bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakého Choppera?
 
10.10.2015 v 12:12
Ahojte,
chtěl bych se zeptat na Váš názor a rady:

Známý (182cm/75kg) schání doporučení na moto - konkrétně choppera.
Motorka vhodná pro začátečníky.
Faktory výběru: (samozřejmostí je kvalita, dlouhé servisní intervaly a jízdní vlastnosti)
ale důležitým faktorem je design! aby to byla vážně pastva pro oči.

Účel pořízení: volná jízda - kochací styl (žádné závody)
Kubatúra:
roky výroby: aby se dala sehnat nová (nebo min. jetá)
rozpočet: 200-400tis (těch 400tis v případě, že by to byla fakt krasavice)
velké plus: sedačka pro batůžek
a kdyby šla ta zadní pnu 300

Nemáme v tomto směru velký přehled, proto se obracím na vás, zda víte ještě o jiných modelech:
máme 3 favority: (seřazeno vzestupně - dle sympatie)
1) Suzuki Intruder M 1800 R
- nevýhoda, nemá spolujezdce






2) Kawasaki Vulcan S nebo Vulcan 900
Sršeň ho měl nedávno v testu a moc ho chválil







a 3) srdcovka Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special 1250







tohle je vážně skvost, ale problém je cena. za ještě přijatelnou cenu je pouze tahle předváděcí, která má ale cca 14500km již najeto (ale s roční zárukou) - zde nemáme zkušenost, zda skoro 15tis není přeci jen dost...
nový model 2016 již vychází na 505tis a to je už kotel.
Koukali jsme i na ročník 2013/2014, ale cena stále atakuje 400tis.

Děkuji moc za odpovědi, názory a vaše tipy :)


Naposledy editováno 10.10.2015 13:49:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 13:19 | Nahoru | #151
Zizkin: Kámoš předloni koupil VN900LT - na pohled celkem parník (kufry, opěrka a plexisklo jsou v základu od výrobce), pohotovostní hmotnost i s tím vším těsně pod 300 kilo a dá se to i odlehčit. Jede to přiměřeně svižně, místa je na tom dost (pro manželku přidělal dozadu plotny místo stupaček a má tam luxus pohodlí), akorát to z mého pohledu dost neohrabaně zatáčelo. Jenže to ve srovnání s lehkým a krátkým Viragem a taky se to hodně zlepšilo po výměně pneumatik. Vloni jsme spolu jeli italské průsmyky a neměl problém držet tempo ani ve vracečkách na Stelvio. Taky se vrátil k motorkám po téměř dvacetileté pauze. Takže z mého pohledu, i když to taky není ideální stroj do začátků, určitě to není nejhorší volba.

edit: Tohle je jeho stroj



Naposledy editováno 13.10.2015 13:22:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 13:56 | Nahoru | #152
1100Virago> supr díky, koukam že za tech pár let se drží pořád stejné koncepce. VN900 - je to vyložene cesták.
nebo pak VN900 Custom - coz je spis ta vikendová jízda :D

takže s kawou spokojenost že? servis, kvalita...

ale ty plotky pro manzelku ma tvuj kamarad luxusni!

Naposledy editováno 13.10.2015 13:57:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 14:02 | Nahoru | #153
Zizkin> hele...vím že to asi nebude úplně to "ono"...ale suzuki dělá 8mikilo Volusii... proč ne tu ? ...něco podbnýho jako ten Vulcan... ale s Véčkem...
Brzdy na prd... rám na prd...ale ten styl cruisera to má...

Naposledy editováno 13.10.2015 14:03:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 14:06 | Nahoru | #154

t_freedom píše: Zizkin> ...Brzdy na prd... rám na prd...ale ten styl cruisera to má...



ted nevim, jakmy smyslem to myslis :D

1) ironie: je jedno, že to nebrzdí, je poruchový a nejezdi, ale cruiser to je..
2) nebo myšleno v dobrém, že je to taky možnost

jen co přesně v tom "našem" slengu znamena "brzdy na prd?" :D

(reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 14:24 | Nahoru | #155
Zizkin: Ano, VN900 je ve verzi Classic, což je spíše cruiser, a Custom, který má blíže k chopperu. A LT je vlastně Classic s doplňky. Jak píše t_freedom, Suzuki má podobný kousek - Volusii. Tu míval další kámoš a taky si nestěžoval, ale pak dostal výhodnou nabídku na HD Night Train a šel do něj.

S tou Kawou nemá po dvou sezónách žádné problémy, ale to je dneska standard. Servis jsme dělali spolu - olej, filtr, vzducháč, svíčky. A chtěl pancéřové brzdové hadičky, tak se to vzalo zgruntu a vyměnily se i s předním kotoučem a destičkami. Akorát některé servisní úkony jsou trochu opruz, protože to nemá hlavní stojan a motorka se musí se na heveru a podkládat. A kvůli měření ventilových vůlí se toho musí dost odmontovat, ale servisní intervaly jsou dost dlouhé, tak se to dá přežít.

(reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 14:47 | Nahoru | #156
Zizkin> hele, Volusia má jeden kotouč a ještě k tomu dvoupístový brzdič...to co je vzadu už snad ani brzdou nelze nazvat. Prostě, člověku, jenž jezdí na Duckně s Brembama to prostě příjde jak špalkový brzdy...ale to jsou všechny cruizery... prostě moc váhy na malý brzdy...
Je to těžký a tím pádem se pak spíš projeví měkkej rám, nebo vůle v uložení kyvky, krku... je to jak když jedeš na medu....ale to ber z mýho pohledu... lidem co tyhle mašiny jezdí to příjde jako normál

Jinak ty motory, když měníš co máš a kdy máš... kór vodníky... jsou nesmrtelný ... všechno je to 800cc a víc...a taháš z toho výkony třech veverek...na tom se nemá co podělat.

1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?

13.10.2015 v 15:18 | Nahoru | #157
ok, díky moc pánové
chtel bych si k tomu pred fotbalem vecer sednout a projet tedy cele vlakno, vybrat to, o tu pisete +- s nejakou vetou a udelat souhrn, at to mam pohromade a pak predkladam k vyberu, aby si to mohl táta prohlídnout a porovnat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 15:35 | Nahoru | #158
Zizkin> Zima bude dlouhá, spousta času si projít bazary a salony a zkusit si na to aspoň sednout

(reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 15:37 | Nahoru | #159
jongi> přesně, alespon to sednuti a pohoupaní se na tom, jak moc je to težké.

Jakého Choppera?

13.10.2015 v 18:06 | Nahoru | #160
Bazar skus khmoto.cz. Je to snad největší bazar na choppery/cruisery tady. Opravte mně jestli ne. Je v Kutné Hoře a po cestě se můžeš zastavit v Kolíně. Taky tam pár kousků najdeš. Firma je to EuroCycles a mají tam upraveného Intrudra 1800. Mohl by ti vyhovovat. . Sorry za malý žertík.

Naposledy editováno 13.10.2015 18:18:17

Jakého Choppera?

13.10.2015 v 19:04 | Nahoru | #161
Nestihl jsem ještě přečíst všechny stránky vlákna, ale pokud tu nikdo ještě nepostoval MG, tak tady je... Moto Guzzi California v Touring verzi.









Jakého Choppera?

13.10.2015 v 19:12 | Nahoru | #162
A co takhle Honda Fury ? Moc pěknej chopper.....

http://honda-moto.au....cz/custom/vt1300cx/

fotky

(reakce na) Jakého Choppera?

13.10.2015 v 20:22 | Nahoru | #163
Zizkin> mámm ji už dva roky a to Moto guzzi california 1100 ev a zatím musím napsat že absolutně bez závad a problémů

Jakého Choppera?

13.10.2015 v 22:39 | Nahoru | #164
tak dneska to bohužel nestíhám, na souhrn mrknu zítra večer.

Jakého Choppera?

14.10.2015 v 15:27 | Nahoru | #165
Indian scout je i pro dva, dokonce kazdy z pasazeru muze mit svou operku a nabizi i brasny..
Hlavne to brzdi a zataci..

2 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?

14.10.2015 v 19:35 | Nahoru | #166
táta bude potřebovat kámoše. co tenhle klub?





Jakého Choppera?

14.10.2015 v 19:39 | Nahoru | #167
:D :D :D tak to je pecka

1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?

14.10.2015 v 19:42 | Nahoru | #168
zdarec nepročítal jsem to celý ,ale zkus se podívat na " yamaha raider" jestli ti to tady někdo už neukázal je to 1900 a choper a ne cruiser co mas na fotkach možných motek

Naposledy editováno 14.10.2015 19:43:04

Jakého Choppera?

14.10.2015 v 20:19 | Nahoru | #169
cllowsick> hezké poserproužky

1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?

14.10.2015 v 20:25 | Nahoru | #170
Jakého Choppera?
Žádného, jsou to těžké, nemotorné potvory a má to být pro začátečníka, no to vůbec. Ať se prvně naučí na normální , příjemné a hodné a vstřícné motorce. Potom může přejít na nějaké monstrum a pokazit si chuť. Důležité je zaujmout elegantní a oku lahodící jízdou, než hromadou železa, které většinou vydává uprděné zvuky a jezdec se často neobejde bez cizí pomoci nejen když to položí, ale i při vyjetí z parkoviště a potom je pro smích kolemjdoucím.

(reakce na) Jakého Choppera?

14.10.2015 v 20:43 | Nahoru | #171

idealista píše: Jakého Choppera?
Žádného, jsou to těžké, nemotorné potvory a má to být pro začátečníka, no to vůbec. Ať se prvně naučí na normální , příjemné a hodné a vstřícné motorce. Potom může přejít na nějaké monstrum a pokazit si chuť. Důležité je zaujmout elegantní a oku lahodící jízdou, než hromadou železa, které většinou vydává uprděné zvuky a jezdec se často neobejde bez cizí pomoci nejen když to položí, ale i při vyjetí z parkoviště a potom je pro smích kolemjdoucím.


áááá pán mluví z vlastní zkušenosti a když jde o to zvedání viděl jsem jak Gold Winga zvedla ženská a on chce jezdit ve dvou ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?

14.10.2015 v 20:51 | Nahoru | #172
Pán ještě minulý měsíc jezdil Hondu CBF 1000 a ještě ji zvedl. Možná proto varuji před čoprem začátečníka, neboť jezdím od r. 1959 a tak mám určité zkušenosti.

Jakého Choppera?

14.10.2015 v 20:57 | Nahoru | #173
Ještě dodatek - ono je důležité ....."aby se za motorkou někdo ohlédl"...... že?, Tak jak píšeš ve svém profilu.

(reakce na) Jakého Choppera?

14.10.2015 v 21:33 | Nahoru | #174
[quote=idealista]Pán ještě minulý měsíc jezdil Hondu CBF 1000 a ještě ji zvedl. Možná proto varuji před čoprem začátečníka, neboť jezdím od r. 1959 a tak mám určité zkušenosti.[/quote
nic proti tobě, v tvojim věku taky změním stroj (teda jestli se dožiju) ,jenom jsem chtěl řict že jsem viděl zvednout skoro 400 kilo těžkou mašinu ženskou ,abych ti vyvrátil to že se neobejde bez cizí pomoci toť vše ,tobě přeji ještě hodně kiláků v sedle a ještě to, abys nebral vše doslova

Naposledy editováno 14.10.2015 21:37:51

Jakého Choppera?

14.10.2015 v 21:43 | Nahoru | #175
Díky za přání, to ježdění mě baví stále víc. Na Hondě VTR 250 jsem najel za poslední dva týdny 1000km. Můj příspěvek měl být tak trochu varující a myšlený v dobrém. Měj se pěkně a snaž se dožít stáří, aby jsi se mohl stát Motodědkem.

Jakého Choppera?

14.10.2015 v 23:20 | Nahoru | #176
taky bych se přikláněl spíš k nějakému 8kilu nebo něco podobného na rozježdění. Jezdit se dá na všem, ale ty mastodonty na začátek nevím nevím. Nejde o to že by to nešlo, ale mohlo by se stát že se mu ježdění zprotiví dřív než si zvykne. Měl jsem M1800 dvě sezóny a byl jsem nadšený. Byla to láska na první pohled. Výkon, podvozek i brzdy v pohodě. ALE před ní jsem jezdil sporty, takže jsem zjistil že sice jede jak pila v pohodě se položí do zatáčky, ale když nezadřu stupačkou, tak aspoň brousím paty na botách. Brzdy v pohodě, ale co z toho když brzdy to zvládnou, ale ta guma tu váhu prostě neudrží. Takže je třeba s tím počítat. Zadní guma super série 240 jde dát 260 s širším ráfkem 280 a širší kyvkou i 300, ale nejsme na západě takže všechno na černo že. A když nedáš spz bokem tak ta guma stejně není ani pořádně vidět. A co je hlavní je ta váha. Manipulace na místě fakt stojí za to. Určitě se najde plno tvrďáku co budou tvrdit opak, ale i já mám odbouchané docela dost ve fitku a nohy jsem taky nešidil. Ale když se naskytla orosená travička nebo štěrk a k tomu kopeček tak se člověk zapotí. Tím nikoho neodrazuju, ale je třeba si fakt rozmyslet jestli na to mám koule ať se potom jízda nezmění v utrpení.

(reakce na) Jakého Choppera?

15.10.2015 v 07:34 | Nahoru | #177
callowsick> Tak s těma se ani nebude muset bát že mu ujedou v první zatáčce. Když ji celej klub projede rovně do příkopu tak se nemůžou "roztrhat".

3 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?

15.10.2015 v 08:20 | Nahoru | #178
Hele, Zizkine, jsem to tu ještě jednou pročet a zkusim ti to podat ještě trochu jinak. Co jsem nakonec vyrozuměl z kontextu (oprav mě, jestli se mýlím), tak se jedná o tvého otce, který si chce splnit nějakej sen (viz: "aby to byla pastva pro oči!"). Já to vůbec nechci nějak schazovat - říká se, že muž se od chlapce liší jen cenou svých hraček - ale taky se říká, že by se člověk měl střežit aby se jeho sny staly skutečností. Takže to zkusim rychle rozebrat nějak jinak než tu zatím zaznělo:
Ty mašiny Introš a Rod a podobně (ještě s papučí 300) nejsou pro jezdce intuitivní k ovládání - to je třeba nějakej menší naháč 600-800 ccm s dobrou ergonomií, i nějakej lehčí choper/cruiser v stejný kubatuře kolem litru je v pohodě. Aby jí někdo nezkušenej zvládnul tak, aby na ní bez nervů a stresu řídit tak, aby si jízdu užíval, tak to chce dejme tomu 10 tkm najet, ideálně v jedný sezóně, aby nezůstal věčným začátečníkem, co do další vyjížďky zapomene co se naučil. 3-5 tkm jsou rozhodně málo a neříkám, že po 10 tkm bude všechno umět. Počítej - spotřeba cca 7 l = 21 tisíc, gumy s výměnou = 10 tisíc, olej atd. 2 tisíce, destičky 2/3 z tří sad = 2,5 tisíce - sumasumárum cca 35 tisíc na nájezd 10 tkm za sezónu k naučení se k pohodový jízdy na powercruiseru. Vybíráte v cenový relaci 200-400 tKč, takže asi prachy nehrajou až zas takovou roli, ale přeci jen to neni zanedbatelný peníz - a o času nemluvě. A i dál bude třeba jezdit, jinak o získaný návyky přijde. Častým osudem těhlech mašin, který si pořídí chlapík ve středních letech je, že dotyčný si ji pln nadšení pořídí a splní si sen. Pak zjistí, že tu mašinu nezvládá, z každý vyjížďky je stres, nejdřív vyjede 5x do roka ulicí tam a zpátky, aby ukázal světu že má cool kladivo a nakonec se na mašinu práší v garáži. Takováhle mašina neni luxusní doplněk jako nějaká drahá kára, kterou může více-méně řídit každej, takovouhle mašinu je třeba se naučit zvládat, jinak je to stres, o hubu a navíc dotyčnej jezdec na ní působí směšně, když mašina ovládá jeho a ne on ji. A jde i o určitou fyzičku - hlavně začátečník občas musí dohonit silou to co zkušenej zvládne grifem - třeba manipulaci na místě atd.
Tim chci říct - lehčí, menší a pro jezdce přívětivější mašina je levnější na provoz, rychlejc ji člověk dostane do pazourů, snáz si obnoví jezdecký návyky při méně častém ježdění a celkově je větší pohoda na ní občas jezdit - ty nejpřívětivější mašiny se vodí pomalu jak kolo. I tohle zohledněte při výběru a uvažte, co vlastně od tý mašiny očekáváte, jak jí chcete využívat, kolik chce dotyčný ročně najezdit. Ale na pózerství 1000 km ročně nájezdu 10x po sto km v neděli po obědě na sluníčku je lepší koupit třeba kabriolet, než 350 kilovýho mastodonta! O případných škodách při nechtěným povalení takovýhle mašiny ani nemluvím...

(reakce na) Jakého Choppera?

15.10.2015 v 09:04 | Nahoru | #179

callowsick píše: táta bude potřebovat kámoše. co tenhle klub?







Nedávno jsem něco podobného viděl, když jsem stál v koloně... Jen o trochu menší extrém...

Jak se na něčem takovém může jezdit? Jinak sorry za OT...

Jakého Choppera?

15.10.2015 v 09:08 | Nahoru | #180
jsem jen moto-kojenec, ale doporučil bych otce vzít někam do bazaru kde je k mašinám přístup a na některé si sednout. Ne každá sedí dobře na konkrétní prdel, ale ty větší budí svůj respekt už jen při snaze postavit je ze stojánku. Napoví to daleko víc než sebelepší prospekt a povídání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist