nebere.
Transalpa jsem tam nepsal, protoze se me moc nelibi, prijde me ze je moc nizky a nejak me nezaujal, ale da se koupit taky za slusne penize. Mozna nebude, tak hrozny
Hledám neco spolehliveho a levneho na provoz, abych na ni mohl obcas vyjet do prace, po praci si zajezdit po okoli( polnacky, lesní cesty) obcas si udelat vylet s pritelkyni(i kdyz zatim ma svoji moto), ale klidne jet i dovcu, nebo si zajet nejaky Mastodont zavod.
Zkusenosti mam s KLE 500 ( 2004) mel ji tatik a potom jsem jezdil na XTZ 660 z tech uvedenych, takze nevim jak jede DAKAR ani Afrika
Naposledy editováno 13.10.2015 22:55:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
Jestli to budou jenom polňačky, nemusí to bejt honem kroska
Ještě bych se zamyslel nad TA (pro dva) nebo nad klidně starším jednoválcem a uvést ho do cajku (pro off).
KLE si majitelé dost chválí, TA bude mít větší sílu.
K cestování - po tom co Pavel Suchý objel svět na Jawě si o tom myslím své. Já byl na svý koze letos v Alpách a kluka co jel se mnou na GS650 jsem se držel jak klíště
Naposledy editováno 14.10.2015 00:18:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
Jinak zúžil bych to na tyhle dva, pokud je někdo viděl, budu rád za referenci. Sedí mi do rozpočtu, mám to relativně kousek (50, resp. 90km stejným směrem).
- ty plast kufry jsou fajn, ale kdybych s tím měl pak jet někam jakožeexpedice, chtěl bych stejně hliník, takže pochybné plus
- ten za 45 se mi víc líbí, takovej typickej alp, ten červenej je zas novější a tak má dvoukotouč vepředu
- samozřejmě vycházím z toho, že by oba byli ve zhruba stejném stavu
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xl-600v-transalp/honda-xl-600v-transalp-838179.html
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xl-600v-transalp/honda-xl-600v-transalp-721517.html
Animals21> ideálně vzít s sebou kámoše a oba vidět. Je až k nevíře, jak se často liší skutečnost od popisu a fotek v inzerátu
Jak startuje, stav tlumičů, jestli z toho neteče, spojka, takový ty zbytečně drahý srandy.
PS pod těma plast kuframa jsou alespoň rámy. Ale borec přiznává že s tím trochu kravnul, což upřímně mohl i ten druhej..
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
Tech píše: Nevím jaké máš zkušenosti s terénem, ale obecně se na sněhu jezdí dost blbě. Pole s 10cm sněhu je tak na ostrou s hřebama v drapaku. Proč je blbost jezdit teď na triplu ?
prdlačky, dá se pěkně zajezdit i na těžkém enduru, jen to chce MX gumu a dávat si pozor na to po čem člověk jede (takové zmrzlé koleje nebo kaluže někdy fakt překvapí).
_zdenda_ píše: prdlačky, dá se pěkně zajezdit i na těžkém enduru, jen to chce MX gumu a dávat si pozor na to po čem člověk jede (takové zmrzlé koleje nebo kaluže někdy fakt překvapí).
To rád slyším. Jak bylo venku 12°C, tak bych hned kupoval, ale teď jsou 4°C a říkám si, jestli si fakt ještě sezonu prodloužím, jestli mi i to TA nebude stát od teď do jara vedle Tripla v garáži
Jinak moje představa je opravdu mít možnost sjet na nějakou polňačku, nejhůř lesní cestu. A samozřejmě mít možnost výrazně delší sezony, to je hlavní.
Naposledy editováno 14.10.2015 11:56:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
Dvouválce do terénu jsou jen pro někoho,já to nejsem.A kdo s tím umí,je frajer...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
1991 - upraven přední brzdič, zadní buben nahrazen kotoučem
1994 - jiné přední světlo, drobná úprava předního brzdiče
1996 - úprava předních vidlí, úprava zapalování
1997 - kompletní změna přední brzdy - dvoukotouč, Nissin za Brembo, přesun výroby do Itálie, dvoj CDU nahrazena jednou, držadla spolujezdce
2000 - TA650
Já mam na koze vzadu buben a brzdí to jako blázen. Přední jednokotouč brzdí přiměřeně přednímu 21" kolu se špunty.. Jo, už sem to taky jednou při rychlosti skoro nula zamáčknul na křižovatce za autem a už sem se válel..
Ale ten ´99 bude technicky asi už vychytanější, což neznamená že ´95 bude sypák. Uvidíš na místě, projeď obě,alespoň budeš mít přímý srovnání a líp se rozhodneš. Ono je dobrý vidět i nějakej šrot, potom si uvědomíš proč je motorka v cajku lepší.
3 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Hele fakt mi nemrdlo, není zbytečný teď kupovat motku? Najezdím ještě vubec něco? Kouknu ven a moc se mi to nezdá
Anti píše: _zdenda_> Za sebe můžu napsat,že přesedláním na jednovál jsem eliminoval tak 80% budoucích držkopádů. Mám sice 190cm a přes metrák,ale prostě jsem si nezvykl a s tou almarou mě to nebavilo.
Tohle je strašně individuální, nedivil bych se kdyby to u tebe bylo i o psychice, prostě si v duchu pomyslíš "jedu na těžkým dvouválu, to nedám" a ležíš.
Mně se to stává i na jedný motorce, někdy jsem v náladě "projedu všechno" a taky projedu, jindy se bojím každýho podlouznutí motorky a ležím pětkrát za den
Čau, Tom
Naposledy editováno 15.10.2015 13:46:23
Animals21 píše: Jo, taky myslím. Zajedu na obě. Abych byl upřímnej, vzhledově je modrej víc TA Plus jsou držáky kufru a kufry, ale kdybych chtěl nějakej jihovýchodní výlet, tak bych řešil hliník. Červenej je novější, dva kotouče, vyřešené CDU, ale když připočtu třeba ten držák kufrů a kufry, tak už to není cenovkou tak zajímavý .... každopádně to tu nevyřešíme a musím se na ně jet podívat.
Hele fakt mi nemrdlo, není zbytečný teď kupovat motku? Najezdím ještě vubec něco? Kouknu ven a moc se mi to nezdá
Sezona na TA může trvat celej rok, stačí když není nasoleno (nebo máš možnost to i v zimě umejt) - sůl tomu nedělá vůbec dobře. Ale jinak jsme třeba loni jezdili naposled na štědrej den a letos poprve asi desátýho ledna.
Na cestování mimo asfalt bych ti doporučil spíš než hliníkový kufry nějakej nepromokavej vak nebo podkovu, dá se z toho nadimenzovat tak 100 litrů prostoru a při jízdě v terénu je to lepší. Když budeš chtít můžu doporučit i konkrétní produkty (českej výrobce a slušný ceny).
A pokud bys TA tunil pro jízdu mimo asfalt tak doporučuju pořádnej kryt motoru, padáky a udělat něco s předkem - buď progresivní pružiny nebo vyměnit za něco lepšího, sám mám předek z Husara 650, hodně se používá předek z LC4...
A nebo koupitt už přestavěnýho, teď jsem známýmu dohodil koupi moc pěkný stavby asi ze 70 tisíc, o další už ale momentálně nevím.
Čau, Tom
Co si budem povídat, tvá drahá na to asi pod 15 stupňu nevleze takže to zbývá na tebe.
Já jsem právě v tom off objevil kouzlo. Letos jsem jel někdy v dubnu nebo co ve 4 stupních Plzeň - Pardubice, to taky šlo přežít
Sám bych teď jezdil, protože je klid na lukách (bez lidstva), ale hodil jsem v srpnu tlamu, zlomil jsem si nohu a mam po hehe. Takže čekam na leden
Jinak je super, že při zdravém přístupu na takové motorce sezona nekončí a neřešim zazimování, ale jenom odbahňování (v Plzni super samobslužný mycí box s wapkou).
Jediné o co mám u tebe strach - aby ti na Triumphidlo zbýval čas
Hovňajs.
Když jsem si uvědomil, kolik do toho nasypu a jak často v roce to využiju, tak . POtom jsem si řekl, že až zas hodim tlamu (prázdnej), budu akorát rovnat rámy, takže další
U mojí kozy je to tak, že všechno berou řidítka a zadní horní trubkovej nosič. Nevim co by se muselo stát, abych to dorval z boku.
Takže do Alp jsem sbalil 2 x nepromokavý lodní vak a tradá. Samozřejmě, kufry jsou praktická věc, ale třeba rolka s horním plněním , stojí zlomek, opravdu nepromokne a při pádu se jí taky nic nestane. Pravda, těžiště je výš.
To je podle vkusu každého soudruha
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
TomSlon750 není to úplně aktuální a myšlený to bylo spíš na nějakou "expedici", ale 100litrů je dost, hoď mi to prosím do SZ, pokud odporuje pravidlům to dát sem.
Ještě věc na konec - voe já vím, že to jsou triviální dotazy, pro mě je to všechno nový a je dobrý se poučit ze zkušeností ostatních.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Klidně to dám i sem, třeba se to někomu bude hodit:
bagáž - sám používám vak s horním plněním a nepromokavý boční brašny.
hadry a výbava - v rámci objektivity musím dodat že majitel je kámoš a jezdí s náma na moto, ale i bez toho bych tvrdil že poměr cena/výkon je dobrej
Čau, Tom
Naposledy editováno 15.10.2015 15:35:38
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |